Migros’tan yepyeni bir mobil alışveriş deneyimi: “MKolay Kantin” – Son 24 saatin gündemi
Instagram, çok sevilecek 2 yeni özellik üzerinde çalışıyor
Son dönemde pek çok güncelleme geçiren Instagram’a 2 yeni özellik daha geleceği duyuruldu. Artık canlı yayınlara moderatör eklenebilmesinin yanı sıra hikayeler de beğenilebilecek.
Bildiğiniz gibi, moderatör özelliği ezelden beri Twitch platformunda yer almakta. Moderatörler, canlı yayında yayına katılma isteklerini, soruları ve sohbetleri yöneterek yayınlarda çıkabilecek olası sorunların önüne geçmekle görevliler. Şimdi, Instagram canlı yayınlarında da moderatör atanabilecek. Bunun yanı sıra, tersine mühendislik çalışmalarıyla bilinen Alessandro Paluzzi’nin açıklamasına göre, artık hikayeleri beğenme özelliği de Instagram’a dahil olacak.
BBVA, Garanti’nin tamamını istiyor
BBVA garantide kendine ait olmayan hisselerin geri alınması için gönüllü pay alım teklif fiyatını hisse başına 12.20 TL olarak belirledi. Tüm payların satın alınması durumunda BBVA’nın ödeyeceği bütçe 25.7 milyar TL’yi bulacak.
BBVA, hisselerin yüzde 49.85’ine zaten sahipti. Bankanın hakim ortağı konumunda olan BBVA’ya ait olmayan hisseler ise toplamda yüzde 50.15 seviyesinde.
Gönüllü pay alım teklifi SPK tarafından resmi olarak onaylanırsa teklif süreci resmen başlayacak.
Migros’tan yepyeni bir mobil alışveriş deneyimi: “MKolay Kantin“
Migros, yoğun tempoda çalışan kişilerin hayatını kolaylaştıracak MKolay Kantin’i tasarladı. MKolay Kantin ile plazalar, hastaneler ve çeşitli iş yerlerinde çalışanlar, yeme-içme ve diğer günlük ihtiyaçlarına mesai saatleri içerisinde, çalıştıkları binanın dışına çıkmadan hızlıca ulaşabiliyorlar.
Geliştirdiği perakende teknolojileriyle alışveriş alışkanlıklarını değiştiren Migros; MKolay Kantin adını verdiği yepyeni bir format yarattı. Müşterilerin, seçili Migros mağazalarında alışveriş yaparken ürünlerin barkodunu cep telefonlarındaki uygulamayla okutup, ödemesini 30 saniyede jet kasalardan yapabilmesini sağlayan MKolay deneyimine ek olarak, MKolay Kantin formatıyla Migros, çalışan müşterilerin hayatını kolaylaştırmak için mesai saatlerinde ve kendi iş yerleri içerisinde ihtiyaç duydukları ürünlere kolayca ulaşabilmelerini sağlıyor. MKolay Kantin içinde müşteriler, alışverişlerini Migros Money uygulaması içinde yer alan MKolay ile kendi akıllı telefonlarını kullanarak gerçekleştiriyor.
Migros İş Geliştirme ve İnovasyon Ekibi’nin MKolay Kantin müşterileriyle gerçekleştirdiği anket çalışması da yeni alışveriş deneyimiyle ilgili önemli sonuçlar ortaya koydu. Ankete katılanların yüzde 84’ü MKolay aracılığıyla gerçekleştirdiği alışverişi sorunsuz bir şekilde tamamlayarak yüksek müşteri memnuniyeti elde edildi. Katılımcıların, yüzde 94’ü ise MKolay Kantin’i daha fazla yerde görmek istediğini belirtti.
Alışveriş listeleri hazır! Black Friday heyecanı başladı…
Kasım ayının gelmesiyle birlikte büyük alışveriş maratonu Black Friday de kapımızı çaldı. Neredeyse her 10 tüketiciden 8’i haftalar öncesinden alışveriş listelerini tamamlarken markalar da harıl harıl bu büyük yarışa hazırlanıyor. Peki, tüketicinin listesinde neler var? Yapılan indirimleri yeterli buluyorlar mı? Daha da önemlisi bu devasa alışveriş çılgınlığında hangi markalar rakiplerini geride bırakıp tüketicileri mutlu ediyor? Hem Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Black Friday Araştırması” hem de VanillaPrice ve Kantar Media verileriyle tüm bu sorulara yanıt aradık…
Black Friday Araştırması kapsamında görüşülen katılımcıların yüzde 43’ü Black Friday’den bugüne kadar 1-2 kez, yüzde 19,5’i 3-5 kez ve yalnızca yüzde 2,8’i 6-10 kez alışveriş yaptığını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 34,7’si ise Black Friday’den bugüne kadar hiç alışveriş yapmadığını dile getiriyor.
Katılımcılara alışveriş yapmak için Black Friday’i bekleyip beklemedikleri sorulduğunda, yaklaşık olarak yüzde 80’i “evet” yanıtını veriyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Tüketicinin sepetinde “sürdürülebilirlik” var
Sürdürülebilir alışverişin tüketiciler açısından öneminin son 19 ayda gittikçe arttığını öğrenmek, bazı pazarlamacıları şaşırtabilir. Google ve C Space tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 82’si, sürdürülebilirliğin Covid-19 öncesi döneme kıyasla daha önemli bir konu haline geldiğini düşünüyor. İklim Değişikliği ve Sosyal Dönüşümler Merkezi’nde yönetici pozisyonunda çalışan ve çevre psikolojisi alanında profesör olan Lorraine Whitmarsh’a göre bu durum, insanların gözünde çevre sorunlarının çok büyük önem taşıdığını gösteriyor.
Whitmarsh, 2008 mali krizi sırasında iklim değişikliğiyle ilgili endişelerin ciddi ölçüde azaldığını, şu anda ise bu endişelerin son derece güçlendiğini söyledi. Çevre sorunlarının artışına ve iklim değişikliğine ilişkin endişelerin 2019’da o zamana dek görülmemiş düzeylere ulaştığına, geçtiğimiz yılda ise 2019’dan bile daha şiddetli olduğuna dikkat çekti.
Ancak tüketiciler günlük hayatlarında, sürdürülebilir seçimler yapmaya devam edebilmek için markaların yardımına ihtiyaç duyuyor. Google’ın İpsos iş birliğinde gerçekleştirdiği “Sürdürülebilirlik” araştırmasına göre ABD, Almanya, Birleşik Krallık, Brezilya, Fransa ve Hindistan pazarlarında, tüketicilerin yüzde 78’i, iklim değişikliğine karşı verilen mücadelede büyük işletmelere de rol düştüğünü belirtti. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Hamilton |
2 | Başkent Millet Bahçesi |
3 | Ersan Şen |
4 | GeçimDert SeçimŞart |
5 | Bottas |
6 | Stalin |
7 | Karadağ |
8 | #pazar |
9 | Cemil Çiçek |
10 | #BizimCocuklar |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Hadise |
2 | Fransa |
3 | Alparslan Büyük Selçuklu |
4 | Portekiz Sırbistan |
5 | 3600 ek gösterge nedir |
6 | Halit Özgür Sarı |
7 | Kayserispor-Sivasspor |
8 | Alparslan |
9 | Berdan Mardini eşi |
10 | Serdar Demir |