Metaverse’e adım atan öncü markalar!
7’den 70’e herkesin gündeminde olan metaverse elbette pazarlama dünyasının ilk gündem maddelerinden biri… Dijital kasları güçlü olan markalar şimdiden bu evrene giriş yapmak adına güçlü adımlar atıyor. Öyle ki küresel gündemde her gün bir yeni markanın metaverse’e giriş yaptığı haberiyle karşılaşıyoruz. Peki, ülkemizde hangi markalar bu dijital evrende öncülük ediyor? Gelin birlikte inceleyelim…
Turkcell, metaverse mağazasının hazırlıklarına başladı!
Turkcell, Pasaj’la e-ticaret pazarındaki konumunu güçlendirirken, tüketicilerin son dönemde artan online alışveriş taleplerine alternatif çözümler sunmaya da devam ediyor. Turkcell’in metaverse dünyasındaki ilk mağazasının çok yakında hizmete açılması planlanıyor. Turkcell ekosistemindeki dijital servislerin de deneyimlenebileceği bir alan ile ürün satışlarının gerçekleştirileceği metaverse mağazasının sanal ortamda yapılacak açılışına, sanal kimliği temsil eden avatarlarla katılım sağlanabilecek.
Dijitalleşmenin her alanda olmazsa olmaz bir önem arz ettiğine dikkat çeken Turkcell Bireysel Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadri Özdal, şunları söyledi: “Türkiye’de ilklerin öncüsü Turkcell olarak, mağazacılıkta da doğru yerde ve doğru zamanda müşterilerimize ulaşabilmek amacıyla her ortamda bulunmayı hedefliyoruz. Bu bağlamda yenilikçi bakış açımızla metaverse’de de yer alacağız. Turkcell kalitesini ve güvenini sanal dünyaya da taşıyarak, burada müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya devam edeceğiz.”
Mobilya sektöründe ilk; Doğtaş metaverse mağazasının hazırlıklarına başladı!
Doğtaş, mobilya ve aksesuarlarını metaverse dünyasında da tüketicisiyle buluşturmak için hazırlıklara başladı. Dijital stratejileri kapsamında, dijital dünyaların birleşiminden doğan ve son dönemde özellikle teknoloji gündeminin en önemli konularından biri haline gelen metaverse, Doğtaş’ın yeni odak noktası oldu.
Konuyla ilgili açıklama yapan Doğtaş Genel Müdür Yardımcısı Erim Tamer, “Doğtaş’ın metaverse mağazası için geri sayımdayız” şeklinde konuştu. Doğtaş’ın teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiğine işaret eden Tamer, dijital stratejimiz gereği bu adımı attık. Sözlerine “arsamızı aldık, mağazamızı kurduk, ürünlerimizi yerleştirme aşamasındayız” şeklinde devam eden Tamer, Doğtaş’ın ilklerin markası olduğuna dikkat çekerek bu adımın Türk mobilya sektörü için ilk olduğunun altını çizdi.
Vestel, Metaverse evreninde yerini alıyor
Vestel’in yatırım alanları içinde “IoT, Artırılmış Gerçeklik ve Yapay Zeka”, uzun zamandır önemli bir yer tutuyor. Şirketin dijital stratejileri paralelinde, dijital dünyaların birleşiminden doğan ve son dönemde özellikle teknoloji gündeminin en önemli konularından biri haline gelen metaverse, şirketin yeni odak noktası oldu ve “metaverse’de sanal showroom” projesini başlattığını duyurdu.
Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçekliğin kullanımını büyük ölçüde artıracak bu yeni dijital evrende, yaratılacak 3 boyutlu çözümler ile ürünleri deneyimlemek, bilgi almak ve alışveriş yapmak gibi pek çok farklı hizmet sunulacak. Vestel ayrıca yakın zamanda duyuracağı değer üreten projeler ve eserlerle blok zinciri çözümleri ile Metaverse mağazasını entegre edecek.
Vestel’in Metaverse evrenine ilk adımını güçlü bir başlangıçla atacağını belirten Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Akıllı teknolojiler Vestel’i Vestel yapan en önemli bileşenlerden biri. Teknolojiyi dünyayı daha iyi bir yer haline getirme amacıyla kullanıyoruz. Akıllı teknolojilerin yaygınlaşmasıyla akıllı şehirler ve akıllı evlerin arttığı, eğitime uzaktan erişimle fırsat eşitliğinin sağlandığı, sanal gerçekliğin iş dünyasına yön verdiği, yapay zekânın hayatımızın önemli bir parçası olacağı bir gelecek bizi bekliyor ve bu gelecek hiç de uzak değil. Vestel olarak bu geleceğe hazırlanıyoruz. Şimdi de somut bir adım atarak yeni dijital evren Metaverse evreninde ilk Vestel mağazamızın açılışını yapacağız” açıklamasında bulundu.
İş Bankası’nın reklamları metaverse’te
İş Bankası, global oyun platformu Roblox’a Türkiye’den reklam veren ilk banka oldu.
Milyonlarca oyuncunun bir araya gelerek oyun oynadığı, yeni oyun kurguladığı ve deneyim kazandığı global bir metaverse örneği olan Roblox, dünya çapında 200 milyonu aşkın kişi tarafından kullanılıyor. Türkiye şu anda oyunun ilk 10 coğrafyası içinde yer alıyor. Z kuşağının en sevdiği platformlardan olan Roblox’un, ülkemizde 5 milyon kullanıcısı bulunuyor. İş Bankası’nın Roblox oyunu üzerinden gerçekleştirdiği reklam çalışmasıyla daha fazla genç kitle, bankanın ürün ve hizmetleriyle tanışma imkânı bulacak.
STANDBY ME ofisini metaverse’e taşıdı
Geçtiğimiz yıl Kasım ayında Türkiye’nin ilk metaverse ajansı olduklarını duyuran STANDBY ME, tüm ofis süreçlerini tamamıyla metaverse’e taşıdı. Ajans artık toplantı ve Happy Hour’larını kendi metaverse’ünde gerçekleştirecek.
Geçtiğimiz aylarda ILLUSORR ile iş birliği yapan STANDBY ME, Türkiye’nin ilk metaverse ajansını kurduklarını duyurmuştu. Kendi blockchain tabanlı ve dizayn merkezli metaverse altyapısına sahip olmasıyla dünyada genelindeki rakiplerinden ayrılan STANDBY ME, markaların metaverse altyapılarını oluşturmasına ya da var olan altyapısı içerisinde markalı deneyimler, alanlar, tasarımlar ve iş birlikleri gerçekleştirmesine imkan sağlıyor.
Ajans başkanı Can Yurdakul, “Dönüşüme ilk olarak kendimizden başlıyoruz! Ofisimizi, internet sitemizi, çalışma materyallerimizi Metaverse’e taşıdık ve müşterilerimizin de deneyimlemesini sağladık” sözleri ile pazarlama ve iletişimdeki hikâyelerin izlenmekten yaşanmaya, anlatmaktan tasarlanmaya dönüşeceği süreçte Metaverse & Multiverse evrenleri için yaratıcı, ekonomik, ekolojik projeler üretmek ve pazarlama dünyasının dönüşümüne öncülük etmek için kendi metaverse altyapısına sahip olmalarının hayati bir önem taşıdığını da iletti.
Tazefikir metaverse evrenine giriş yaptı
Tazefikir Group metaverse’te hizmet vermeye başlayan ilk reklam ajansı oldu.
Tazefikir Metaverse, Decentraland Parsel 63-13’te yer alan binasıyla markalara bu yepyeni iletişim ve deneyim evreninde rehberlik edecek. Decentraland başta olmak üzere, Sandbox, OVR, Earth 2 gibi platformlara da yatırım yapan Tazefikir Group, bu platformlardaki iletişim ve deneyim fırsatlarını da yakında takip edip markalara anahtar teslim projeler gerçekleştirme imkanı sunuyor.
Öte yandan Tazefikir Group aynı zamanda dünyanın ilk müfredata giren 3 kredilik Metaverse dersini Bahçeşehir Üniversitesi’nde vermeye hazırlanıyor. Metaverse konusunda yetkinliğini her geçen gün geliştiren Tazefikir Group, 16 kişilik özel ekibiyle sektörde öncü rol üstlenmek istiyor…
Sosyal medya iletişiminde bir ilk: “Meta Asistan”
İş Portföy, “İş Portföy Meta Asistanı”nı takipçileriyle buluşturdu.
Metaverse üzerine ciddi yatırımlar yaptığını duyuran Meta, geçtiğimiz günlerde “Avatar” özelliğini kullanıma sundu. Bu özelliği uygulamaya alan İş Portföy, sosyal medya iletişimini avatar karakteriyle yapacağını duyuran sektördeki ilk marka oldu.
Sosyal medya hesaplarında Portföy Yönetimi ve İş Portföy ürünleriyle ilgili bilgiler paylaşacak olan İş Portföy Meta Asistan, dijital dünyanın hızla değişen ve yakın bir gelecekte farklı bir seviyeye taşınması öngörülen iletişim stillerine markayı şimdiden hazırlıyor.
Metaverse evreni bunca konuşuluyor olmasına rağmen henüz emekleme adımlarını atıyor. Ancak biliyoruz ki mevcut ivmesi hız kesmeyecek ve artarak güçlenecek. Marketing Türkiye olarak biz de tüm bu süreci yakından takip etmeye ve gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz…
Havas Grubu ilk sanal Havas Village’ı Metaverse’de açıyor
Havas Grubu, markalara ve yeteneklere yeni fırsatlar açarak bayrağını The Sandbox’a diken ilk iletişim grubu oldu.
100’den fazla ülkede 68 Havas Village ile fiziksel olarak varlık gösteren Havas Grup, şimdi ilk sanal Havas Village’ı (69. Havas Village) The Sandbox’ta açmayı planlıyor. Gerçek dünya ve sanal dünya, sürükleyici ve artırılmış bir Havas Village deneyimi sunmak için metaverse’de bir araya gelecek. Havas Grup, zengin programlama, özel içerik, bağlantılı animasyon ve oyunlaştırmayı kullanarak konferanslar, etkinlikler, konserler, ürün lansmanları ve daha fazlasını organize edecek.
Havas Group CEO’su Yannick Bolloré bu gelişmeyi “Metaverse, iletişim sektörü ve markalar için çok sayıda yeni medya ve yeni fırsatlar sunuyor. Amaç ister özgün ve anlamlı deneyimler yaratmak, ister yeni hedef kitlelere ulaşmak, isterse mevcut bir bağı güçlendirmek olsun, olasılıklar bu yeni dünyada neredeyse sonsuzdur. Havas Group, bu yeni girişime liderlik etmek ve markaları bu sanal dünyalara ve çevresine ustalıkla yönlendirmek için metaverse uzmanlarından oluşan ileri teknolojik bir ekibine güveniyor. Yeni Havas Village, Havas Group için bir ‘meta-flagship’ olacak ve tüm bağlı topluluklarımızı fiziksel zenginleştirilmiş bir uzantısında bir araya getirecek.” cümleleriyle özetliyor…
Aktif Bank Decentraland’de yerini alan ilk Türk bankası oldu
Aktif Bank sanal arsalardan oluşan ve Metaverse’ün en popüler platformlarından olan Decentraland’den birkaç parselden oluşan geniş bir alan satın aldı ve oradaki varlığını tasarlamaya başladı.
N Kolay ile yakın gelecekte kullanıcılarına Metaverse’te de platforma uygun biçimde projeler geliştirmeyi amaçlayan Aktif Bank, ayrıca Decentraland’deki kendine ait alanında spor ve eğlence platformu markası Passo ile yepyeni bir etkinlik deneyimine kapılarını açacak.
Decentraland’de yer alan ilk ve tek Türk bankası olmaktan memnuniyet duyduklarını belirten Aktif Bank Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı Gamze Numanoğlu, “Son dönemde hızla hayatımıza giren ve önümüzdeki dönemde bu yerini ivmelenerek artıracak olan Metaverse’te, Aktif Bank olarak aksiyonlarımızı almaya başladık. Bizim için önemli olan müşterilerimize dokunabileceğimiz ve daha iyi, yeni deneyimler yaratabileceğimiz her alanda varlık gösterebilmek. Dijitalleşme kasımızın gücüne güvenerek, yaratıcılığın sınırlarını zorlayacak olan bu evrende müşterilerimize Metaverse’ün dünyasına uygun farklı deneyimler sunmayı planlıyoruz.
Hem N Kolay dijital bankamız hem de Passo uygulamamız ile bu dünyada kullanıcılarımızın yanında olacağız. Metaverse’te sağlayacağımız servisleri bu platforma ve bireylerin de bu platformdan beklentilerine göre şekillendirmeye, bu yeni evrenin DNA’sıyla örtüşecek biçimde kurgulamaya özen gösteriyoruz. Ayrıca 2 yıldır isim sponsorluğunu sürdürdüğümüz N Kolay İstanbul Maratonu ile ilgili de Metaverse’te çok yakında sürpriz projelerimiz olacak” dedi.
Sagra, Metaverse’de
Geleceğin dünyası Metaverse’de yerini alan büyük markalara Sagra da katıldı. Çikolata ve atıştırmalık kategorisinde Türkiye’den Metaverse dünyasına giren ilk marka olan Sagra, dijital evrende teknoloji ve satış odaklı projeler geliştirecek, tüketicilere farklı deneyimler yaşatacak bir platform oluşturacak.
Türkiye’nin en köklü markalarından biri olan Sagra, OYAK Grup Şirketlerinde devam eden yolculuğunda yenilikçi ve teknolojik adımlarla büyüyor. Geleceğe yönelik yatırımlar yapan Sagra, teknoloji ve dijital çağın tüm yeniliklerini tüketici deneyimine çevirmeyi amaçlıyor. Metaverse’de yerini almaya hazırlanan Sagra yıllardır kalpleri fetheden Tadelle, Sarelle ve Gol markalarını çok yakında geleceğin dünyasında dijital kullanıcılarla buluşturacak.
Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?