Hangi uygulamalar enflasyona rağmen yükselişini sürdürüyor?
Mobil pazarlama analitik şirketi Adjust, Mobil Uygulama Trendleri raporunu yayınladı. Rapora göre, e-ticaret, fintech ve oyun uygulamaları 2023’te yaşanan ekonomik zorluklara rağmen yükselişini sürdürüyor.
2022, endüstride şimdiye kadar yavaşlamanın görüldüğü ilk yıl olsa da 2023’ün ilk ayları trendin tekrar yükselişe geçtiğini gösteriyor. Rapora göre mobil uygulama kurulumları 2022 ortalamalarına göre e-ticarette yüzde 4, fintech’te yüzde 13 ve oyunlarda yüzde 10’luk bir yükseliş yakalamış durumunda. Adjust’ın takip ettiği toplam 100.000’den fazla uygulamanın veri setini baz alan rapor, dünya çapındaki kurulumlar, oturumlar, uygulamada geçirilen süre, kullanıcı tutma oranları, uygulamayı silip yeniden yükleme (reattribution) oranları ve daha fazla metriğin uzun vadeli trendlerini analiz ediyor.
Rapor sonuçlarından çıkan diğer önemli veriler ise şöyle:
- Veri gizliliğinin artık bir norm haline gelmesiyle birlikte kullanıcıların bu konudaki hassasiyeti artıyor ve bunun sonucunda onay oranları yükselmeye devam ediyor. 2023’ün ilk çeyreğindeki uygulama izleme şeffaflığı ATT onay oranları, 2022’ye göre yüzde 4 artış göstererek yüzde 29’a yükseldi. Bu oran, oyunlarda yüzde 36’ya ulaştı. Fintech ise yüzde 11’den yüzde 18’e yükseldi.
- Mobil ticaret uygulamalarının oturumları ve oturum uzunlukları 2022’ye göre yüzde 7 yükseldi. E-ticaret sektöründe uygulama içi ciro, 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 4 artış gösterdi ve Kasım ayı, Adjust tarafından şimdiye kadar gözlemlenen en çok artışın yaşandığı ay oldu.
- Ekonomide yaşanan zorluklara rağmen, fintech uygulamaları küresel olarak büyüme gösterdi ve mobil finansal hizmetlerin dayanıklılığını ve sürekli artan kullanıcı ilgisini ortaya koydu. Fintech uygulamalarının küresel kurulumları 2022’de yüzde 2 artarken, küresel oturumlar yüzde 19 artış gösterdi. Bu artışın en belirgin yaşandığı bölgeler yüzde 54 ile LATAM ve yüzde 40 ile EMEA oldu. Fintech sektöründeki uygulama içi ciro ise Kasım 2022 ve Ocak 2023 arasında yüzde 90’ı geçti.
- Hyper casual oyunlar, oyun uygulaması kurulumlarının yüzde 25’ini oluştururken, aksiyon oyunları yüzde 25 ile oturumlarda en yüksek paya sahip oldu. Oyun uygulamalarının kurulum ve oturumları 2022’de önemli ölçüde düşüş gösterdi, ancak Ocak 2023 itibarıyla kurulumlar yüzde 10 ve oturumlar yüzde 11 artışla eski seviyelerine geri dönmeye başladı. Uygulama içi ciro ise 2022’nin 4. çeyreğine göre yüzde 14 arttı.
Rapor 2022’de mobil e-ticaret, oyun ve fintech genelinde en yüksek indirme sayısına sahip 10 uygulamayı da gözler önüne seriyor. Buna göre üç kategorinin ilk 10’u şöyle sıralanıyor:
E-ticaret:
Gaming:
Fintech:
Kullanıcı ihtiyaçları her geçen gün değişiyor
Raporun sonuçlarını yorumlayan Adjust Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman: “Özelleştirilmiş ve sorunsuz kullanıcı deneyimleri sunmak, platformlar arası kampanyalar yürütmek ve CTV gibi yeni kanalların sunduğu potansiyeli kullanmak, 2023 ve sonrasında sürdürülebilir ve stratejik büyüme arayan pazarlamacılar ve geliştiriciler için paha biçilmez bir fırsat olacak” diyor. Snap’in Ürün Grubu Pazarlama Yöneticisi Kathleen Gambarelli ise Mobil ekosistemde yaşanan sürekli değişim içerisinde çevik kalmak kritik bir öneme sahip olduğunu belirtiyor.
Daha fazla bulgu için e-kitabın tamamını buradan indirebilirsiniz.