Mayıs ayının dikkat çeken global kampanyaları…
Heinz evdeki sıkıntıya sıkıntı katıyor
Evde geçirdiğimiz zamanın artmasıyla birlikte birçok marka bu zamanı nasıl daha keyifli hale getirebileceğimize dair çözümler üretmeye başladı. Bu markalar kervanına son katılan ise Heinz oldu. Kanadalı ajans Rethink Communications Inc.’in Kraft Heinz için yarattığı kampanya tamamı Heinz’ın iştah açıcı ketçabının kırmızısından oluşan bir puzzle! Heinz kırmızısı 570 parçalık puzzle’ı kiminle bitireceğinizi Heinz’a sosyal medya hesaplarından belirtip 57 kopyadan birini kazanabileceğiniz kampanya “iyi şeyler zaman alır” söylemiyle tüketiciyle buluştu.
Artık YOLO, LOL, WTF, AF ve FOMO’nun yeni anlamları var!
Güney Afrikalı ajans Stratitude’un Birleşmiş Milletler ve Dünya Sağlık Örgütü için yarattığı kampanyada İngilizce’nin en ünlü kısaltmalarının anlamları hayatımızın salgından etkilenen bir çok parçası gibi değiştirildi. Hayatın gerçeklerinin birkaç ay içinde yeniden şekillendiği mesajının altını çizen “The New Norm” adlı kampanyada WTF “Wash Those Fingers” (O Parmakları Yıka) olurken LOL ise “Let Others Live”e (Başkalarının Yaşamasına İzin Ver) dönüşüyor.
Neden birlikte özgür olmayalım?
Salgın nedeniyle tüm insanların evlerine kapanması Venedik kanallarında yüzen denizanaları veya asfalt yollarda otomobiller yerine geyiklerin cirit atması gibi hayatımız boyunca görmeyi ummadığımız sahnelere şahit olmamıza neden oldu. McCann Hindistan, WFF için yarattığı “Freedom” (Özgürlük) adlı kampanyasında doğal yaşamın ya da insanların özgürlüğü arasında bir seçim yapılması gerektiği yanlışını sorguluyor. “Bu filmin yapımında hiçbir insan zarar görmemiştir” cümlesiyle başlayan kampanya, tüm insanları hayvanlar aleminin özgürlüğünü savunmak için WFF ile birlikte aksiyon almaya davet ediyor.
Jeep #evdekal mesajına kendi yorumunu getirdi!
Dışarıda olmak, doğada gerçekleştirilen aktiviteler ve keşfetmekle anılan markaların başında gelen Jeep, yeni kampanyasıyla ikonlaşmış sanatsal çizgisinden çıkmadan #evdekal mesajı veriyor. WPP Birleşik Arap Emirlikleri tarafından yaratılan “Explore The Great Indoors” adlı kampanya her birimizi evlerimizin alışıldık köşelerini Jeep kadrajı olarak tanımlayabileceğimiz yorumuyla tekrar keşfetmeye davet ediyor.
Evdeki hızınızı hiç ölçtünüz mü?
Fransa’nın yol güvenliğinden sorumlu kuruluşu Sécurité Routière’in dünyanın eve kapandığı bu süreçte evdeki aktivitelerimizin “hızını” ölçüyor. Kampanya tekrar yollara çıktığımızda heyecanımızı hız limitlerini aşmadan dışa vurmamızı öğütlüyor.
Gergin konuşmalar gergin olmak zorunda değil!
Özellikle salgın döneminde üzerine en çok konuşulan konulardan olan ruh sağlığı, Mental Sağlık Haftası’nın da başlangıcıyla gündemin merkezindeki yerini aldı. Psikolojik ahvalinden endişe duyduğunuz arkadaşlarınızla sohbeti nasıl başlatacağınızın formülünü “Whatever Gets You Talking” adlı şarkıyla veren “Seize The Awkward” kampanyası Droga5 tarafından American Foundation for Suicide Prevention ve Jed Foundation için yaratıldı. Ne yaparsanız yapın, saat kaç olursa olsun ya da platform fark etmeksizin çevrenizdekilerin hatırını sormanızı destekleyen kampanya işlediği konunun karanlığına rağmen renkli ve yüksek tempolu tarzıyla dikkat çekiyor.
Popeyes yeni kampanyasıyla işsiz kalan müzisyenleri destekliyor
Her köşesinden farklı jazz melodilerinin kulaklara çalınmasıyla bilinen New Orleans, fast-food devi Popeyes’in doğum yeri. Doğduğu yerin değerlerine sahip çıkan Popeyes yeni kampanyasıyla salgın nedeniyle gösterileri iptal edilen müzisyenlere destek oluyor. İşsiz kalmış müzisyenleri ünlü jingle’ı “Love that Chicken”ı (O Tavuğu Seviyorum) evlerinden çalarken görüntüleyen Popeyes, aslında bu kampanyayı New Orleans’li müzisyenler için yaratmıştı. Kampanyanın aldığı ilginin ardından tüm A.B.D’ye yayılan mesaj, sosyal medya ve The Times-Picayune’da yer alan jingle’ın orjinal notalarıyla tüm dünyaya duyuruldu. Kampanyaya katılmak isteyen müzisyenler Popeyes jingle’ını yorumladıkları videolarını sosyal medya üzerinden #LoveThatJingle (#OJingleiSeviyorum) hashtagi ile paylaşırken marka seçtiği müzisyenlere yeni müzikal yorumları üzerinden ödeme yapacak.
Kasiyerlerin maskeleri reklam mecrasına dönüştü!
Havas Ukrayna dünyanın hangi köşesinde olursanız olun salgın boyunca en çok gördüğümüz insanların yüzlerinde reklam vermenin bir yolunu buldu: “Market kasiyerlerinin maskeleri!” İçeriğin ve bağlamın mükemmel uyumu olarak adlandırabileceğimiz bu çalışmada aralarında market sırasında öksüren birinin varlığı dile getirilip online alışverişe yönlendiren ve ödemenizi temassız yapmanızı sağlayan kart sistemleri hakkındaki reklamlar, kasiyerlerin yüzlerinde yerlerini aldı.
Aktör Ryan Reynolds’a annesinden sitem!
Aktörlük kariyerinin yanı sıra çeşitli girişimleriyle de kendinden söz ettiren Ryan Reynolds’un son girişimi bir telekomünikasyon markası olan Mint Mobile’ı kurmak oldu. Ancak markanın anneler günü kampanyasının reklam yüzü beklenmedik bir yıldızdı; Ryan Reynolds’un annesi. Oğlunun artık bir telekomünikasyon şirketi sahibi olmasına rağmen kendini yeterince aramadığından dem vuran anne Reynolds, oğlu Ryan’ın küçüklük fotoğrafları eşliğinde dünyanın tüm çocuklarından özellikle Anneler Günü’nde annelerini aramalarını istedi.