Metro Türkiye’den 2021’de “vegan” hedef!
Pek çok alışkanlığımız değiştiği gibi beslenme alışkanlıklarımız da farklı gerekçelerle değişiyor, şekilleniyor. Kimileri için hayvan hakları öne çıkarken, kimileri doğayı korumak adına, kimileri ise daha sağlıklı olduğu gerekçesiyle vegan beslenme modeline her geçen gün bir adım daha yaklaşıyor. Müşterilerini temel gıda maddelerinden hijyenik ürünlere, Türk mutfağının vazgeçilmezi olan ürünlerin vegan muadillerinden kahvaltılık seçeneklere kadar bitkisel bazlı pek çok ürünle buluşturan Metro Türkiye’ninse artık yeni bir hedefi var. Hedef: 2021 yılı sonuna kadar tüm kategorilerde vegan beslenmeye uygun ürün bulundurmak!
Hayvansal ürünlerin tüketilmediği veganlık son yıllarda daha çok karşımıza çıkıyor. Araştırmalar bitkisel bazlı gıda ürünlerinin satışının son üç yılda arttığını gösteriyor. Diğer yandan 2018 yılında perakende sektöründe bitkisel bazlı gıda ürünleri, tüm ürünlerin yüzde 20’sini oluştururken; bu ürünlerin 2019 yılında satış miktarı 5 milyar dolar oldu. Tüm bunlara ek olarak insanların sağlıklı beslenmeye daha fazla önem verdiği pandemi döneminde de bu gıdalara talep önemli ölçüde artmış durumda. Pandemi döneminde bitkisel bazlı ürünlerin satışları geçen yıla kıyasla yüzde 148 oranında artış kaydetti.
Sektör içerisindeki rakamları incelediğimizde pazardaki büyümenin bugün başlamadığı ortada, yine de Metro Türkiye’nin hedefi öngörülü ve oldukça isabetli…
Pazardaki büyüme ne zaman, nasıl başladı diye soruyorsanız; “Vejetaryen pazar büyüyor; etsiz devrim midemizde nasıl konumlanacak?” makalemizi okuyabilirsiniz.