Nike, Türkiye’deki online satışlarını askıya aldı | Son 24 saatin gündemi
Dünyanın önde gelen spor giyim devi Nike, Türkiye’de online kanallar üzerinden verilen siparişleri durdurdu. Nike’ın internet sitesine Türkiye’den girildiğinde, “Türkiye’de Nike.com ve Nike App üzerinden şu an için alışveriş yapılamamaktadır” uyarısıyla karşılaşılıyor.
Markanın sitesinde yer alan yazılı açıklamada, “Türkiye gümrük mevzuatında yapılan son değişikliklerin Türkiye’deki tüketicilerimizin alışveriş deneyimine etkisini incelemeye devam ediyoruz. Bu süreçte Nike olarak tüketicilerimize siparişlerinin sorunsuz bir şekilde ve zamanında ulaşmasını garanti edemediğimiz için maalesef Türkiye’den verilen online siparişleri şu an için askıya almak durumundayız” ifadeleri yer aldı.
6 Ağustos’ta Resmi Gazete’de yayınlanan yeni gümrük yasasının ardından alınan kararın geçici bir tedbir mi yoksa kalıcı mı olacağını zaman içerisinde gözlemleyeceğiz.
Tüketiciler dijital ve fiziksel deneyim arasında denge arıyor
EY Geleceğin Tüketicisi Endeksi’ne göre tüketicilerin yüzde 28’i artan maliyetler karşısında markalı ürünler yerine, özel etiketli (private label) ürünler satın alıyor. Araştırma, bu eğilimin sürdürülebilir bir alışkanlık haline geldiğini, tüketicilerin yüzde 66’sının daha ucuz alternatiflerin ihtiyaçlarını karşıladığını ve yüzde 38’inin markalı ürünlere geri dönmeyi planlamadığını ortaya koyuyor. Öte yandan tüketicilerin yüzde 68’i en çok değer verdiği şeylere zaman harcamayı planlıyor. Buna göre; tüketicilerin yüzde 31’i misafir ağırlamayı, yüzde 47’si evde daha fazla yemek yapmayı arzu ediyor.
Araştırmanın öne çıkan verilerini incelemek için TIKLAYIN!
KFC, meşhur kovalarını saklama kabına dönüştürdü
Tayland’da Anneler Günü Ağustos ayında kutlanıyor… KFC Tayland da hem 40. yıl dönümü hem de Anneler Günü kapsamında misafirlerine özel bir hediye olarak “KFC Bucket Ware” adında sınırlı sayıda üretilen bir gıda saklama çözümü geliştirdi.
Taylandlı marka Super Lock ile iş birliği yapan KFC, ortalama bir fast food kabından daha geniş, mikrodalga fırın ve dondurucuya uygun tasarımı sayesinde tekrar tekrar ve farklı amaçlar için kullanılabilen pratik bir gıda saklama kabı oluşturdu.
Polly Pocket’ın ikonik kompakt seti gerçek bir eve dönüştürüldü
Mattel’in çocuklar arasında oldukça popüler olan cep boy bebeği Polly Pocket, 35. yılını kutluyor. İkonik oyuncağın Slumber Party Fun adlı evini 35. yıl dönümü şerefine Airbnb, gerçek hayatta konaklanabilen bir eve dönüştürdü.
İki katlı bu evde, retro bir buzdolabı, dolap ve oyuncakların aksine ceplere sığmaycak kadar büyük eşyalar yer alıyor.
ABD’nin Massachusetts eyaletindeki Littleton kasabasında yer alan 42 metre yüksekliğindeki bu evde konaklamak için ödemeniz gereken tutar ise kişi başı 89 dolar. Ayrıca 16 Eylül-6 Ekim tarihleri arasında da 21 gün boyunca evi görüp deneyimlemek mümkün.
XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi 5 ana bölümle pazarlama sektörünün nabzını tutacak…
Bu yıl Ekim ayında “Age of Scientific Marketing” ana temasıyla 10. kez pazarlama sektörünün nabzını tutmaya hazırlanan XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi zirvesinde küresel ölçekte yükselen pazarlama disiplini olan “deneyimin” görece yeni ve bilinmez konularda öne çıkan başlıkları farklı perspektiflerden ele alınacak. XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nde, dün iyi bildiğimiz “Pazarlama Tüneli” kavramı bu kez ilk bakışta göz korkutucu olabilecek yeni yetkinliklerin ve gelişmelerin gerekliliğini ortaya koyacak.