Mobil reklam ölçüm sonuçları açıklandı
Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye ve Nielsen’in ortaklığında mobil sektörü için ölçümleme sonuçları “Mobil’in Etkinliğini Ölçüyoruz Semineri”nde açıklandı.
Mobil Ölçümleme çalışması, MMA Türkiye ve Nielsen ortaklığıyla, Garanti Bankası, Shell ve Procter & Gamble’ın, Mobia, Mobilike, Wonk ve MoveZ ile işbirliği sonucunda hayata geçirildi. “Mobil’in etkinliğini Ölçüyoruz Semineri”, Sofa Hotel’de mobil sektörün önemli isimlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan MMA Türkiye Başkanı Zehra Öney, “şimdi pazarlama”yı hedefleyen mobil sektörde ölçülemeyen verinin yönetilemeyeceğini söyledi. Mobil ölçümlemenin önemine değinen Öney, çalışmanın Türkiye’deki mobil sektör adına bir ilk olduğunu vurguladı.
Türkiye’de 2013 sonu itibariyle 69.5 milyon mobil abone olduğunu ve 49.5 milyon 3G abone ile 25 milyon mobil internet kullanıcısı olduğunu belirten Öney, 2013 boyunca 3.8 milyar lira yatırım yapıldığını, buna karşılık 26 milyar lira net satış geliri elde edildiğini belirtti.
Mobil reklam payının artması bekleniyor
MMA Türkiye Standardizasyon ve Ölçümleme Komitesi Başkanı Selvi Esenkal da konuşmasında mobil reklam etkinlik ölçümü çalışmasının vizyoner yönüne değindi. Esenkal, Türkiye’de ilk defa mobil reklamın marka bilinirliğine, satın alınma eğilimine ve marka mesaj hatırlanma oranlarına katkısının, 6 kurumun katılımıyla ölçüldüğünü ve alınan pozitif sonuçların mobil reklamın toplam reklam pastası içindeki yerinin artmasına katkı sağlamasını beklediklerini ifade etti.
Reklam sonuç tablolarında konvansiyonel mecralardaki geri dönüşüm değerlerinin görüntülenebildiğini ancak dijital ve mobil sektörde bu değerlerin ölçümlenmesi konusunda sıkıntılar yaşandığını dile getiren Esenkal, bu çalışmanın mobil ve dijital mecraların ölçümü konusunda yol açıcı olmasını ümit ettiklerini sözlerine ekledi.
Reklamların 4’te biri arama motorlarında araştırılıyor
Nielsen Avrupa Dijital, Online ve Mobil Genel Müdürü David Gosen, etkinlikte yaptığı “Avrupa Akıllı Telefon ve Tablet İstatistikleri” sunumunda önemli veriler paylaştı. Mobil datanın her geçen yıl, yüzde 80 büyüdüğünü vurgulayan Gosen, Türkiye’deki kullanıcıların 4’te birinin gördükleri mobil reklamı arama motorlarında araştırdığını belirtti.
Gosen’in sunumundan sonra Nielsen Media Research Pazar Lideri Erdem Tolon, markalara mobil platformda yayınladıkları reklam kampanyalarının ne kadar efektif olduğunu ölçümlemeye yarayan bir hizmet sunulduğunu kaydetti. Tolon, tek soru ile farkındalık veya ürün/hizmet hakkındaki düşünce, tutum, satın alma veya tercih niyetleri gibi ölçümü hedeflenen etkenlerden birinin efektif olarak ölçümlenebildiğini ifade etti.
Tolon Gillette markası için bilinirliğin mobil reklam gösterilen kullanıcılar için yüzde 34 daha fazla olduğunu ve mobil reklam gösterilen kullanıcılar için ürün satın almada yüzde 27’lik, mesajı markaya doğru atfetme oranında ise yüzde 28’lik bir artış gözlendiğini vurguladı. Garanti Bankası için yapılan çalışmada da benzer sonuçlar elde edildi. Mobil reklam gösterilen kullanıcılarda iGaranti uygulamasının bilinirliğinde yüzde 8, reklamı hatırlamada yüzde 30 ve uygulamayı indirme davranışında yüzde 27 oranında artış gözlendi. Shell için yapılan çalışmada mobil reklam gösterilen kullanıcılarda marka bilinirliği yüzde 32’lik, satın alma davranışında yüzde 13’lük ve hatırlanma oranlarında yüzde 92’lik artış gözlemdi.
Sofa Hotel ve bysound’un teknik servis sağlayıcı olduğu “Mobil’in Etkinliğini Ölçüyoruz” Semineri’nde ayrıca ComScore Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Owen West Türkiye’de Ölçüm Fırsatları sunumunu yaptı.