Nike’ın yeni CEO’su 14 Ekim’de göreve başlayacak | Son 24 saatin gündemi
Nike’ın CEO’su John Donahoe, yeni CEO Elliott Hill’e görevi 14 Ekim’de devredecek. 32 yıl önce şirkete stajyer olarak başlayan Hill, çeşitli pozisyonlarda çalıştıktan sonra CEO’luğa kadar yükselmiş oldu. Hill, bugün geldiği noktayı ise “Nike her zaman benim bir parçam olmuştur. Onu daha parlak bir geleceğe taşımaya hazırım. 32 yıl boyunca sektörün en iyileriyle çalışma fırsatı elde ettim…” diyerek özetliyor. Ayrıca Reuters’a göre Nike’ın yeni CEO’su satışları canlandırmak için perakendecilerle ilişkilerini düzeltmeye çalışabilir.
Marka sadakati enflasyon sınavında
Enflasyonla birlikte artan fiyatlar, tüketici alışkanlıklarını ve marka sadakatini derinden etkiliyor. Alışverişlerinde sadık kaldıkları markaları tercih etmek isteyen tüketiciler, tasarruf yapmak ve indirim fırsatlarını değerlendirmek için yoğun bir çaba harcıyor. Bütçe planlamaları daha dikkatli yapılırken, alternatif ödeme yöntemleri de bu süreçte devreye giriyor. Ancak sadakati korumak, markalar için her zamankinden daha zorlu bir mücadeleye dönüşüyor. Enflasyonun günlüklerini tutan Twentify, geliştirdiği yapay zeka platformu Quals.ai ile bu defa enflasyonda “sadakat yolculuğu”nu mercek altına alıyor…
Araştırmanın tamamını BURADAN okuyabilirsiniz…
Emeklilik mi? Hayır, daha yeni başlıyoruz!
İnsan ömrü 80’lere dayanmış ama biz 48’imizde emekli oluyoruz. Hadi gelin, 45’ten sonra neler yapabileceğimize birlikte bakalım. Deneyimlerimizi, tecrübelerimizi hasat edelim, üçüncü çeyreği nasıl geçireceğimizi planlayalım. Mesela, ilk 10 yıl nasıldı kurumsalda? Araştırma sonuçlarına göre, çoğumuz ilk on yılda kişisel hayatımızdan ciddi ödün vermişiz, tamamen kurumun hedeflerine odaklanmışız. Sonra ikinci on yıl geliyor: O farkındalık dönemi. Bu sefer iş, bir amaç değil bir araç oluyor. “Zamanımı satıyorum, karşılığında paramı alıyorum” diyorsun, ama bir yandan da iş hayatının tekdüzeliği, monotonluğu seni tatmin etmemeye başlıyor.
Tuğrul Ağırbaş ve Zeynep Kurmuş’un yazısının tamamını BURADAN okuyabilirsiniz…
McDonald’s yapay zeka tarafından üretilen ilk reklamını yayınladı
McDonald’s Japonya geçmişte animasyonlu reklamlar hazırlamış olsa da bu kez yapay zeka devriminden bir ısırık aldı. Fast-food devi geçtiğimiz günlerde yapay zeka tarafından yapılan ve markanın ikonik patates kızartmasını öne çıkaran ilk reklam filmini yayınladı. Yapay zeka sanatçısı Kaku Drop’un Luma Labs yapay zeka aracıyla hazırladığı videoda, klasik müzik parçası Carmen çalıyor. Carmen’in McDonald’s temalı, hızlı tempolu bir cover’ının yer aldığı videoda, yapay zeka tarafından yaratılan ve patates kızartmasıyla poz veren kadınlar başrolde yer alıyor.
“Öteki bizim dışımızdadır ama öteki aynı zamanda bizim içimizde”
BAREM Marketing Research and Consultancy ile Hellenic Research House sosyolojik açıdan tarihe not düşecek bir araştırmaya imza attı. ESOMAR’ın Atina’daki yıllık toplantısında sunulan ve “Öteki Aslında Biziz” adıyla hazırlanan araştırmada yerel toplumun mikrokozmosunda kalan kişisel hikayeleri, makrokozmosda sosyolojik bir bakış açısıyla duygularla birlikte incelemek ve sergilemek amaçlanırken Bulgular, Pierre Bourdieu’nün habitus ve sosyal sermaye kavramları kullanılarak komşuluk ilişkileri çerçevesinde öteki kavramı üzerinden sosyolojik olarak açıklanıyor. Araştırmanın çıktıları adının da hakkını vererek gösteriyor: “Öteki aslında biziz“…
Araştırmanın tamamını BURADAN okuyabilirsiniz…