Mobil oyuncuların yüzde 33’ü yeni markaları uygulama içi reklamlarla keşfediyor
Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GWI işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Okula Dönüş Alışveriş Araştırması” ile öğrenci ve velilerin alışveriş tercihlerini inceleyerek mobilin okula dönüş alışverişindeki önemini bir kez daha ortaya koydu.
Araştırmalara göre okula dönüş döneminde mobil oyuncular, mobil oyun oynamayan kitlelere kıyasla markalar için çok daha değerli bir hedef kitle haline geliyor. Okula dönüş sürecinde, mobil oyuncuların yüzde 15’i gördükleri bir reklam sonrasında bir ürün satın alırken bu oran oyun oynamayanlara göre yüzde 6 daha fazla. Ayrıca, mobil oyuncuların yüzde 33’ü yeni markaları uygulama içi reklamlardan öğrendiklerini belirtiyor.
Özellikle ev eşyaları kategorilerinde okula dönüş sürecindeki mobil oyuncuların alışveriş yapma olasılığı, oyun oynamayanlara göre 1,1 kat daha yüksek.
EMEA & LATAM Direktörü/Müdürü Yeşim Öztekin, araştırma hakkında yaptığı değerlendirmede, “Mobil oyuncular, uygulama içi reklamlara daha fazla ilgi gösteriyor ve bu etkileşimlerini satın alma davranışına dönüştürme olasılıkları daha yüksek. Markalar için bu, okula dönüş döneminde satışları artırmak ve marka bilinirliğini derinleştirmek adına mobil platformları güçlü bir araç olarak kullanma fırsatı sunuyor” diyor.