2021’de mobil uygulamalara yapılan harcama rekor seviyeye ulaştı
Küresel mobil uygulama pazarı, tüm zamanların harcama rekorunu bir kez daha kırdı. Yeni App Annie verileri, tüketicilerin 2021’in ikinci çeyreğinde uygulamalara 34 milyar dolar harcadığını, geçen çeyrekteki rekoru aştığını doğruluyor.
Geçtiğimiz günlerde, analiz firması App Annie küresel mobil pazara dair yeni raporunu yayınlayarak 34 milyar dolar olan ikinci çeyrek toplamının, yıldan yıla 7 milyar dolar ve birinci çeyreğe göre 2 milyar dolar arttığını açıkladı.
Google Play ve iOS App Store’a göre harcamalara baktığımızda, 2021’in ilk çeyreğinde iOS App Store’a yapılan harcamanın yıldan yıla yüzde 30 artarak 22 milyar dolara, Google Play’e yapılan harcamanın ise yüzde 20 artarak yaklaşık 12 milyar dolara çıktığını görüyoruz.
Rakamlar, uygulama ekonomisinin sağlığını hala koruduğunu gösteriyor. Özellikle pandemi döneminde evde geçirilen zaman kullanıcıları mobil tabanlı eğlence ve üretkenliğe itmişti. Bu sebeple, normalleşme sonrası rakamlarda düşüş yaşanıp yaşanmaması merak edilirken görünen o ki uygulama pazarı hala patlama yapmaya devam ediyor.
Mobil uygulama harcamaları artarken indirmeler tutarlı kaldı
Yavaş yavaş küresel olarak, daha olgun bir mobil pazara giriyoruz. İndirme sayısı her zamanki gibi yüksek kalmaya devam ediyor, ancak asıl büyüme kullanım ve tüketici harcamalarında görülüyor. Veriler, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Google Play indirmelerinin ikinci çeyrekte 25 milyar, iOS indirmelerinin ise 8 milyar olduğunu gösteriyor.
Tüketicilerin çoğu kullandıkları uygulamaları artık halihazırda telefonlarına indirilmiş olduğundan, olgunlaşan mobil pazarlardaki indirmelerin dengelenmeye başlaması oldukça doğal.
Video içerik uygulamaları kullanıcıların favorisi
2021 yılının ikinci çeyreğinde en iyi uygulamalar beklendiği üzere sosyal medya uygulamaları oldu. TikTok bu alandaki hakimiyetini sürdürerek bir numaraya yükseldi.
2021’in ikinci çeyreğinde yaşanan ilginç gelişme ise HBO Max’in kullanıcı harcamaları açısından 6 sıra yükselerek listeye altıncı sıradan girmesi oldu. Özellikle Friends: Reunion’ın yayınlanması video servisinin ciddi bir gelir ve kullanıcı kazanmasını sağladı. HBO Max, Mayıs 2021’i ABD’deki uygulamalarının aylık 18 milyon aktif kullanıcısıyla sonlandırdı.
Tüketici harcamaları bazında 2021 En İyi Uygulamalar tablosundaki bir diğer dikkate değer uygulama da Piccoma oldu. Kakao Japan tarafından yürütülen “webtoon” çizgi roman uygulaması, tüketici harcamalarına göre dünyanın en büyük yedinci uygulaması olmak için istikrarlı yükselişini sürdürdü.
Piccoma, kitapları bölümlere ayırıp okuyucuların bir sonraki bölümü beklemek yerine ödeme yaparak anında okuyabilecekleri bir model sunuyor. Bu sayede Japon okuyucuların çizgi roman okumak için ödeme yapmasını sağlayan şirket, 2020 yılında 37.6 milyar yen (340 milyon dolar) gelir elde ettiğini doğruladı.
Mobil oyunlar hala haftada 2 milyar indirilme alıyor
Oyun alanı, geçen yıl yakaladığı yüksek ivmeyi 2021’in ikinci çeyreğinde de sürdürdü. Ortalama haftalık indirmeler üst üste beşinci çeyrekte 1 milyar civarına ulaştı. Bu arada, harcama açısından haftalık ortalama, iki yıl öncesine göre yüzde 35 artışla 1,7 milyar dolar civarında seyretti.
Bununla birlikte Türk mobil oyun sektörü de beklendiği gibi gurur verici yükselişine devam ediyor. 2021’in ikinci çeyreğinde en çok indirilen 10 mobil oyunun 3’ü Türk yayıncılara aitti. Rollic tarafından yayınlanan Hair Challenge 2, High Heels ise 5. olurken, Good Job Games imzalı oyun Paper Fold listeye 8. sıradan giriş yaptı.
Harcama tablosundaysa genellikle daha stabil bir görüntü karşımıza çıkıyor. Oyuncular harcama yaptıkları oyunlar konusunda daha sadık oldukları için genellikle bu listede daha az değişim gözleniyor. Ancak bu çeyrek, Uma Musume Pretty Derby olağanüstü bir performans göstererek 24 sıra yükseldi ve listede 2. sıraya yerleşti.
2021’nin ikinci çeyreğine genel olarak bakarsak, iki şeyin kanıtladığını anlayabiliyoruz: pandeminin son 12 ayında katalize edilen mobil alışkanlıklar artık bizim yeni normalimiz ve tüketici harcamaları rekor kırmaya devam ederek büyüyen bir mobil ekonomiyi besliyor.
Diğer araştırmalar: