Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Markalar dijital dünyada yaratıcı pek çok reklamla müşterilerinin karşısına çıkarken, bir yandan da rakiplerine karşı büyük bir mücadele veriyor. Görünür olmanın bunca önemli olduğu günümüz pazarlama evreninde dijital reklam rekabeti de bu sebeple hız kesmeden devam ediyor. Dijital ölçümleme metriklerinde GRP ile yepyeni bir dönemi başlatan ve Türkiye’de bu ölçümlemeyi tek yapan isim olan Gemius, GRP’ye (Gross Rating Point) göre nisan ayının öne çıkan markalarını ortaya ortaya koydu. Gelin Nisan ayının dijital şampiyonlarına birlikte bakalım…
Trendyol ipi göğüsleyen isim oldu
Adreal’in verilerine göre Facebook, Instagram ve YouTube uygulamaları başta olmak üzere internette reklamlarını müşterileriyle buluşturan markaların arasında açık ara ilk sırada Trendyol.com yer alıyor.
Gemius Adreal’in Nisan ayı verilerine göre 2533 GRP’ye ulaşan Trendyol.com’u 1147 GRP ile TRT 1, 1112 GRP ile Yemeksepeti.com, 1075 GRP ile Getir, 892 GRP ile de yine bir Trendyol servisi olan Trendyol Yemek takip etti.
YouTube’da da zirvede Trendyol var
YouTube özelinde GRP sıralamasına baktığımızda da tablo değişmiyor. 1660 GRP ile Trendyol.com liste başı olurken, TRT1 985 GRP ile Trendyol.com’un ardında yer alıyor. Yemeksepeti.com 825 GRP’ye ulaşırken, Trendyol Yemek 823 GRP, Facebook ise 745 GRP’ye ulaştı. Facebook’un kendi reklamlarını rakibi YouTube üzerinden yayması da dikkat çeken bir nokta oldu.
Spotify kendini Instagram’da gösteriyor!
Meta çatısı altında faaliyet gösteren Instagram’ı baz aldığımızda ise 774 GRP ile Trendyol listede ilk sırada bulunurken, dijital müzik platformu Spotify 426 GRP ile dikkat çekiyor. Spotify’ı 392 GRP ile Getir, 317 GRP ile LC Waikiki ve 297 GRP ile Getir Yemek izliyor.
Facebook’ta Getir fark yarattı
Facebook odaklı ilerlediğimizde ise oluşan listenin çok daha farklı olduğu göze çarpıyor. 178 GRP ile Getir birinci olurken, Trendyol.com bu kez 99 GRP ile ikinci sırada kendine yer buluyor.
Hepsiburada 85 GRP ile ilk üçte yer alırken, 59 GRP ile N11.com ve 58 GRP ile Çiçek Sepeti birbirine oldukça yakın konumlanıyor.
Trendyol, ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram üzerinden yüksek GRP değerlerine ulaşırken, Facebook’a daha az ağırlık verdiği görülüyor. Hepsiburada, N11.com ve Çiçek Sepeti gibi Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarının Facebook’ta ilk 5’e girmesi de bir başka önemli nokta.
Video kreatiflere göre GRP bazında nisan ayına damga vuran markalar
Gemius, Nisan ayında video kreatiflere göre GRP bazında rakiplerini geride bırakan markaları da sahneye çıkardı.
Gemius Adreal’in verilerine göre Nisan ayında video kreatifler söz konusu olduğunda ilk sırada 70 GRP ile Trendyol.com yer alıyor.
Instagram’ın şampiyon ismi ise LC Waikiki oldu. 58 GRP’ye ulaşan LC Waikiki, Nisan ayı boyunca geniş kitlelere erişebildi.
YouTube’a geldiğimizde de karşımıza yine tanıdık bir isim çıkıyor. 70 GRP ile Trendyol.com, rakiplerini nisan ayında ardında bırakan marka oldu.
Facebook’ta ise ipi göğüsleyen isim e-ticaret devi Amazon oldu ve 16 GRP’ye ulaştı. Amazon’un ağırlıklı olarak bedava ve hızlı kargo ile birlikte indirim ve Prime Video servisini öne çıkardığı görüldü.