Merak edenlere FMCG üzerinden semt sosyolojisi
#istegelsin kurucusu ve CEO’su Sedat Yıldırım ile pandemi döneminde yaptığımız söyleşide alışılmış, artık değişmez denilen her şeyin yeniden sorgulanabileceğini gördük.
istegelsin İstanbul ve Ankara’da ciddi bir müşteri datasına sahip. Merak edip İstanbul ve Ankara’da semt özelinde en çok neler talep edildiğini sorduk. Gelen verilere göre:
- İstanbul’da Kadıköy ve Sarıyer, Ankara’da Çankaya sağlık ürünlerini,
- İstanbul’da Kadıköy ve Şişli, Ankara’da Çankaya kağıt havluyu,
- İstanbul’da Ataşehir, Sarıyer ve Ümraniye temizlik ürünlerini,
- İstanbul’da Sarıyer, Beşiktaş ve Şişli vitamin takviyesi talep ediyor.
Gözden kaçırılmaması gereken bir yer daha “Kutu Oyun” satın alımları olmalı (yüzde 1033). Oyun kartları satışı da salgın döneminde sıçrama göstermiş (yüzde 943). Aileler aynı evde kendi ekranlarında dışardakilerle yaşamaktan vaz mı geçti acaba dedirtiyor. Umarız ki bu alışkanlık pandemi sonrasında da devam eder!
Sedat Yıldırım ile yapılan “İstegelsin Perakendenin DNA’sını Değiştirmeye Geliyor” söyleşisinin tamamı Marketing Türkiye Eylül sayısında.