Mobil pazarlama stratejilerine pusula: Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu
Pazarlamacıların faaliyetlerini genişletmelerine ve başarılı bir şekilde ölçeklendirmelerine yardımcı olmak amacıyla ilk kez 2019’da yayımlanan Adjust Mobil Büyüme Raporu, mobil alanın büyüme potansiyelinin detaylı bir analizini sunuyordu. 2020’de, aynı analiz bölgesel ve sektörel trendlere odaklanarak büyümeyi daha da detaylandırdı. 2020’den bu yana derin bir değişimden geçen mobil uygulama sektöründe mobil pazarlama ve ölçümleme dünyası da bu değişimden payına düşeni alıyor…
Geçen üç yıl içinde, mobil ekosistem, Apple’ın iOS 14.5’i gibi önemli güncellemelerle hızlı bir adaptasyon stratejisi geliştirmek durumunda kaldı, ancak bu atiklik beraberinde fırsatları da getirdi… Veri ve kullanıcı gizliliği; mobil reklamcılık ve attribution stratejilerinin merkezine yerleşmiş durumda. Bu nedenle pazarlama profesyonelleri stratejilerini ve kampanyalarını ölçümlemek veya geleceğe yönelik başarı tahminlerinde bulunmak için yeni kanalları ve daha önce pek kullanılmayan toplu raporlama yöntemlerini iş akışlarına entegre ediyor.
Bu değişim sürecinde, Adjust kendini endüstrinin yeni nesil ölçümleme araçlarına geçişin öncülerinden biri olarak konumlandırıyor. Bu bağlamda, Adjust’ın verileriyle geliştirilen Büyüme Skoru’na dayanan yeni bir mobil büyüme raporu, reklamverenlere en iyi performansa sahip ülkeleri ve bölgeleri belirleme konusunda rehberlik ederken aynı zamanda ülke ve sektör bazında en yüksek büyüme potansiyeline sahip pazarları keşfetmelerine imkan sunmayı amaçlıyor.
Metodoloji
Büyüme Skoru’nun kapsamlı metodolojisi, mobil uygulama sektörlerinin farklı bölgelerdeki büyüme potansiyelini değerlendirmek üzere tasarlandı. Bu metodoloji, 2023’ün ilk yarısında en iyi 2.500’den fazla uygulamasının performansını temel almaktadır. Skorlar belirlenirken üç temel metrik değerlendiriliyor: Kurulumlar, kurulum başına efektif maliyet (effective cost per install – eCPI) ve ömür boyu değer (lifetime value – LTV). Bu metrikler arasındaki ilişki, uygulamaların büyüme hızını belirlemenin yanı sıra kampanyalardan beklenen değeri belirlemede önemli bir rol oynuyor.
Metodolojide her bir metriğe süreçteki etkisini en doğru şekilde yansıtması adına ağırlıklar atandı: Kurulumlara yüzde 50, eCPI ve LTV’ye ise yüzde 25…
Asya Pasifik en yüksek Büyüme Skoru’nu kaydeden bölge
2023’ün ilk yarısına ait Adjust verilerine göre, tüm sektörlerin küresel ortalama mobil Büyüme Skoru 29,9 olarak belirlendi. Asya-Pasifik (APAC) bölgesi, 43,3’lük bir Büyüme Skoruyla açık ara lider konumda yer alırken, onu 35,9 ile Avrupa ve 30 puan ile Kuzey Amerika takip etti. Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye (MENAT) bölgesi 29,5 olarak ölçümlenirken, Latin Amerika (LATAM) 27,9 puanla en sonda yer aldı.
Bu veriler, mobil uygulama sektöründeki küresel büyümenin APAC bölgesinde özellikle dikkat çekici olduğunu ortaya koyarken Avrupa ve Kuzey Amerika’nın da güçlü performans sergilediği göz önüne alındığında, MENAT ve LATAM bölgelerinin bu küresel rekabette nasıl konumlandığına dair önemli bir bakış açısı sunuyor.
Ülke bazında en yüksek Büyüme Skoru’nu kaydedenler
- Hindistan – 31,2
- ABD – 29,4
- Brezilya – 29,3
- Endonezya – 27,8
- Türkiye – 27,6
Tür bazında en yüksek Büyüme Skoru’nu kaydeden uygulamalar
- Mobil oyunlar – 53,5
- Alışveriş – 41,6
- Finans – 34,1
- Yeme-içme – 32
Bölge ve ülke bazında en yüksek Büyüme skorunu kaydeden uygulama türleri
1) APAC
- Seyahat – 39,8
- Alışveriş uygulamaları – 38,8
- Mobil oyunlar – 36,2
- Finans – 30,2
2) Avrupa
- Seyahat – 47,3
- Alışveriş – 41,1
- Mobil oyunlar – 30,4
- Yardımcı uygulamalar – 27,1
- Lifestyle – 25,5
3) LATAM
- Mobil oyunlar – 27
4) MENAT
- Seyahat – 42,6
- Alışveriş – 37,9 (Türkiye 39,3 ile bu kategori için bölgede ilk sırada yer alıyor)
- Mobil oyun ve Finans – 27,9
- Yardımcı uygulamalar – 26,6
- Sosyal uygulamalar – 26,6
5) Kuzey Amerika
- Mobil oyunlar – 27,9
- Yardımcı uygulamalar – 26,1
- Sosyal uygulamalar – 22,1
“Mobil pazarlama ve ölçümleme kendini sürekli geliştiriyor.”
Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu’nu; Adjust Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman yorumladı: “Adjust, pazarlamacıların çalışmalarını farklı pazarlara genişletmelerine ve başarılı bir şekilde ölçeklendirmelerine destek olmak için mobil dünyasının büyüme potansiyelinin ayrıntılı mobil büyüme raporunu ilk kez 2019’da yayımlamıştı. 2020’de ise aynı analizi bölgesel ve sektörel trendlere uygulayarak büyümeyi daha ayrıntılı bir şekilde inceledi.Ancak endüstri, 2020’den bu yana derin bir değişim içerisinde. Mobil pazarlama ve ölçümleme dünyası da bu değişimin bir parçası olarak kendini sürekli geliştiriyor.”.
Geçtiğimiz yıllarda yaşanan değişimlerin pazarlama profesyonelleri için yeni fırsatlar yarattığını tekrar vurgulayan Zerman sözlerine devam etti: “Adjust’ın verileri ile geliştirilen Büyüme Skorumuzu temel alan rapor, reklamverenlerin uygulamaları için en iyi performansa sahip ülkeleri ve bölgeleri bulmalarını sağlarken aynı zamanda ülkelere ve sektörlere göre en yüksek büyüme potansiyeline sahip pazarları keşfetmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Veriye dayalı analizimiz, en olgun pazarlara ve henüz potansiyelinin tamamına erişmemiş yeni pazarlardaki kullanıcı kazanımına dair derin içgörüler sunuyor.”.
Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu’na buradan ulaşabilirsiniz.