Meta, içerik üreticilerinin gönlünü almak için AI kararlarını gözden geçirdi
Meta, bir süredir yapay zeka tarafından oluşturulan içerikleri “Made with AI” şeklinde etiketliyordu. Ancak algoritmanın yaptığı hatalar fotoğrafçıları küstürdü. Zira Adobe Photoshop’ta yapılan rötuşlar bile algoritmanın kafasını karıştırdı ve içerik üreticileri itibar kaybına uğradığını düşünüyor… Bunun üzerine Meta yeni nesil algoritmalarla daha isabetli tahminlerde bulunacağının sözünü verdi fakat yine de tedbiri elden bırakmak istemiyor ve etiketteki ibareyi “AI info” şeklinde güncelliyor.
Nisan ayında kullanıma sunulan “Made with AI” etiketi, kullanıcıların yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği tanıyabilmesini sağlıyordu. Ancak, Adobe Photoshop’taki rötuş araçları gibi yapay zekanın minimum düzeyde kullanıldığı görüntüleri de yanlış etiketlemesiyle tepki çekti.
Şimdi Meta yeni bir yaklaşımla içerik üreticilerin gönlünü almaya çalışıyor. Bu kapsamda yapılan güncellemeyle artık etikette “AI Info” yazacak ve tıklandığında ilgili gönderideki yapay zeka kullanımına dair ek ayrıntılar gösterilecek.
Kaynak: The Verge
Milano Senfoni Orkestrası seslendirdi: Pride bayrağını göremeyenler artık duyabilecek