Mayıs Ayı Trend Raporu
Mayıs ayında teknoloji ve iletişim dünyasında neler oldu, hangi dev şirketler yeni uygulamaları ve özellikleriyle iletişim kanallarını geliştirdi, öne çıkan belli başlı haberleri Dekatlon’un hazırladığı Mayıs Ayı Trend Raporu’nda bulabilirsiniz.
Airbnb interaktif mecralarda ilk olmaya devam ediyor!
Instagram, bundan 1 ay kadar önce markaların sosyal mecralarda iletişimini güçlendirecek ve geliştirecek yeni reklam servisi “Carousel Ads (Sponsorlu İçerik)” i duyurmuştu. Bu format ilk olarak çevrimiçi ve mobil olarak konaklama yerleri keşif ve rezerve etme uygulaması olan Airbnb tarafından #neverstranger isimli reklam kampanyasının bir ayağı olarak kullanıldı. Airbnb dışında, Samsung, Banana Republic ve Showtime’da bu reklam modelini kullanarak, ilklerden olmayı başardı.
Spotify’da artık online video servisi var!
Spotify’ın bir online müzik dinleme servisinden kullanıcıların “24 saat boyunca uğrayabildikleri bir eğlence kanalına dönüşümü” başladı. Spotify, öncelikle anlaşmalı olduğu yayıncılara ait video klipleri yayınlayarak bu süreci başlatacak. Önümüzdeki günlerde ise bu iş birliklerinin kapsamı genişleyecek ve Spotify’a özel içerikler de üretilecek. Servisin Türkiye’de ne zaman açılacağı ise merak konusu.
Periscope’tan Android müjdesi!
Son günlerin en çok konuşulan ve kullanılan uygulamalarından Periscope Android’deki yerini aldı. Android işletim sistemine sahip kullanıcılar Periscope’u Google Play’den indirebilecek.
Yapı Kredi “Tweetle Aç” özelliğini kullanan ilk marka oldu!
Yapı Kredi Play, Twitter’ın yeni reklam modeli Flock to Unlock (Tweet’le Aç) ile düzenlediği kampanyada, takipçileri ile enteresan bir sinerji oluşturdu. Star TV ekranlarında yayınlanan Medcezir dizisi ile işbirliği yapan marka, takipçilerini paylaştığı videonun açılması için tweet’lemeye davet etti. #MertinVideosu hashtagi ile tweetler atarak, kilitli videonun açılmasını sağladı.
Starbucks ve Spotify’dan dev anlaşma!
Starbucks sadakat kartına sahip müşteriler, Spotify üzerinden özel içeriğe erişebilecek. Kullanıcılar, Spotify’da Starbucks müziklerine erişim imkanı sağlamış olacak ve mağaza içi çalma listelerini de dinleyebilecekler. 2015’in üçüncü çeyreğinde devreye girecek olan anlaşmayla birlikte ABD’deki 7 bin Starbucks mağazasında Spotify üzerinden müzik dinleme deneyimi yaşatılacak.
38 yeni emoji geliyor!
Selfie çekmek, bilmiyorum ifadesi veya kartal gibi kullanımı yaygın olacak yepyeni 38 emoji, 2016’nın ortalarında kullanıma açılacak. Genellikle, daha sık kullanılan ya da kullanılması muhtemel karakterler tercih ediliyor. O nedenle emoji severler, bu habere çok seviniyor!
Shazam yeni uygulamasıyla artırılmış gerçeklik alanına giriş yaptı!
Shazam’ın yeni uygulaması olan “Visual Shazam” ile bundan böyle Shazam kullanıcıları sadece ses olarak değil görüntü olarak da birçok şeyi tarayabilecekler. İlk etapta Levi’s, Guerlain, Hearst, Condé Nast, Time, Harper Collins ve Disney ile işbirliğini açıklayan şirket, fiziksel alanlardaki ürünlerin üzerinde yer alan Shazam logosu taratıldığında kullanıcılara arttırılmış gerçeklik videosu sunarak, bambaşka bir deneyim yaşatmayı hedefliyor.
UBER’den evlere RED BULL servisi!
7 Mayıs’ta saat 10:00 – 21:00 arasında UBER üzerinden RED BULL araçlarının çağrılmasına olanak tanıyan UBER Red Bull Kanatlar Ekibi ile müşterilerini buluşturdu. Ücretsiz olan serviste RED BULL teknolojiyi seven genç bir kitleye ulaşırken UBER de kullanıcılarına farklı bir deneyim yaşattı.
Facebook Messenger’la ilk 2 günde 1 milyon video araması yapıldı!
Facebook Messenger’ın video arama özelliği ile, ilk 2 günde toplam 1 milyonun üzerinde video araması gerçekleşti. Uygulama şu anda dünya genelinde toplam 18 ülkede kullanılabilir durumda. Türkiye’de bu özellik kullanılamıyor ancak ilerleyen aylarda ülkemiz de dahil olmak üzere, henüz özelliği kullanamayan diğer tüm ülkelerde de kullanıma açılması bekleniyor.
Google yenilenmiş AdWords ile interaktif mobil reklamlara odaklanıyor!
Google’nin yeni duyurduğu reklam modelleri arasında iki tanesi oldukça dikkat çekiyor. Otomobil reklamları ve otel reklamları. Google, otomobil arayan kullanıcıların bir link aramak yerine çoğunlukla otomobillerin görsellerini aradığını kabul ediyor. Yapılan düzenleme de tam olarak bu yönde. Artık otomobil araması yapıldığı zaman yüksek çözünürlüklü otomobil görselleriyle reklam verilebilecek. Otel araması yapıldığında ise artık karşınıza otellerin o anki oda fiyatı, kullanıcı yorumları ve oylar gösterilecek, ardından direk olarak o reklamdan rezervasyona gidilebilecek.
Türk Hava Yolları, 4 Mevsim Balkanların Güzelliklerini Keşfe Davet Ediyor!
http://www.4mevsimbalkanlar.com/ mikro sitesi üzerinden ve #okadaryakinki hashtag’i ile Balkanlar ve Türkiye arasındaki bağı kuvvetlendiren Türk Hava Yolları, Balkan Hayalim uygulaması ile Balkan güzelliklerini keşfetmek isteyenlere bir fırsat sunuyor. Bir sene boyunca yayında kalacak projenin ilk ayağı Balkan Hayalim uygulaması ile başlıyor. Balkan hayalini paylaşanlar, yaz keyfini Arnavutluk, Hırvatistan, Karadağ, Slovakya ve Bulgaristan’ın eşsiz güzelliklerini Balkanlara beraber gitmek istediği bir arkadaşı ile görme fırsatı yakalıyor. 12 ay boyunca 4 farklı mevsiminden video, fotoğraf ve faydalı seyahat bilgilerinin yer alacağı web sitesi, proje sonunda adeta bir Balkanlar seyahat rehberine dönüşecek.