Türkiye’nin en değerli markaları belli oldu! | Son 24 saatin gündemi
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance 2023 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı.
2019’dan bu yana zirveyi kaptırmayan THY, marka değerini geçen yıla göre yüzde 26 artırarak 2 milyar dolarlık marka değeriyle zirvedeki yerini korumayı başardı. THY’yi 1 milyar 500 milyon dolarla Arçelik izlerken üçüncülüğü 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel aldı.
Garanti BBVA geçen yıla göre 3 sıra yükselerek 767 milyon dolarlık değeriyle 4’üncü sıraya yerleşirken İş Bankası 736 milyon dolarla 5’inci, BİM 589 milyon dolarla 6’ncı, Ziraat Bankası 560 milyon dolarla 7’nci, Ford Otosan 543 milyon dolarla 8’inci, Turkcell 532 milyon dolarla 9’uncu, Akbank 490 milyon dolarla 10’uncu sırayı aldı.
Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası
2023 Sıra | 2022 Sıra | Marka | İş Kolu | 2023 Marka Değeri | Marka Değeri Değişim |
1 | 1 | Türk Hava Yolları | Hava yolu | 2.000 | 26% |
2 | 2 | Arçelik | Dayanıklı Tüketim | 1.500 | 4% |
3 | 4 | Vestel | Dayanıklı Tüketim | 927 | 29% |
4 | 7 | Garanti BBVA | Banka | 767 | 44% |
5 | 9 | İş Bankası | Banka | 736 | 45% |
6 | 8 | BİM | Perakende | 589 | 12% |
7 | 11 | Ziraat Bankası | Banka | 560 | 22% |
8 | 3 | Ford Otosan | Otomotiv | 543 | -34% |
9 | 5 | Turkcell | Telekom | 532 | -24% |
10 | 12 | Akbank | Banka | 490 | 9% |
11 | 13 | Yapı Kredi | Banka | 486 | 14% |
12 | 6 | LC Waikiki | Hazır Giyim | 486 | -27% |
13 | 16 | Migros | Perakende | 345 | 32% |
14 | 19 | Petrol Ofisi | Akaryakıt | 300 | 21% |
15 | 17 | Opet | Akaryakıt | 292 | 13% |
16 | 18 | Ülker | Gıda | 283 | 14% |
17 | 22 | Halkbank | Banka | 275 | 24% |
18 | 10 | Türk Telekom | Telekom | 251 | -50% |
19 | 15 | Vakıfbank | Banka | 248 | -8% |
20 | 24 | Anadolu Efes | Alkollü İçecek | 226 | 5% |
AB’den Google’a “haksız rekabet” suçlaması
Avrupa Birliği (AB) Google’ı “adtech” olarak bilinen reklam teknolojisinde rekabet kurallarını ihlal etmekle suçluyor.
AB’nin yürütme organı olan Avrupa Komisyonu’nun iddialarına göre Google, programatik reklam satın alma araçlarındaki hakim konumunu en az 2014 yılından beri kötüye kullanıyor. Google’ın çatı şirketi Alphabet, iddialar karşısında yazılı savunma ve sözlü duruşma talep etme hakkına sahip.
Ancak başlayacak hukuki süreç, teknoloji devinin rekabet kurallarına uyum sağlaması için bölünmesi anlamına gelebilir. Çünkü komisyon konuya ilişkin yaptığı açıklamada rekabet endişelerinin giderilmesinin Google hizmetlerinin bir kısmının zorunlu olarak elden çıkarılmasıyla mümkün olduğuna işaret etti.
Android kullanıcılarının gözü iPhone’larda
Analistler yıllardır iPhone’un potansiyeline ulaştığını ilan ediyor. Ve Apple yıllardır analistlerin yanıldığını kanıtlıyor. En son yayınlanan ikinci çeyrek kazanç raporu, iPhone’un 51,3 milyar doları aşan bir gelir elde ettiğini ortaya koydu. Bu şaşırtıcı rakam, Apple’ın Mart çeyreğinde iPhone’dan elde ettiği en yüksek gelire işaret ediyor.
Apple’ın iPhone gelirini rekor düzeylerde tutabilmesinde Android’den gelen kullanıcıların etkisi büyük. Consumer Intelligence Research Partners’ın (CIRP) araştırmasına göre, Android kullanıcılarının iPhone’a geçme oranı son 5 yılın zirvesini gördü.
Rapor özellikle geçen yıl tüm iPhone satın alımlarının yüzde 15’inin Android kullanıcılarından geldiğini tespit etti. Veriler iPhone’a geçiş yapan Android kullanıcılarının 2018’den beri yüzde 15’e ulaşmadığını gösteriyor.
Apple’ın iPhone kazancını artırma yeteneği, son yıllarda yeni telefon satın alma döngülerinin uzadığı göz önüne alındığında özellikle etkileyici. Zira tüketicinin her iki yılda bir yeni iPhone modelleri satın aldığı günler çoktan geride kaldı.
Kaynak: Yahoo News
Farklı bir ödül töreni deneyimi: “Brandverse Awards”
Marketing Türkiye – BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Deloitte Türkiye’nin jüri değerlendirme sürecine adil ve şeffaf bir rekabet ortamı yaratmak adına uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’da ödül töreni için geri sayım başladı… 16 Haziran Cuma günü Hilton Bomonti’de gerçekleşecek ödül töreninde sektörün tüm paydaşları gün boyu başarının tadını çıkarırken, yeni iletişim ağları yaratma fırsatını da yakalayacaklar… Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.
Yapay zeka, çalışanlara yalnız hissettiriyor
Georgia Üniversitesi’nden Dr. Pok Man Tang’in yapay zeka ve çalışanların ruhsal durumu arasındaki korelasyonu tespit ettiği çalışmasına göre işi gereği yapay zekayı sıkça kullanan çalışanlar, yalnız hissetmeye daha meyilli… ABD, Tayvan, Endonezya ve Malezya’da yapay zeka ile çalışan 166 çalışanla yapılan ankete dayanan araştırmaya göre kültürel geçmişlerinden bağımsız olarak yapay zeka kullanan çalışanlar arasında yalnızlık, uykusuzluk ve aşırı alkol tüketimi gibi sorunlar artmaya başladı. Bu sorunlar insanlarla iletişim kurmaya gerek kalmaksızın çalışmaya bağlı olarak ortaya çıkan sosyal temas ihtiyaçlarından kaynaklanıyor. Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.