Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!
Pandemiyle birlikte mutfakta geçirdiğimiz zaman uzadı, peki ya tercihlerimiz? Hala aynı markaları mı tercih ediyoruz? Hangi markayı ne oranda tercih ediyoruz? Marketing Türkiye için global araştırma şirketi YouGov tarafından gerçekleştirilen araştırma bu sorular ışığında mutfağın hakimi olan markaları gözler önüne seriyor.
Birçok insan markalara olan bakış açısı, sadakat duygusu ve kriterlerini değiştirdi. Yani mutfaktaki dengeler de değişti. Marketing Türkiye adına YouGov tarafından 9-14 Ocak tarihleri arasında 18-55 yaş arasındaki 505 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırma kategorilerinde lider olan markaları kayda geçti.
Mutfağın Hakimi markalar
- Süt ve süt ürünlerinde katılımcıların yüzde 53’ü Sütaş’ı tercih ediyor. Onu takip eden markalar ise yüzde 48 ile Torku ve yüzde 45 ile Pınar. İçim’in ve market markası olan Dost’un tercih edilme oranları ise yüzde 37.
- En sık tercih edilen makarna markaları Filiz (yüzde 58), Nuh’un Ankara Makarnası (yüzde 46) ve Barilla (yüzde 38).
- Mutfağın hakim yağ markaları olarak yüzde 55 ile Yudum ve yüzde 40 ile Komili öne çıkıyor.
- Çikolatada sevilen ilk üç marka Ülker (yüzde 59), ETİ (yüzde 55) ve Nestlé (yüzde 54) olarak sıralanıyor.
- Bisküvi kategorisinde Burçak yüzde 49 ile lider. Biskrem yüzde 46 ile ikinci sırada yer alırken onu yüzde 40 ile Tutku takip ediyor.
- Yüzde 66 ile Doritos’un, yüzde 61 ile Lay’s’in ve yüzde 56 ile Ruffles’ın en çok tercih edilen markalar arasında ilk üçte yer almasıyla; PepsiCo cips kategorisindeki liderliğini bir kez daha kanıtlıyor.
- Katılımcıların en çok tercih ettiği gazlı içecek yüzde 54 ile Coca-Cola. Onu yüzde 32 ile Fanta yakından izliyor. Pepsi ve Redbull markaları ise 18-25 yaş arasında, 36-55 yaş grubuna kıyasla daha fazla tercih ediliyor.
- Gazsız içecek markalarında ise ilk sırada Cappy (yüzde 44) yer alıyor. Onu Uludağ (yüzde 34) ve Dimes (yüzde 31) takip ediyor.
- En çok beğenilen su markası Erikli (yüzde 53) olarak öne çıkıyor.
Beyaz eşyada tercih Arçelik
Katılımcıların evlerinde kullandıkları beyaz eşya ve küçük ev aletleri markaları sorulduğunda; yarısından fazlası beyaz eşyada Arçelik’i tercih ettiğini belirtiyor. Bosch markası da beyaz eşya kategorisinde katılımcıların yarısı tarafından ikinci sırada tercih edilen marka oluyor. Küçük ev aletleri tercihlerinde ise, yüzde 43 ile Arzum başı çekerken onu yüzde 38 ile Arçelik ve yüzde 37 ile Tefal izliyor.
Bulaşık temizliği Fairy’ye emanet
Özellikle pandemi ile beraber temizliğin daha fazla önem kazandığı şu dönemde, bulaşık deterjanı olarak tercih edilen markalar Fairy (yüzde 61), Pril (yüzde 45) ve Finish (yüzde 43) olarak sıralanıyor.