Dijital dünyanın yeni fenomeni ChatGPT’yi iletişimde kullanan ilk marka OBSESSO oldu
Soğuk kahve markası OBSESSO, geliştirdiği sosyal medya inisiyatifiyle dijital dünyada yeni bir dönem başlatan yapay zeka sohbet robotu ChatGPT’yi iletişimde kullanan ilk marka oldu. ChatGPT, OBSESSO sosyal medya hesapları için içerik üretiyor.
OBSESSO, geliştirdiği sosyal medya inisiyatifiyle yapay zeka sohbet robotu ChatGPT’yi iletişimde kullanan ilk marka oldu.
OBSESSO’nun, yenilikçi ruhunu ve anın keyfini çıkarma odağını iletişime de taşıdığını söyleyen DİMES Dijital Pazarlama Müdürü Ezgi Özyıldırım, “OBSESSO deneyimini yaşayan herkesle arkadaşlık ilişkimiz var. Sosyal medyada onlar bizi, biz de onları takip ediyoruz; onlara keyfini paylaşacağımız yeni deneyimler sunuyoruz. Anlık filtresiz fotoğraf paylaşımlarıyla yaşanan gerçek anları öne çıkaran sosyal medya platformu BeReal üzerinde kampanyamızın yanı sıra, dijital dünyada büyük ilgi uyandıran ChatGPT yapay zeka sohbet robotunu iletişimde kullanan ilk marka biz olduk; dijital iletişimdeki gücümüzü bir kez daha sergiledik” dedi.
Yapay zeka sohbet robotu ChatGPT ise, kendisine yöneltilen “OBSESSO ile iş birliğiniz hakkında ne düşünüyorsun?” sorusuna: “Pazarlama için sosyal medya ve ileri teknolojileri kullanmak, tüketicilerle bağlantı kurmak için benzersiz ve yenilikçi bir yoldur ve tüketicilere de unutulmaz bir marka deneyimi yaşatır” yanıtını verdi.
30 Kasım 2022 tarihinde online olan ve yapay zeka konusunda yeni bir çağın başlangıcı olarak kabul edilen sohbet robotu ChatGPT, neredeyse her konuda uzman bir insan gibi birçok farklı konuda bilgi verebiliyor, soruları yanıtlayabiliyor ve belirli bilgiler üzerinden metin üretebiliyor.
ChatGPT’nin, OBSESSO marka yöneticileri tarafından verilecek bilgiler doğrultusunda sosyal medya içerikleri üreteceğini söyleyen Ezgi Özyıldırım, “Bu işe başlarken, önce ChatGPT ile arkadaş olduk ve ona hem markamızı, hem de iletişim dilimizi tanıttık. Biz ChatGPT ile sohbet ettikçe, o da markamızı daha iyi tanır, daha iyi anlatır oldu. Şimdi de bizim için hazırlayacağı sosyal medya içeriklerini, takipçilerimizle paylaşacağız, takipçilerimizden gelecek soruları da kendi hesabımız üzerinden kendisine iletip vereceği yanıtları yayınlayacağız. Günümüzün trendini yakalayıp, keyifli bir sohbetle anı yavaşlattığımız bu deneyimi, takipçilerimizle paylaşacağız” şeklinde konuştu.
ChatGPT, OBSESSO ekibinin markanın hesabı aracılığıyla yapay zekaya ilettiği bilgiler üzerinden “Yeni nesil karamel lezzeti için OBSESSO Caramel Macchiato’yu deneyin”, “OBSESSO Caramel Macchiato ile kahve keyfinizi bir üst seviyeye taşıyın. #yenideneyim”, “Kışın en havalı kahve deneyimi için Obsesso White Chocolate Mocha’yı denemelisiniz. Soğuk havalarda, evinizde, kış aylarının keyfini çıkarın” gibi yaratıcı içerikler üretiyor.
ChatGPT, OBSESSO’nun ihracat pazarlarındaki yurt dışı iletişimleri için de İngilizce içerik üretiyor. OBSESSO ekibiyle yaptığı sohbetlerle markayı giderek daha iyi tanıyan ChatGPT, “OBSESSO White Chocolate Mocha ile tatlı bir yudum alın. Ruh halinize en uygun soğuk içecek (Sip on something sweet with OBSESSO White Chocolate Mocha. The ultimate cool drink for your vibes)” ve “İnternet alışverişi stresinizi mi artırdı? Soğuk bir Cappucino ile rahatlayın (Online shopping got you stressed? Relax with a cold Cappuccino)” gibi İngilizce içerikler hazırlıyor.
Bu ayın başlarında OpenAI, geliştiricisi olduğu yapay zeka sohbet robotu ChatGPT’den para kazanmanın yollarını araştırdığını ve kullanıcılara “ChatGPT Professional”a erken erişim için kaydolma fırsatı sunacağını açıklamıştı. Bazı profesyonel kullanıcılara açılan ücretli planla ilgili paylaşılan görüntülere göre aylık 42 dolar ödemeyle premium kullanıma erişim sağlanabiliyor.