Netflix’in reklam destekli abonelik paketi reklamverenleri ürküttü | Son 24 saatin gündemi
iPhone, Android telefonları solladı!
Rekabetin oldukça çetin olduğu akıllı telefon pazarında bir ilk yaşandı ve iPhone Android telefonları sollamayı başardı. 2022 yılı itibariyle Android, pazarda yüzde 70’ten fazla payla yer alıyor ancak paylaşılan son verilere göre iPhone, Android’i ABD pazarında geride bırakmış gibi görünüyor.
Counterpoint Research’ten alınan verilere atıfta bulunan Financal Times’ta yer alan habere göre , iPhone Haziran ayında ABD’de yüzde 50’lik pazar payı ile Android’i geride bıraktı. Buna göre iPhone, piyasaya çıktığından beri ABD’de en yüksek pay elde etmiş oldu. Öte yandan bu durumu Google açısından potansiyel bir risk olarak yorumlamak şu an için erken gibi görünüyor. Çünkü iPhone, diğer pazarlara göre ABD’de her zaman daha büyük bir yere sahip oldu. Counterpoint’in araştırma direktörü Jeff Fieldhack, yaptığı bir açıklamada: “Bu, dünyanın diğer zengin ülkelerinde de görüldüğünü görebildiğimiz büyük bir dönüm noktası” diyor.
Dünya Kupası’nın en iyileri NFT olacak!
Tüm dünyada futbolseverler 21 Kasım – 18 Aralık 2022 tarihleri arasında Katar’da düzenlenecek olan 22. FIFA Dünya Kupası’nı heyecanla bekliyor. Dört yılda bir düzenlenen ve kimilerine göre futbol dünyasının en önemli turnuvası olan Dünya Kupası’nda her dönem turnuvanın en önemli gollerinden ikonik gol sevinçlerine dek detaylar hafızalara kazanıyor. Bu yıl gerçekleşecek turnuvada ise o ikonik anlar hafızaların da ötesinde kripto dünyasına da kazınacak. Zira FIFA 2022 Dünya Kupası için özel bir NFT koleksiyonu yayınlayacağını açıkladı. NFT koleksiyonun turnuva tarihi boyunca atılmış en iyi goller, en iyi kurtarışlar ve ilginç gol sevinçleri yer alacak.
Futbolda yeni teknolojileri kullanma konusunda önemli adımlar atan Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği (FIFA), geçtiğimiz aylarda, blok zincir teknolojisi şirketi Algorand ile sponsorluk anlaşmasına imza atmıştı. Bu anlaşmanın ilk adımı olarak FIFA, Algorand blokzincirinde bir NFT koleksiyonu piyasaya sürüleceğini açıkladı.
FIFA+ Collect adı verilen koleksiyonun bu ay içinde piyasaya çıkması bekleniyor. Kullanıcılar, Dünya Kupası ve Kadınlar Dünya Kupası tarihindeki en iyi golleri, kurtarışları, ilginç gol sevinçleri ve daha fazlasını içeren anları satın alabilecek veya takas edebilecek.
Netflix’in reklam destekli abonelik paketi reklamverenleri ürküttü
Temmuz ayında yatırımcılara reklam destekli abonelik paketini 2023’ün başlarında çıkarmaya hazırlandığını söyleyen Netflix, lansman tarihini öne çekti.
Wall Street Journal’da yayınlanan habere göre, yeni abonelik sistemi 1 Kasım itibarıyla birçok ülkede yayınlanacak.
Netflix ve reklam ortağı Microsoft, reklamverenlerin ilk tekliflerini önümüzdeki hafta vermelerini istedi. Streaming devi taban fiyat olaraksa bin görüntüleme başına maliyeti 65 dolar olarak açıkladı. Ancak birçok reklamverenin bu rakamı yüksek bulduğu konuşuluyor.
Ofiste hastalık alarmı!
Çocuklar okula geri dönerken ve grip mevsimi kapıdayken, sonbaharda ofislerde burnunu çeken, hapşıran iş arkadaşları görmek çoğumuzu şaşırtmayacak. Neyse ki, vücudunuz da bunu görüyor ve potansiyel hastalığı önlemek için “fazla mesai” yapmaya başlıyor. Chapman Üniversitesi Schmid Bilim ve Teknoloji Bölümü’nde görev yapan Yrd. Doç Patricia Lopes, bir virüsle uğraşırken bedenlerimizin ve davranışlarımızın değiştiğini hatta hastalanmadan önce fizyolojik değişiklikler geçirmeye başladığımızı dile getiriyor.
Lopes, son dönem çalışmalarına dayanarak “Beynimiz hastalıklı insanlardan bilgi alıyor ve ardından fizyolojimizde değişiklikler ortaya çıkıyor. Başka bir deyişle hasta birini gözlemlemek, bağışıklık sistemini aktif hale getiriyor” diyor. Buna göre mikroplar, daha vücudumuza girmeden fizyolojimizi değiştirmeye başlıyor, başkalarını hastalıklarla uğraştığını gören bağışıklık sistemi, kendini potansiyel bir savaşa hazır hale getiriyor.
Aranan reklamcıya ulaşılamıyor: Yetenek kıtlığı bir krizden fazlası
Sorun yeni değil… Ne vakittir sektör kulisleri “çalıştıracak yetenek bulamıyoruz, bulduklarımızı da elimizde tutamıyoruz” yakınmasıyla yankılanıyordu… Sebepleri de sır değildi: Gençler için bir meslek olarak cazibesini yitiren reklamcılık, iki yakayı bir araya getirtmeyen maaşlar ve de bitmek tükenmek bilmeyen mesai saatleri… Bu koşullar pek çok yeteneği ya yurt dışına gitmeye itti ya da marka tarafında çalışmaya sürükledi… Böylece süreç içinde çember de git gide daraldı. Nihayetinde de sorun hızla devasa bir krize dönüşüp ajansları işleyemez hale getirdi.
Geçtiğimiz günlerde 34’üncü Kristal Elma’nın son başvuru tarihini duyurmak için yayınlanan ve “Gerekirse sabahlarız” diyen paylaşım konunun reklam sektörü çalışanlarını da artık patlama noktasına getirdiğini gösterdi. Paylaşımla ilgili sektör çalışanları tarafından yapılan yorumlar çalışma saatlerinden maaşlara kadar tüm yapının yeniden kurgulanmasının gerekliliğini net ifadelerle işaret etti.
Reklamcılar Derneği ve PC İletişim Medya Yönetim Kurulu Başkanı Banun Erkıran Çıtak, özellikle genç reklamcıların bu isyanını haklı bulanlardan. 90’larda işin gereği olarak normalleştirilen, 2000’lerde “bir arkadaş ortamı, sevilen sosyal ortamlar” olarak tanımlanan uzun çalışma saatleriyle ilgili gençlerin eleştirileri için “Şimdiki jenerasyon, belki de ilk defa, haklı olarak sesini yükseltiyor” diyor Çıtak ve “Çözüm el ele vererek ne yapmamız gerektiğini bulmaktan geçiyor, gelin kapımız açık” sözleriyle açık kapı buluşmaları için Reklamcılar Derneği’ne çağırıyor gençleri. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.