Meta’nın metaverse’teki satışlardan alacağı komisyon dudak uçuklattı! | Son 24 saatin gündemi
Türkiye’nin ihracat rotası belirlendi!
Türkiye’nin uzaktaki ülkelere ihracatını artırmak için gündeme gelen Uzak Ülkeler Stratejisi’nin taslak eylem planı hazırlandı.
Türkiye’ye ortalama 8 bin 500 kilometre uzaklıktaki 18 ülkeye ihracatı 4 katına çıkarmayı hedefleyen plana göre, Çin’deki hedeflerden birisi sağlık turizmi olacak. Çin’deki estetik cerrahi, diş tedavisi, tüp bebek gibi işlemlerin Türkiye’den 5 – 6 kat pahalı olduğu belirtilen planda, estetik cerrahi piyasasında Çin’in en büyük ikinci ülke olduğu belirtildi.
Activision Blizzard, Microsoft ve EA Games gibi oyun şirketlerinin yatırımları açısından Türkiye’de önemli fırsatlar olduğu belirtilen planda, oyun sektörü ve mobil uygulama şirketlerinin desteklenmesi, savunma sektöründe büyük çaplı yazılım projelerine girişilmesinin, ABD’ye ihracatta faydalı olabileceği dile getirildi. Plana göre ABD’li dizi, film, belgesel ve TV yapımlarının da Türkiye’de çekilmesi için temasa geçilecek.
Brezilya’yla ise İHA ve SİHA konusunda teknoloji işbirlikleri kurulabileceği vurgulanan taslak planda, Japonya’ya da yakın dönemde uyarlama yöntemiyle Türk dizilerinin yer edinmesinin amaçlandığı ifade edildi. Meksika’da da son dönemde Türk dizilerinin, büyük izleyici kitlesi olan Telemundo kanalı ve ücretli kanallardan takip edildiği ifade edilerek, buradaki yayınlarda Türk malı ve hizmetlerinin, “ürün yerleştirme” yöntemiyle tanıtılabileceği belirtildi.
Planda yer alan ortak eylemlere göre ise bir çalışma da, “tesettür giyim” alanında olacak. Dünya genelinde muhafazakar giyime ilginin arttığı belirtilen planda, bu talebin Türkiye’deki potansiyele yönlendirilmesi için yurt içi ve dışındaki kurumlarla işbirliği yapılacağı, tanıtım faaliyetleri gerçekleştirileceği belirtildi.
Google’dan Android’e geçmek isteyen iOS kullanıcılarını rahatlatacak hamle
Cep telefonları yıllardır birçok kişisel verilerimizin merkezi konumunda. Hal böyle olunca telefonumuzu daha üst sürümlerle güncellerken kişisel verilerimizi de yanımızda istiyoruz. Bu noktada iOS kullanıcıları için Android’e geçmek ya da tam tersi büyük bir stres yaratıyor.
Google “Android’e geç” (Switch to Android) uygulamasıyla iOS kullanıcılarının Android’e geçiş stresini ortadan kaldırıyor. Appstore’da ücretsiz olarak yayınlanan uygulamayla kişiler, takvim, fotoğraf ve videoları kolayca aktarmak mümkün.
Meta’nın metaverse’teki satışlardan alacağı komisyon dudak uçuklattı!
Geçtiğimiz yıl Apple’ın yüzde 30’luk komisyon almasına karşı çıkan Meta, bugün metaverse’teki geliştiricilerden yüzde 50’ye yakın komisyon alacağını açıkladı. Meta’nın açıklaması şimdiden tepkileri üzerine çekti.
Geçtiğimiz aylara kadar Apple’ın yüzde 30’luk kesintisinden şikâyetçi olan bir diğer şirket Meta (Facebook) ise bugün şok edici bir haberle gündeme geldi. Geçtiğimiz gün Meta’nın yayımladığı raporda metaverse platformu Horizon Worlds üzerinde yapılan satışlardan ne kadar komisyon alacağı belirtilmemiş olsa da o açıklama, bugün CNBC’ye konuşan bir şirket sözcüsünden geldi.
Meta adına konuşan şirket sözcüsü, Meta’nın Horizon Worlds’te yapılacak her satıştan toplamda yüzde 47,5 oranında komisyon alacağını açıkladı. Sözcü, bunun yüzde 30’unun Meta Quest Store’dan yapılan satışlar adına “donanım platformu kesintisi” olduğunu, yüzde 17,5’inin de Horizon Worlds için yapılacak kesinti olduğunu açıkladı.
En yaratıcı medya fikirleri Brandverse Awards’ta ödüllendirilecek…
Brandverse Awards’ta markaların medya uygulamalarında gösterdikleri başarı “Medya” bölümünde değerlendirilecek. Yaratıcı medya çalışmaları, yenilikçi uygulamalar ve ilham verici medya kullanım fikirleri bu bölümde yarışacak…
Sektörel kategorilere başvuru yapacak her proje yalnızca 1 sektöre başvuru yapabilir. Aynı projeyle birden fazla sektöre başvuru yapılamaz.
Kategorilere ve diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Suwen’den olay yaratan kampanyayla ilgili Marketing Türkiye’ye özel açıklama: Kriz mi yoksa iletişim başarısı mı?
Son bir haftadır sosyal medyanın en çok konuşulan konularından biri Suwen’in reklam kampanyası oldu. Ürünü göstermeyerek “İçimde Suwen var” sloganına yer verilen kampanya sosyal medyada tartışmaların merkezine yerleşirken bir anda viral oldu ve sosyal medya kullanıcılarının ürettiği içeriklerle adeta bir akıma dönüştü.
Bu çok konuşulan kampanyayla ilgili Suwen Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Can Dilek “Reklam sloganımızın sosyal medyada esprili bir dille karşılık bulmasını yakından takip ettik. Bu planladığımız bir durum değildi. Gerçekleştirdiğimiz analiz neticesinde yüzde 98 marka açısından olumlu geri dönüş aldığımızı gördük. Reklam ve iletişim açısından bakarsak başarılı, akılda kalıcı, dillere pelesenk olabilecek bir slogan bulduğumuzu görüyoruz” açıklamasında bulundu. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #VatanımdaMülteci |
2 | #FreeAhmadManasra |
3 | #afgan |
4 | #mükremin |
5 | Murat Ongun |
6 | HAKAN FİDAN ADAMDIR |
7 | DÜŞMANA GEREK YOK |
8 | Barışın Sponsoru Benim |
9 | #Suriyeli |
10 | Sınır |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Lokman Çağırıcı |
2 | Atletico Madrid Manchester City |
3 | Atletico Madrid, Manchester City |
4 | Manchester City |
5 | ÖSYM |
6 | Liverpool |
7 | Gizem Memiç |
8 | Benzema |
9 | MSÜ sonuçları |
10 | Üç kızkardeş dizisin 8. bölüm izle |