Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor
Popüler video yayın platformu Netflix, son dönemdeki güncellemeleriyle platformunda pek çok değişikliğe gidiyor. Önce reklamlara kapısını açmaya karar veren platform ardından şifre paylaşımının önünü keseceklerini açıklamıştı. Şimdi ise canlı yayınlar söz konusu durumda. Kullanıcılara farklı bir deneyim sunmayı hedefleyen platform, standup veya reality show gibi programlarda bu özelliği kullanmayı planlıyor. Böylelikle, özellikle yarışma programlarında izleyicinin canlı olarak oy kullanabilmesinin de önü açılmış olacak.
Canlı yayın özelliği henüz yeni geliştirilmeye başladığından dolayı henüz tam olarak ne zaman geleceği ve canlı yayınlanacak ilk programın ne olacağı henüz belli değil. İlerleyen zamanlarda yarışma programlarının dışında spor yayınlarının da yapılıp yapılmayacağı ile ilgili de bir bilgi bulunmuyor.
Son dönemlerde oldukça abone kaybeden Netflix, hala 220 milyondan fazla aboneye sahip. Bu canlı yayın özelliğiyle yeniden eski abone sayısına kavuşur mu bilinmez ama platformun yeni dinamiğinin ilgi çekici olması bekleniyor.
WhatsApp bu kez “Durumlar” özelliği için güncelleme getiriyor
WhatsApp “Durumlar” için yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. WABetaInfo tarafından keşfedilen özellikle birlikte artık durumlarda paylaşılan bağlantılarda ön izleme de çıkacak.
Instagram’ın “Hikayeler” özelliğine benzeyen Durumlar aracılığıyla zaten halihazırda bağlantı paylaşılabiliyordu. Ancak, yine aynı Instagram’da olduğu gibi burada da paylaşılan bağlantının yönlendirdiği web sitesi görünmüyor, yalnızca bağlantıya verilen isim görülebiliyordu. Bu da dolandırıcıların basit bir şekilde insanları kandırması için bir yol ortaya çıkarıyordu. Şimdi yeni özellikle birlikte, duruma bir bağlantı eklendiğinde, bağlantı ön izlemeyle çıkacak, ön izlemeyle paylaşılacak. Böylece kullanıcılar hangi siteye yönlendirildiklerini bilecekler.
WhatsApp durum özelliğine ayrıca, paylaşılan durumu kimin görüp kimin göremeyeceğine yönelik bir özellik de getirecek.
Elon Musk’ın başı Twitter’ın hukukçularıyla belada
Twitter’ın spam ve sahte hesaplardan arındırılmış bir sosyal medya platformu olmasını istediğini defalarca dile getiren Elon Musk,
Satın alma kararını askıya almış olan milyarder Twitter’dan yaptığı bir açıklamayla kendisi ve ekibinin spam ve sahte hesaplar için 100 takipçiden oluşan rastgele bir test yapacağını açıkladı hatta diğer Twitter kullanıcılarını da böyle bir test yapmaya ve sonuçları paylaşmaya davet etti.
Any sensible random sampling process is fine. If many people independently get similar results for % of fake/spam/duplicate accounts, that will be telling.
— Elon Musk (@elonmusk) May 14, 2022
I picked 100 as the sample size number, because that is what Twitter uses to calculate <5% fake/spam/duplicate.
Ancak kısa bir süre sonra Musk’ın attığı tweetten de anlaşıldığı için milyarderin başı Twitter’ın hukukçularıyla başı belaya girdi. 100 rakamının sosyal medya platformunun algoritmasıyla bir alakası olacak ki Musk, gizlilik sözleşmesine uymaması dolayısıyla şikayet edildi.
Yaza bir adım önde giren markalar…
Mayıs ayı itibariyle soğuk ve kar yağışının bol olduğu bir kışı geride bırakarak yaza merhaba dedik. Pandemi tedbirleriyle geçen iki yaz döneminin ardından bu yıl beklentiler de hayli yüksek. Pazarlama cephesinde ise en çok merak edilenlerin başında tüketicinin bu yaz hangi ürünleri daha çok tercih edeceği yer alıyor kuşkusuz. Marketing Türkiye adına Pulside Araştırma‘nın gerçekleştirdiği “Yazın favori markaları” araştırması tüketicilerin tercihlerine ışık tutarken yaza bir adım önde giren markaları da işaret ediyor.
Araştırmaya katılanların yüzde 40,7’si yaz ayında en çok meyve tükettiğini belirtiyor. Yaz aylarında dondurma tüketimi ise yüzde 32,7 ile ikinci sırada yer alıyor. Asitli içeceği daha çok tüketenlerin oranı yüzde 14,6 ve meyve suyunu daha çok tüketenlerin oranı ise yüzde 7.
Kuşak çaprazı incelendiğinde meyve tüketiminin Baby Boomer kuşağından Z kuşağına doğru düştüğü görülüyor. Baby Boomer kuşağında yüzde 53,1 olan meyve tüketimi, Z kuşağında yüzde 26,5’e kadar düşüyor. Z kuşağının meyve yerine daha çok tercih ettiği ürün ise asitli içecekler ve dondurma. Z kuşağında yüzde 31,8 olan asitli içecekler tüketimi ve yüzde 28,8 olan dondurma tüketimi Baby Boomer kuşağına doğru azalıyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Kadınların artık eyvallahı yok: Büyük boşanma dalgası hızla yayılıyor
Birleşik Krallık’ta her yıl yüz binden fazla çift boşanıyor ve ABD’de evliliklerin neredeyse yarısı boşanmayla sonuçlanıyor. İstatistiksel olarak kadınlar evliliklerine erkeklerden daha fazla zaman ayırıyor. Fakat en çok boşanma davası açan da onlar. Peki bu çelişkinin iç yüzünde neler var?
Özellikle kusura dayanmayan boşanmanın 50 eyalette yasal olduğu ABD’de istatistikler kadınların boşanma taleplerinin yüzde 70 olduğuna işaret ediyor. Bu oran üniversite eğitimi alan kadınlar baz alındığında yüzde 90’a kadar yükseliyor.
Birleşik Krallık’ta ise, ONS istatistikleri 2019 yılında İngiltere ve Galler’deki boşanmaların yüzde 62’sini başlatan tarafın kadınlar olduğuna dikkat çekiyor.
Üstelik kusura dayanmayan boşanma batılı ülkelerde hızla yaygınlaşıyor. Örneğin Birleşik Krallık yakın zaman önce kusura dayanmayan boşanmayı yasallaştırdı. Bu da daha öncesinde prosedürler sebebiyle tereddüt eden insanların fikir değiştirebileceğini ve boşanma sayılarının artabileceğini gösteriyor.
Peki kadınlar boşanma dilekçesi vermeye neden daha yakın? Bazıları için cevap evlilikteki duygusal ihtiyaçlarının nasıl karşılandığı ya da karşılanamadığında yatıyor. Ancak istatistikler bundan çok daha karmaşık detaylara işaret ediyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Cahit Özkan |
2 | Yunan |
3 | Pontus |
4 | Lefter |
5 | AKUT |
6 | Cem Yılmaz |
7 | Korkunun Adı Seçim |
8 | Ukrayna |
9 | Nasuh Mahruki |
10 | Demet Akalın |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Nebati |
2 | Güldür Güldür Nebati |
3 | Göztepe Beşiktaş |
4 | Göztepe – Beşiktaş |
5 | Trabzonspor |
6 | West Ham United Manchester City |
7 | Göztepe Beşiktaş |
8 | Manchester City |
9 | FENERBAHÇE KARAGÜMRÜK |
10 | West Ham United Manchester City |