Nikeland’den Gucci Town’a metaverse’ün en başarılı 5 markası
Metaverse dendiğinde pek çoğumuzun aklında bilim kurgu filmlerinden aşina olduğumuz biçimde; sanal gerçeklik gözlükleriyle, paralel bir evrende, fiziksel dünyanın gerçeklik hissinden tamamen koptuğumuz bir deneyim canlanıyor. Hikayenin bir gün o noktaya erişebileceğini söylemek mümkün ancak bugünün metaverse evreni daha çok o günlere bir hazırlık dönemi gibi. Kullanımı yaygın teknolojilere göre dizayn edilen metaverse evrenleri bugün en çok oyunlaştırılmış gerçeklik üzerinden şekilleniyor. Buna en iyi adapte olan markalarsa kuşkusuz fark yaratıyor…
Basitleştirmek adına, metaverse’ü kullanıcıların birbirleriyle etkileşime girebildikleri, alışveriş yapabildikleri ve farklı deneyimler arasında hareket ederken kimliklerinin bir miktar sürekliliğini koruyabildikleri sanal bir dünya olarak tanımlayabiliriz. Özellikle bu çalışma prensibi göz önünde bulundurulduğunda, Roblox bu evrenler içerisinde en popüler olanların başında geliyor.
Öncelikle çocuklar için tasarlanan Roblox, kullanıcıların kendi deneyimlerini tasarlamalarını sağlayan çevrimiçi bir oyun platformu. 2022 ortası itibariyle günlük 52 milyondan fazla aktif kullanıcısı olduğu tahmin edilen devasa kitlesi göz önüne alındığındaysa elbette devreye farklı sektörlerdeki markalar giriyor… Etkileşim kurmak için eşsiz bir fırsat olan platformda öne çıkan 5 markayı ve projesini gelin daha yakından inceleyelim…
McCain Foods – Geleceğin Çiftlikleri
Kanadalı dondurulmuş gıda şirketi McCain Foods, gençleri rejeneratif tarım uygulamalarının faydaları konusunda eğitmeyi hedefleyerek Roblox’ta bir aktivasyon başlattı.
Aktivasyona verilen adla “Geleceğin Çiftlikleri”, markaların oyun ve sanal dünyaları yalnızca daha genç bir kitleyle etkileşim kurmak ve bu kitle arasında pazarlama yapmak için değil, aynı zamanda bu kitleyi eğitmek için de hayata geçirildi. Marka mevcut aktivasyonuyla sürdürülebilir tarımın endüstriyel tarım uygulamalarından daha değerli bir alternatif olduğu mesajını vermeyi hedefliyor…
Samsung – Süper Yıldız Galaksisi
Roblox’ta başarılı işlere imza atan markalardan birisi de Samsung. Şirket, geride bıraktığımız Haziran ayında Roblox’ta “Samsung Superstar Galaxy”yi aktive etti.
Metaverse’ün dinamiklerini oldukça başarılı bir biçimde deneyimleten aktivasyon, sanal bir “fütüristik uzay istasyonunda” gerçekleşti. Yıldız pop ikonu Charli XCX’in de avatarıyla dahil olduğu projede katılımcılar pop yıldızının Roblox’taki performansını izledi…
Gucci Town
Metaverse’te yaptıklarıyla adından söz ettiren markalardan biri de moda devi Gucci. Sanal evren için tasarladığı çantaların satış fiyatının fiziksel mağazalarındaki çanta fiyatlarıyla yarışır olması uzun süre konuşulmuştu. Ancak markanın metaverse’teki çalışmaları elbette bunla sınırlı değil.
Geçtiğimiz baharda marka, Gucci’nin konsept mağazası Vault’un dijital modellemesini Roblox’a taşıyarak “Gucci Town”un lansmanını gerçekleştirmişti.
Gucci Town halen Roblox’ta varlığını sürdürüyor ve kapılarını avatarlara açıyor! Ziyaretçileri arasında yıldız isim Miley Cyrus’ın da olduğunu belirtmeden geçmeyelim…
Chipotle Burrito Labirenti
Chipotle Mexican Grill’in uzun yıllardır süren bir geleneği var. Şirket Cadılar Bayramı’nda restoranlarına kostümle gelen müşterilerine lezzetli burrito’larını ücretsiz bir şekilde servis ediyor. Covid-19 pandemisinde restoranların sağlık önlemleri adına kapatılmasının ardından marka bu geleneği metaverse’e taşımaya karar vermiş ve takipçileri için Roblox’ta eğlenceli bir evren inşa etmişti.
Chipotle Mexican Grill, “Chipotle Burrito Labirenti”nin lansmanın yapıldığı gün şirket tarihindeki en yüksek bir günlük uygulama indirme ve en yüksek dijital işlem sayısına ulaşmayı da başardı!
Chipotle’ın Pazarlama Müdürü Chris Brandt, ise bu başarıyı “Kesinlikle limondan limonata yaptık” sözleriyle özetledi…
Nikeland
Spor giyim devi Nike, Kasım 2021’de Roblox’a dayalı sanal bir deneyim olan Nikeland’ı kullanıma sunduğundan bu yana, gelişen metaverse’te geniş çapta bir güç merkezi ve deneyim tasarımcısı olarak referans noktası olarak anılmaya başlandı. Ziyaretçiler Nikeland’de oyun oynayabiliyor, sosyalleşebiliyor veya en yeni Nike ekipmanlarını deneyebiliyor.
Nikeland, Roblox’tan alınan verilere göre 25 milyondan fazla kez ziyaret edildi . Nike’ın Roblox’taki muazzam başarısı, çok sayıda insanın, ilgi çekici ve eğlenceli olması koşuluyla, “markalı sanal deneyimler”de zaman geçirmeye istekli olduğunu tartışmasız bir şekilde gösterdi.
Nikeland’i yarattıktan kısa bir süre sonra marka, sanal ayakkabılar konusunda uzmanlaşmış bir NFT stüdyosu olan RTFKT’yi de satın aldı…
Kaynak: The Drum