Mayıs, e-ticarette Kasım’ın tahtına mı oturuyor?
Son birkaç yılda alışveriş yapma şeklimiz, yeni markalar ve ürünleri keşfetmekten satın almaya kadar tamamen değişti. Mayıs, e-ticaret sektörü için Black Friday indirimleri ve yılbaşı öncesi telaşının yaşandığı Kasım ayının ardından hızla en kazançlı aylardan biri haline geliyor. Alışveriş tutkunları, 2021’in Mayıs ayında diğer aylardan daha fazla indirim fırsatı yakaladı. Ancak Kasım ayı hala indirimler ve alışveriş açısından ilk sırada yer alıyor. Bu durum büyük olasılıkla Anneler Günü, Memorial Day (Anma Günü) ve Ramazan Bayramı da dahil olmak üzere belirli topluluklara hitap eden ve Mayıs ayında gerçekleşen birçok küresel günün bir sonucu… Yine de Mayıs ayının e-ticarette yakaladığı ivme azımsanmayacak türden. Gelin bu hareketliliğe Adjust verileriyle daha yakından bakalım…
En çok harcama 2021 yapıldı!
Mayıs 2021, e-ticaret uygulama içi cirosu açısından Adjust tarafından şimdiye kadar takip edilen en büyük ay oldu. Mayıs, Kasım 2021’den yüzde 9 ve yıllık ortalamadan yüzde 18 daha yüksek bir tablo çizdi. Sektör için zaten büyük bir ay olan Mayıs 2020 ile karşılaştırıldığında, uygulama içi ciro yüzde 112 gibi çok yüksek bir artış gösterdi.
E-ticaret uygulamaları için iyi geçen bir ay
COVID-19’un Mayıs 2020’deki zirvesi sırasında küresel e-ticaret uygulamalarının kurulumları yıllık ortalamadan yüzde 10 daha yüksek gerçekleşti. Kurulumlar, Mayıs 2021’e kadar biraz yavaşlama gösterse de yine de yıllık ortalamanın biraz üzerinde seyretti. Bunun nedeni, birçok pazarda yaşanan kapanmaların bitmesi, sosyal mesafe kısıtlamalarının kaldırılması ve tüketicilerin artık alışveriş yapmak için evlerinden dışarı çıkabilmeleri olabilir. Ancak Mayıs 2021’deki kurulumlar, yüzde 4’lük bir artışla Kasım 2020’deki kurulum rakamlarını geride bıraktı.
Geçtiğimiz Mayıs, 2022’de e-ticaret uygulamaları için şimdiye kadarki en iyi ay oldu ve kurulumlar, yıllık ortalamadan yüzde 5 daha yüksek gerçekleşti. Mayıs 2022’deki kurulumlar da geçen yılın ortalamasından yüzde 2 daha yüksekti. Hatta e-ticaret uygulamalarının küresel kurulumları her yıl Mayıs ayında tutarlı bir şekilde artıyor. Kurulumlar Mayıs 2020’de 2019’a göre yüzde 27 artış gösterdi. Mayıs 2021 ve 2022 içinse sırasıyla yüzde 3 ve yüzde 1 daha yükseldi.
Alışveriş için mobil cihazlar daha çok kullanılıyor
Küresel e-ticaret uygulamalarının oturumları yıllık ortalamalarla karşılaştırıldığında, Mayıs 2020’de yüzde 7 ve Mayıs 2021’de yüzde 1 arttı. Geçen yıl görülen küçük artış, genel olarak restoran ve seyahat sektörlerine yönelen harcama trendlerini yansıtıyor olabilir. Ancak Mayıs 2022’de oturumlar, şu ana kadarki 2022 ortalamasından yüzde 3 ve 2021 ortalamasından yüzde 11 daha yüksek oldu. Bu durum, kullanıcı davranışının normalleştiğini ve Mayıs performansı için tutarlı bir trend olduğunu gösteriyor.
Mayıs 2020 boyunca insanlar pandemi kararlarının etkisiyle evde genel olarak daha fazla zaman geçirdikçe ve akıllı telefonlarını daha fazla kullandıkça, e-ticaret uygulamalarının oturumları Mayıs 2019’a göre yüzde 65 gibi büyük bir artış gösterdi. Oturumlar Mayıs 2021’de yüzde 8 ve 2022’de yüzde 11 arttı.
Mayıs ayında e-ticaret uygulamalarının oturum süreleri yıllık ortalamaların altında kalırken, yıllık bazda tutarlı bir şekilde arttı. Mayıs 2021’deki ortalama oturum uzunluğu 10.2 dakika olarak gerçekleşti ve Mayıs 2022’de neredeyse bir dakikalık bir artışla 11.1 dakikaya ulaştı. Bu rakam, monetizasyon ve kullanıcı teşviki için büyük bir fırsat olduğunu gösteriyor.
Oturum sayıları arttıkça, oturum uzunluklarının düşmesinin sık sık görülen bir durum olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Mayıs ayı yıllık ortalamadan düşük bir performans gösterse de yüksek bir trafiğe sahip oldu. Bu, özellikle söz konusu ay içindeki artışlar ve yüksek ciro göz önüne alındığında endişelenmeye gerek olmadığı anlamına geliyor.
E-ticaret uygulamalarının 2022 yılbaşı sezonunda nasıl performans göstereceğini ve Mayıs ayının Kasım’ı geride bırakıp bırakamayacağını görmek ilginç olacak. Pandemi, tedarik zincirinde yaşanan sorunlar ve enflasyon gibi faktörlerin harcama alışkanlıklarını değiştirmeye devam etmesiyle birlikte, pazarlamacıların değişen trendleri takip etmeleri ve kullanıcı etkileşimi ile birlikte ciroyu artırmak için pazarlama stratejilerini rafine etmeleri kritik bir öneme sahip.