Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…
Etkileşimi artıran hiper gerçekçi reklamlara alan açan 3 boyutlu (3D) panolar, reklamverenlere yepyeni bir tuval sunuyor. Gerçekçiliğiyle hedef kitleyi içine çeken bu reklamların zaman zaman beklenmedik etkileri olabiliyor. Mesela Netflix’in ikonik video oyunu serisine dayanan Resident Evil dizisinin 3D reklamından fırlayan yaratık görenleri hem şaşkına uğrattı hem de ürküttü…
Netflix, geçtiğimiz günlerde son dizilerinden Resident Evil’ın, bir cam kafesten kaçan gerçekçi zombi benzeri bir yaratığın olduğu 3D reklam panosunu New York Times Square Meydanı’nda görücüye çıkardı. Bu ilgi çekici panonun dikkatleri üzerine topladığına şüphe yok ancak kimileri ürküttüğü de bir gerçek… Panoyu ürkütücü bulanlar, bu gibi bir panonun kamusal alan için fazla korkutucu olduğunu savundu. Öyle ki bazı Twitter kullanıcıları, trafikte ansızın bu panoyla karşılaşan bir sürücünün kaza yapabileceğini dile getirdi… The Drum Awards for Out of Home jürisinden dört uzman, Resident Evil’ın tartışmalara yol açan 3D panosunu şöyle değerlendirdi:
New York sokaklarında sizi daha korkutucu şeyler bekliyor olabilir…
3D reklam panolarındaki reklamlar yaratıcılığıyla beni etkilemeye devam ediyor. Netflix’in Resident Evil’i ürkütmek ve belki de korkutmak için yapıldı ki öyleyse bile bence oldukça başarılı. Kimileri kamusal alanda bu tür korkutucu görüntülerin uygunluğunu sorgulayabilir, ancak bence söz konusu pano için çizgiyi aşmayı engelleyen birkaç şey var. Bir kere yaratık fantastik, bence Jurassic World dinozorlarına benziyor, onlar da korkutucuydu ama artık yoklar. İkinci ise panonun bulunduğu konumla alakalı. Times Meydanı çevresinde çok daha korkunç ve gerçek şeyler karşınıza çıkabilir… Şaka bir yana, 3D panolar kelimenin tam anlamıyla ortamın sınırlarını inanılmaz bir şekilde zorluyor, Ancak onlara daha geleneksel reklamlara olduğu gibi yaklaşılmalı. Aynı yaratığı içeren Resident Evil ve 3D olmayan bir reklamdan ürkmüyorsanız bundan da ürkmemelisiniz.
Bu daha başlangıç
Reklamverenlerin kamuya açık bir ortamda belirli bir reklam öğesine potansiyel olarak hangi kitlelerin maruz kalabileceğini öngörerek kampanya ortaya koymaları oldukça önemli. Örneğin bu gibi reklamlar için çocukların evde olma olasılığının daha yüksek olduğu zaman dilimleri kullanılabilir. Bu 3D reklamların dijital dünyada göreceğimiz teknolojik gelişme türlerinin yalnızca başlangıcı olduğunu düşünüyorum. Esnekliğin ve verimliliğinin bu gelişmeleri nasıl daha da ileriye taşıyacağını görmek için sabırsızlanıyorum…
Açık hava reklamcılığı standartlara önem verir
Times Meydanı, uzun yıllardır ağızları açık bırakan 3D reklamlarla markaların, özellikle turistler gibi arzu ettikleri kitlelerle bağlantı kurduğu meşhur mekanlardan bir oldu ve olmaya devam ediyor. Öte yandan bir endüstri olarak, açık hava reklamcılığı, ülke çapındaki topluluklardaki sayısız ekranlarına reklam yerleştirmede oynadıkları rolü ciddiye alır ve yerel içeriklerin kabul edilebilirlik standartlarına uymaya çalışır.
Yıl olmuş 2022…
Resident Evil’ın 3D reklamı, çok iyi yapılmış ve teknolojinin bir fikri tam anlamıyla hayata nasıl getirebileceğinin güzel bir örneği. Bunun 2022 yılın halka açık bir alanda sergilenmesini korkutucu olarak değerlendirilmemesi gerektiğini düşünüyorum.
Çocuklar da dahil olmak üzere insanlar, video oyunlarına, kötü adamların bulunduğu filmlere ve daha fazlasına sürekli maruz kaldıkları için oldukça duyarsızlaştılar. Bu dünyadaki ilk 3D canavar değil ve son olmayacak.