
Mentos ve kola deneyi “Fizzooka” ile silaha dönüştü…
Mentos ve BBH London iş birliğiyle hayata geçirilen “Mentos Fizzooka”, ünlü Mentos ve kola deneyini oyun dünyasına taşıyor. Dev bir Mentos rulosunu andıran bu sıra dışı roketatar, Fortnite Creative platformunda oyuncularla buluşarak klasik deneyi eğlenceli bir oyun deneyimine dönüştürüyor.
İki hafta boyunca, Mentos Fizzooka’lar, günde ortalama bir milyondan fazla oyuncunun ziyaret ettiği popüler Fortnite Creative haritalarına eklenecek. Bunlar arasında “Piece Control 2v2”, “Piece Control 1v1”, “Troll Bed Wars” ve “Sky Wars” gibi haritalar da yer alıyor.
Geliştirilen roketatar, rakipleri haritanın öbür ucuna fırlatabilme özelliğinin yanı sıra, tek atışla rakip yapıları yok edebilen Fortnite’daki ilk ve tek silah olma özelliği taşıyor. Yani, yüksek binalara saklanan keskin nişancılardan sıkılan oyuncular için adil bir mücadele alanı yaratılıyor.
Bu, Mentos ve kola deneyinin ilk kez bir oyun platformuna taşınması anlamına geliyor. Ayrıca, Fortnite Creative’da yayınlanan ilk markalı taktiksel eşya olarak da tarihe geçiyor.
Mentos, ayrıca ünlü YouTube içerik üreticisi The Hacksmith ile gerçek hayatta kullanılabilen turboşarjlı bir Fizzooka prototipi geliştirdi. Gerçek boyutlardaki bu versiyon, bir metreden uzun ve yangın hortumu gücünde soda fışkırtabiliyor.

BBH London ve We Make Stuff Happen prodüksiyon şirketi tarafından üretilen 30 adet Fizzooka replikası, dünya çapında seçilen influencer’lara gönderildi. Kontrollü koşullarda test edilecek replikalar, projenin etkisini artırmayı hedefliyor.
1999’dan beri popüler
İlk kez 1999’da popüler olan Mentos ve kola deneyi o günden bu yana YouTube, TikTok ve diğer sosyal medya platformlarında viral olmayı sürdürüyor. Küresel olarak yürütülecek kampanya, 20’den fazla ülkede yerel influencer’lar, medya ve sosyal aktivitelerle desteklenecek.
Kaynak: LBB Online