“Müşteri sadakati” pamuk ipliğine bağlı!
Sadakat nasıl ki hayatın içerisinde büyük bir değer alanını kapsıyorsa pazarlama evreni ve markalar için de benzer bir noktada konumlanıyor. Müşteri sadakati yaratabilmek için türlü stratejiler geliştiren markalarsa kimi zaman tek bir “cazip teklif”e yenilebiliyor. Tekliflerin havada uçuştuğu, rakiplerin tüketicilere ulaşabilmek adına sayısız yöntemi kullanabildiği günümüz ekosisteminde “sadakat” yaratabilmek hayli zor gözüküyor. Zira Influence Mobile tarafından gerçekleştirilen ve 53 bin 868 kişiyle yapılan yeni bir ankete göre, 100 tüketiciden yalnızca 3’ü nakit ya da puan gibi ödüller karşısında dahi markalarına sadık kalacaklarını söylüyor…
Tüketici marka tercihlerini daha iyi anlamak için yürütülen ankette katılımcılara satın alma kararlarını en iyi hangi ifadenin tanımladığı sorulduğunda, yüzde 60’ının marka yerine fiyata göre satın aldığı ortaya çıktı. Yüzde 25’i aynı marka yerine birçok markayı satın aldıklarını, kalan yüzde 15’i ise aynı markaları satın alma eğiliminde olduklarını söylüyor.
“Satın alırken en çok belirli markalara bağlı kalırım” ifadesi verildiğinde ise katılımcıların yüzde 28’i yiyecek ve bakkaliye, yüzde 21’i ev eşyası (örneğin temizlik malzemeleri, tuvalet kağıdı), yüzde 19’u sağlık ve güzellik ürünleri, yüzde 17’si elektronik, yüzde 15’i giyim ve ayakkabı yanıtını veriyor…
Ödüller dijitalde fark yaratıyor!
Ödüllü alışveriş uygulamaları/web siteleri, tüketicilerin çok çeşitli kategorilerde alışveriş yaparken nakit ya da puan kazandırıyor oluşuyla tüketicinin kalbinde deyim yerindeyse taht kuruyor. Özellikle ekonomik belirsizliklerin var olduğu dönemlerde bu avantajları sunan markalar tüketicinin “tasarruf” duygusunu pekiştirdiği için çok daha fazla ilgi görüyor. Tüketicinin “ödül” yaklaşımıyla dijtalde çok daha sık karşılaştığı ise aşikar. Zira aynı araştırmada katılımcılara “Satın aldığınızda para iadesi veya puan kazanabileceğiniz uygulamalara/web sitelerine aşina mısınız?” sorusu yöneltildiğinde; yüzde 79’u evet derken yalnızca yüzde 21’i hayır diyor.
Peki ya perakende?
Ödüllerin tüketici cephesinde popülaritesi artmaya devam ederken, perakende markalarının da tüketici taleplerini karşılama zamanı geldi.
Influence Mobile’ın kurucusu ve CEO’su Daniel Todd araştırma verilerini değerlendirirken; “Ödüllü alışverişin ortaya çıkması, tüketicilerin alışveriş yapma ve tasarruf etme şeklini değiştirdi. Müşterileriniz artık tek bir mağazaya veya ürüne bağlı olmak istemiyor, bunun yerine son derece esnek bir sadakat platformu istiyorlar.” diyor…
Kaynak: Newswire
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar