“Noel Baba’nın Asansörü” nasıl viral oldu?
Kuşkusuz Noel kültürünün yaygın olduğu ülkelerde yılın bu zamanı çocuklar için bambaşka bir anlam ifade ediyor. Zira milyonlarca çocuk Noel Baba’nın getireceği hediyeleri sabırsızlıkla bekliyor bu dönemde… Tüketicilere ve elbette çocuklara etkileyici deneyimler sunmak isteyen markalar ise bu dönemi bir fırsata çevirmekten geri kalmıyor. Söz konusu deneyimlerin bu yılki örneklerinden biri de ABD’nin Massachusetts kentindeki Natick Alışveriş Merkezi’nde ortalama 40 metrekarelik alana inşa edilen “Noel Baba’nın Asansörü”…
Geçtiğimiz hafta bir ailenin çocuklarıyla birlikte Natick Alışveriş Merkezi’ne yolunun düşmesiyle birlikte Noel Baba’nın Asansörü adeta viral oldu. 4 yaşındaki oğullarına Noel Baba’yı tanıtmak isteyen aile, asansörü ziyaret etmeye karar verdi. Ardından asansöre renk katan dekorasyonlar ve animasyonlar karşısında küçük çocuğun şaşkınlık ve mutlulukla karışık deneyimini kaydeden anne, çektiği videoyu TikTok’ta paylaştı. Video 2 milyondan fazla beğeni ve on binlerce yorum aldıktan sonra alışveriş merkezine ziyaretçi akını olduğunu tahmin etmek hiç de zor değil… Göz atıldığında TikTok başta olmak üzere diğer platformlarda da Noel Baba’nın Asansörü’nü ziyaret edip deneyimlerini paylaştığı pek çok içerik görmek mümkün.
Çalışma deneyim tasarımının ilgi uyandırmak için ne denli önemli bir unsur olduğunun da canlı kanıtı…