Müşterileriyle yeniden buluşan işletmeler nelere dikkat etmeli?
COVID-19 nedeniyle bir süredir müşterilerinden uzak kalan restoranlar, perakendeciler, oteller ve diğer işletmeciler, müşterileriyle yeniden buluşmaya başlıyor. Yüz maskelerinin ve eldivenlerin tüm insanlığın yeni üniforması olduğu, çalışanların ve müşterilerin yaygın olarak ateşinin ölçüldüğü, zaman zaman siperlikler arkasından gülümsediğimiz bu “yeni normal”de işletmeler nelere dikkat etmeli?
Kelimeler ve ses tonu
Konuşmalarınıza ve ses tonunuza dikkat edin. Normalleşmeye çalıştığımız bu süreçte çalışma arkadaşlarınızın ve müşterilerinizin psikolojilerinin geçmişten farklı olduğunu unutmayın ve bilhassa salgın üzerine yapacağınız konuşmaların onları olumsuz etkileyebileceğinin bilincinde olun. Marka liderliği danışmanı Denise Lee Yohn, “Müşterilerinizin ve çalışanlarınızın hâlâ bu korku ve endişe içerisinde olabileceğini unutmayın” diyor.
Büyük vaatlerden kaçının
Frankfurt Kurnit Klein & Selz reklam grubu ortaklarından Hannah Taylor işletmeleri, müşterilerine güvende hissettirmek istiyorlarsa yeni temizlik tekniklerini ve diğer uygulamalarını anlatırken “spesifik” olması konusunda uyardı. Güvenli mesafeyi sağlamak için masaların ayrıldığını ve yüzeylerinin sık sık temizlendiğini söylemenin ya da göstermenin yeterli olduğunu belirten Taylor, “Önlemlerinizi büyük vaatlerde bulunmadan da anlatabilirsiniz” dedi.
Sahte reklamcılık yasalarına dikkat edin
Pandemi ile ekonomik olarak da mücadele etmek zorunda olan pek çok işletme indirim uygulamaya mecbur kalmıştı. Taylor bu noktada mecburiyeti anladığını ancak bu indirimlerin sağlanamayacak boyutlarda olmaması gerektiğinin altını çizdi. “Yüzde üzerinden indirim fırsatı sunarken, ürünün gerçekten orijinal bir fiyatla sunulduğundan emin olun” dedi.
Temizlik standartları için bir ortaklık düşünebilirsiniz
Bu süreçte temizlik standartlarını sağlıklı bir şekilde uygulayabilmek için United Airlines, Clorox ile, Hilton ise RB ile işbirliğine gitti. Siz de, eğer çalışanlarınıza ve müşterilerinize ihtiyaç duydukları güveni verebilmek adına yeni temizlik standartlarını uygulayamayacağınızı düşünüyorsanız, işin profesyonelleriyle ortaklık kurmayı değerlendirebilirsiniz.
Kaynak: AdAge