Migros krizini Haluk Levent çözdü | Son 24 saatin gündemi
Donald Trump’ın sosyal medya platformu Truth Social yayınlandı
Yaptığı paylaşımlarla ortalığı karıştırması sebebiyle tüm sosyal medya platformlarından engellenen Donald Trump kendi sosyal medya platformunu kurmaya karar vermişti. Uzun zamandır gündemde olan platform bugün iOS kullanıcıları için yayınlandı. Truth Social isimli platforma şimdilik yalnızca bazı ülkelerden erişilebiliyor.
Platform görünüş açısından oldukça sıradan bir sosyal medya uygulamasını andırıyor. Geliştiriciler herkesin burada özgür bir şekilde düşüncelerini dile getirebileceğini söylese de Joe Biden taraftarları için bir sansür uygulanıp uygulanmayacağı merak ediliyor. Uygulamayla ilgili açıklama yapan Donald Trump’ın medya şirketi TMTG yöneticilerinden Devin Nunes, “Mart ayının sonunda en azından ABD sınırları içinde tam randımanlı çalışacaktır” ifadelerini kullanarak platformdan umutlu olduklarını dile getirdi.
Geççek’ten dünya rekoru!
Son albümü “Yolla”yı 2017 yılında çıkaran Tarkan’ın yeni şarkısı “Geççek”in yankıları sürüyor. Yayınlanmasının ardından kısa sürede sosyal medyada gündem olan şarkı, 36 saatte YouTube’da 10 milyon, Instagram’da 9.9 milyon, Twitter’da ise 12.5 milyondan fazla görüntüleme aldı.
“Geççek”in İrfan Yıldırım yönetmenliğinde çekilen klibi, yayınlanmasından sonra ilk 24 saat içinde dünyada en çok izlenen 2. video klip ve en çok beğeni alan 1. video oldu.
Şarkı, ayrıca Türkiye’nin gündemine de oturdu. Sosyal medyadan haber programlarına dek her yerde uzun süre konuşulan Megastar hakkında Twitter’da 265 bin tweet atıldı…
Migros krizini Haluk Levent çözdü
Migros depo işçileri kendilerine teklif edilen maaş zamlarına tepki olarak bir süredir eylem gerçekleştiriyordu. Ülke gündeminde de oldukça yankı bulan konuya ilişkin Migros geçtiğimiz hafta bir basın açıklaması gerçekleştirmiş fakat sular durulmamıştı. Uzun süredir sosyal medyanın gündeminden düşmeyen konuyla ilgili Haluk Levent arabuluculuk yaptı.
Haluk Levent’in resmi Twitter adresi üzerinden ekibi tarafından yaptığı duyuruya göre Ahbap Derneği’nde yapılan 8 saatlik son görüşmenin ardından tüm sorunlar çözüldü.
Zincir marketler melek mi şeytan mı?
İncelemeler başlatıldı, WhatsApp konuşmaları yayınlandı, cezalar kesildi… Kimilerine göre böylece enflasyonun asıl sorumlusu olan zincir marketler de hak ettikleri cezaya çarptırıldı… Peki ama tüketici ne düşünüyor? Onlara göre de enflasyonun baş mimarı zincir marketler mi? Kesilen cezalar zincir marketlerin itibarını ne derce etkiledi? Marketing Türkiye için Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Zincir Marketler Kurumsal Algı ve Enflasyon Araştırması”na göre fiziksel ve online marketlerin büyük bir çoğunluğu metropollü tüketicilerin hepsi tarafından biliniyor.
Metropollü tüketicilerin son 1 ayda en çok alışveriş yaptığı marketler arasında indirim marketleri öne çıkıyor. Her 10 metropollüden 8’i son 1 ayda 3 indirim marketinden de alışveriş yaptığını belirtiyor. Buna karşılık zincir marketler için bu oran yüzde 57 seviyesindeyken online marketler için yalnızca yüzde 30 seviyesinde kalıyor. Özellikle BİM ve A101 yüzde 96 ve yüzde 94 gibi çarpıcı oranlarla öne çıkıyor. Zincir marketler arasında Migros öne çıkarken, rakibi CarrefourSA’dan alışveriş yapanların oranı Migros’a kıyasla 17 puan daha düşük. Öyle ki online marketlerin gerisinde kalan yegâne fiziksel market CarrefourSA oluyor. Online marketler arasında ise Getir’in birinciliği mevcut. Onu rakibi Trendyol takip ediyor.
Gelelim en can alıcı soruya: Gerçekten de tüketici enflasyonun sebebi olarak marketleri mi görüyor? Araştırmaya göre yanıt hayır. Metropollü tüketicilerin neredeyse yarısı Türkiye’de enflasyonun ana sorumlusu olarak hükümeti işaret ediyor. Özellikle üst sosyo ekonomik grup hükümeti daha çok sorumlu tutuyor. Hükümetten sonra en çok dile getirilen sebepler dünya genelinde yaşanan ekonomik kriz ve dış güçler oluyor. Bu konuda zincir marketleri suçlayanların oranı yüzde 8’i geçmiyor… Araştırmayla ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Türk halkı ahenkle dans eden saçlar için ne yapıyor?
Marketing Türkiye için Areda Piar tarafından gerçekleştirilen, “Kuşakların Şampuan Tercihleri” araştırmasına göre şampuan; tüm kuşaklarda akla ilk gelen kişisel bakım ürünü olarak öne çıkıyor. Onlarca markanın rekabet ettiği pazarda inovasyon ve koku çeşitliliği ise en önemli fark yaratma noktaları olarak dikkat çekiyor. Şampuan sektöründe ilk akla gelen marka ile kullanılan markaların farklı olması ise araştırmanın ilgi çeken sonuçları arasında.
Araştırmada katılımcılara “Kişisel bakım ürünü denince aklınıza ilk olarak hangi ürünler geliyor?” diye sorulduğunda Z, Y, X ve Baby Boomers’ın verdiği ilk cevap şampuan oluyor. Şampuanı sırasıyla cilt bakım kremi, parfüm-deodorant, tarak-fırça ve makyaj malzemeleri takip ediyor. Elbette sektörde en çok merak edilen konulardan biri de akla gelen ilk markanın hangisi olduğu… Katılımcılara “Aklınıza ilk gelen şampuan markası hangisi?” diye sorulduğunda X kuşağının yüzde 24,3’ü ve Y kuşağının yüzde 21,7’si Elidor cevabını verirken Z kuşağının yüzde 22,8’i Clear, Baby Boomers kuşağının yüzde 21,7’si Pantene yanıtını veriyor.
Rekabetin sert olduğu pazarda kuşakların hangi markaları tercih ettiği de önemli bir soru. Araştırma dahilinde katılımcılara “Sıklıkla tercih ettiğiniz şampuan markası hangileri?” diye sorulduğunda X kuşağının yüzde 37’si ve Y kuşağının yüzde 35’i Elidor’u, Baby boomers kuşağının yüzde 28,8’i ve Z kuşağının yüzde 21,7’si Head & Shoulders markasını tercih ettiğini belirtti. Araştırmanın detaylarına göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Ege Üniversitesi |
2 | Cem Özdemir |
3 | İngilizce |
4 | Bill Gates |
5 | Şehadetinin 7 |
6 | Tevfik Göksu |
7 | Ekrem İmamoğlu |
8 | PKK’lı |
9 | Nobel |
10 | #FıratYılmazÇakıroğlu |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Salernitana – Milan |
2 | Milan |
3 | Gaziantep FK Adana Demirspor |
4 | Adana Demirspor |
5 | Fenerbahçe |
6 | Manchester United |
7 | Samsunspor |
8 | Göztepe, Galatasaray |
9 | Yumurta |
10 | Mustafa Sandal |