McDonald’s Türkiye’den kadınlara tam destek…
Sürdürülebilirlik son dönemde sadece toplumsal bir mesele değil, şirketlerin de meselesi. Artan tüketici hassasiyetiyle birlikte şirketler, günbegün daha geniş kapsamlı sorumluluklar alıyor. Bu kapsamda gerçekleştirdiği diğer tüm projelerinin yanında fırsat eşitliği konusunda da ses getiriyor McDonald’s Türkiye. “Kadınlara Destek Hareketi”ndeki adımlarını sıklaştırıyor. Sadece iş hayatında da değil üstelik! Mcdonald’s hem spor hem de eğitim alanında kadınların hayatına dokunuyor.
McDonald’s Türkiye Pazarlama Direktörü Elif Göktaş, kadınların iş hayatında hak ettiği yere gelmesinin yanı sıra erkeklerle eşit koşullarda çalışabilmesi için çaba gösterdiklerini söylüyor. Başarının fırsat eşitliğiyle mümkün olduğunu belirten Göktaş, “Kadınların hayatın her alanına etkin katılımı, sürdürülebilir bir geleceğin de kilit unsuru” diyor. Yani, McDonald’s Türkiye kadınları sadece iş hayatında değil, spor ve eğitim alanlarında da destekliyor. McDonald’s Türkiye’nin son dönemde toplumda fark yaratan projelerini Elif Göktaş’tan dinleyelim…
Amacımız daha eşit bir dünya
- Kadınlar hayatın pek çok alanında ön yargılar ve kalıplar gibi soyut engellere karşı var olma mücadelesi veriyor. Şirketlerin bu mücadelenin bir parçası olması gerektiğine inanıyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması, kadınların her alanda güçlendirilmesi ve cesaretlendirilmesi için projeler geliştirilmesi çok önemli. Çalışma şartlarının iyileştirilmesi, eşit ücret politikasının yaygınlaşması, kadın inisiyatiflerinin çalışmalarına destek verilmesi iş hayatında fark yaratabilecek başlıklar.
- McDonald’s Türkiye olarak çalışma hayatında eşitliği destekliyor, kadın konusunun gündemde kalması için çalışmalar yapıyoruz. Kadınların hayatın her alanına etkin katılımı, sürdürülebilir bir geleceğin de kilit unsuru… Bizim de amacımız, daha eşit bir dünya yaratabilmek.
- Kadın çalışan sayımızı artırmak için gayret ediyoruz. Tüm işe alım, terfi/atama süreçlerine kadın adayları eşit bir yaklaşımla dahil ediyoruz. 2015 yılından bu yana kadın istihdamını artırmaya yönelik çalışıyoruz. 2017 yılında ilave bin kişi istihdam hedefiyle her restoranımızda minimum iki-üç orta yaş ve üzeri kadın çalışanlarımızın istihdamına odaklandık. Bu kişilerin bir kısmını da anneler, ev kadınları oluşturdu. 2018 yılında Hanımeli teşvik programını hayata geçirdik. Çok yakında daha fazla orta yaş çalışanı restoranlarımıza almak için bir iletişim başlatacağız. Şu anda restoranlarımızda 400’e yakın orta yaş ve üzeri kadın çalışıyor.
- Kadın sürücü projemize de bu yıl hız verdik. Erkeklerin ağırlıkta olduğu bir başka alanda da kadınlara yer açıyoruz. Şu an 16 kadın sürücümüz bizimle çalışıyor. Bu yönde yaptığımız iletişim çalışmalarıyla sürücülerimiz arasında kadınların sayısını artırıyoruz.
- İş hayatında başarı elde etmek cinsiyete endeksli değil. Kadınlar erkek meslektaşlarına göre daha ikna edici ve risk almaya daha istekli. Duygusal zeka onları daha başarılı kılıyor. Biz de McDonald’s Türkiye olarak kadın veya erkek yönetici arasında bir fark görmüyoruz. Bu sebeple kadınların iş hayatındaki liderliğini de destekliyoruz. Üst yönetimimizde yüzde 60 kadın yönetici bulunuyor. Toplam çalışan sayımız içinde kadınların oranı yüzde 33. Bu oranı 2023 sonuna kadar yüzde 51’e çıkarmayı hedefliyoruz. Böylece McDonald’s’ı kadınların yönettiği bir konuma taşıyacağız.
Sporda da, eğitimde de fırsat eşitliği
- Sporda da kadınların yanındayız. Geçen yıl Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile yaptığımız anlaşma kapsamında A Milli Erkek ve Kadın Futbol Takımları’nın “lezzet sponsoru” olduk. Futbol ‘erkek işi’ algısını yıkmak ve kadın futbolcularımızı daha görünür kılmak için, A Milli Kadın Futbol Takımı’nın maçlarını sponsor marka olarak ilk kez canlı yayınla ekrana getirdik. Canlı maç yayınlarına hâlâ devam ediyoruz.
- Bu alanda bir desteğimizi de A Milli Kadın Voleybol Takımımızın yanında olarak gösterdik. Kadın voleybolcularımız zaten çok başarılı. Amacımız sporun her branşında kadınların başarılı olabileceğini göstermek, hayatın her alanında cinsiyet ayrımcılığı ve ön yargılara karşı mücadele veren kadınları tüm kadınları cesaretlendirmek. Keza, eğitimde de kadınlar ikinci plana itiliyor. Oysaki herkesin eşit koşullar içinde eğitim alması, kendisini geliştirmeye yardımcı olacak kaynaklardan yetenek ve isteği dahilinde faydalanabilmesi gerekiyor. Ekonomik, coğrafi ve toplumsal faktörler nedeniyle kız çocuklarının okula gitmesi halen kısıtlanıyor. Üniversiteye kadar okutulan kızların sayısı erkeklerle eşit değil.
- McDonald’s Türkiye olarak kadınlara destek hareketini büyütmek için her fırsatı değerlendiriyoruz. Bu kapsamda cinsiyet eşitliği konusundaki farkındalığın çocuklukta verilen eğitimle temel bulacağına inancımız doğrultusunda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde mcdonalds.com.tr ve McDonald’s mobil uygulaması üzerinden gerçekleştirdiğimiz satışlardan elde edilen gelirin tamamını, Anne Çocuk Eğitim Vakfı’na (AÇEV) bağışladık. Arzumuz, kız çocuklarının da eşit haklarla büyüdüğünü görmek. Eğer bu konuda fırsat eşitliği sağlanırsa eğitimli, meslek sahibi, ekonomik gücü olan kadınların sayısı artabilir.