Mesafenin üstesinden gelmek: Markalar bizi nasıl bir araya getirebilir?
Koronavirüs, aylarca planlanan pazarlama çalışmalarını kesintiye uğrattı. “Normal” değişti ve “yeni normal” artık evlerin güvenli sınırları içerisinde sosyal mesafeyi korumak oldu. Başkalarıyla etkileşim kurma, sosyalleşme arzusu ise sosyal medya üzerinden toplanarak gerçekleşmeye başladı. The Drum’da buradan hareketle yeni normale uygun bulduğu çalışmaları sıraladı.
Koronavirüs salgın süresince sosyal mesafeyi korumak için evde kalan tüketiciler birbirleriyle etkileşim kurmayı ve mevcut durumlarını daha iyi hale getirecek dijital ve değer odaklı çalışmaları bekliyor. Markalar bu süreçte gerçek anlamda değer katmak için mevcut gerilimlere çözümler üretme fırsatı bulabilirler. Buradan yola çıkan The Drum, yeni gerçekliğe uygun olduğunu düşündükleri çalışmaları özetledi.
Gerçek zamanlı katılımcı deneyimleri
İçeriğin bir parçası olarak etkileşim veya iş birliği gerektiren çalışmaların sayısı artarak devam ediyor. Twitch gibi platformlar, çevrimiçi olarak birlikte oyun izleyen ve oynayan insanlarla canlı paylaşılan deneyimlere öncülük ediyor. Dolayısıyla bu tarz platformlarda başarı ve iş birliği duygusu, çevrimiçi paylaşılan deneyimlere yüksek katılımın sağlanmasına yol açıyor.
Dijital deneyimler
Markaların zaten sahip olduğu dijital platformlar (uygulama, site) daha derin katılım için harika bir fırsat sunuyor. Böylece tüketicilere yeni bir dijital deneyim sunarak bu ilgiden yararlanan markalar, tüketiciye değer katarken bir yandan da bilgilendirici ve eğlenceli olabilir. Sahip olunan platformların genellikle önceden var olan kitleleri ve kitle bu platformdayken odaklanmış bir ilgi vardır. Sosyal platformlar, özellikle marka bir feed’de öne çıkıyorsa, çok daha geniş ve daha geniş bir kitleye ulaşabilir. Armour’un “Steph IQ” adı altında mobil bir trivia oyunu örnek gösterilebilir.
Influencer pazarlama
Influencer pazarlama, sosyal mesafeye rağmen markaların hedeflerinin çoğuna hala ulaşabileceği değerli bir platform haline gelecek. Influencer’lar aracılığıyla markalar, ev içi egzersizlerden DIY el sanatlarına ve çocuklar için yemek pişirme derslerine kadar tüketicilerin yaşamlarına çözümler ekleyebilir. Popsugar Influencer spor salonu ile ortaklık yapan spor salonu Prevail’in ücretsiz ev içi egzersizler sağlaması buna örnek olarak verilebilir.
Sosyal medya pazarlaması
Sosyal medya, her zamankinden daha kritik bir araç olacak. Markalar sosyal medya ile tüketici ihtiyaçları ortaya çıktığı anda bunu fark eder ve çözme fırsatına sahip olur.
Dolayısıyla markaların da tüketicileri yakından dinlenmesi, çevik bir oyun planına sahip olması ve bu kaçınılmaz fırsatlar hayata geçirmek adına gerçek çözümler sunarak hızlı bir şekilde tepki vermeleri gerekecek. Chipotle’ın müşterilerine sanal bir öğle yemeği için mekân yaratma olanağı sunması gibi.
Medya
Bu süreçte markaların sevecenlikleriyle kazandıkları stratejiler amaca yönelik marka eylemlerini geliştirme fırsatında önemli bir yere sahip. Buradan hareketle de CVS, tüm reçetelerdeki teslimat ücretlerinden feragat etti ve Universal, mevcut sinema filmlerini ücretsiz bir şekilde evde izlemek için kullanılabilir hale getiriyor. Şu anda içinde bulunduğumuz dünyada WFH ile, tüketiciler toplumsal deneyimleri her zamankinden daha fazla istiyor ve bunun için de çevrimiçi ortamlara yöneliyor. Dolayısıyla akıllı markalar da dijitale bakarak tüketicileri dinleyecek ve ihtiyaçlarına çözüm üretmeye çalışacak.