Mindsite, e-ticaret analitiğinde yapay zeka gücüyle büyüyor
2019 yılında Ali Göksu Özkan, Hakan Utku Özdemir ve İsmail Arapzade tarafından kurulan Mindsite; Türkiye, Avrupa ve Orta Doğu’da uluslararası markalarla çalışıyor. 20’den fazla ülkede e-ticaret analitiği çözümleri sunan ve 320’den fazla perakendeciden veri toplayan B2B SaaS girişim, topladığı verileri tek platformda bir araya getiriyor ve büyüme odaklı kararlar alınmasını sağlıyor.
Mindsite’ın en büyük farkı, müşterilerinin ihtiyaçlarına büyüme odaklı cevap verebilmesi. Görünürlük, içerik doğruluğu, konum-bazlı analiz, bulunurluk, fiyat, yorum ve puanlama analizi gibi hizmetlerin yanı sıra yakın zamanda geliştirdiği “Akıllı Fiyatlandırma ve Kullanıcı Yorumları Analizi” ile yapay zekanın gücünü kullanıyor ve müşterilerine sağladığı büyüme oranını artırıyor.
Şirketlerin kısa ve uzun vadede aldıkları kararlar için güncel ve doğru veriye ulaşamaması problemini yakından takip eden ve bu doğrultuda çözümler geliştiren girişimin müşterileri arasında P&G, Colgate, PepsiCo, Johnson&Johnson, Unilever, Coca-Cola, Eczacıbaşı, Ferrero, Pazarama, Nestle gibi büyük şirketler bulunuyor.
50’den fazla şirketin e-ticaret stratejilerini geliştirmelerine yardım eden girişim, bu sayede sektördeki sorunları daha da yakından takip edip cevap verebiliyor. Mindsite’ın geliştirdiği yeni özellikler, hep müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda şekillenmiş. Operasyonlar sırasında saatlik 600 bin URL taranırken, günlük 100 milyon satır yeni veri işleniyor.
Workup programına dahil olma sürecini ise Mindsite CEO’su İsmail Arapzade şu şekilde özetliyor:
“2020 yılında Workup programına ilk katıldığımızda satış sürecine yeni başlamıştık ve henüz müşterimiz yoktu. 4 aylık süre içinde 7 tane yeni müşteri edindik. Bunda hem Workup’ta bulunan mentör ağının hem de İş Bankası’nın kurumsal network ağının etkisi çok büyük. Ayrıca, Workup etkinlikleri sayesinde Türkiye’deki girişim ekosistemi ile daha yakından tanışmış olduk.”
Ana yatırımcısı İş Bankası olan Mindsite’ın Maxis Girişim Sermayesi tarafından liderlik edilmiş 2 yatırım turu var, ilki Ocak 2021’de 370 bin dolar, ikincisi ise Aralık 2022’de 1.9 milyon dolar tutarında. Bu yatırımlar doğrultusunda ekibini ve operasyonlarını daha da büyüten girişimin bugün Londra’da da bir ofisi ve ekibi bulunuyor. Böylece büyümek istedikleri pazarlardan birinin tam kalbinde yer alıyorlar. Bu hızlı büyüme atağı, girişimin sektördeki yerini sağlamlaştırma ve rekabette öne geçme konusundaki kararlılığını gözler önüne seriyor.
Mindsite için başarının sırrı ise doğru ekip. Data ve büyüme odaklı düşünmek, müşteri ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmek ve bunu en kaliteli şekilde yapmak, ekibin kültürünü oluşturuyor. Yaptığı işten büyük heyecan duyan ekip, hızla büyümeye devam ediyor.
Mindsite’ın sıradaki hedefleri arasında yeni pazarlara açılmak ve daha fazla büyümek var. Bu doğrultuda özellikle daha fazla satış ve pazarlama bütçesi ayırmak istediğini söyleyen ve geçen seneden bugüne takımını 2 kat büyüten girişim, hedefleri için yoğun bir şekilde çalışıyor.