
Ocak ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Adgager yenilikçi reklam ölçümleme aracı AdQ ile Türkiye’de televizyon reklamlarının performansını 2022’den beri düzenli olarak analiz ediyor. Bundan böyle her ay Marketing Türkiye’ye özel analizlerle ayın öne çıkan reklam filmlerini raporlayacak olan AdQ, 2025 yılının ilk iki ayında toplam 165 reklam filmini ölçümlerken, Ocak ayında 83 reklam filmini değerlendirmeye tabi tuttu. Gerçek izleyici yorumlarıyla şekillenen analizler, reklamları hatırlanma, beğeni ve dikkat çekicilik gibi kriterler üzerinden özgün bir metodolojiyle derecelendiriliyor. Gelin Ocak ayının en başarılı işlerine birlikte bakalım…
Genel Proje AdQ ortalamasının 7.05 olarak hesaplandığı Ocak 2025 verilerinde, AdQ puanı en yüksek olan 3 kategori Temizlik, Mutfak ve Sofra Ürünleri ile Çay oluyor. Ocak ayında en yüksek skora ulaşan markalar arasında ise Sleepy, Korkmaz ve Doğuş Çay öne çıkıyor.
AdQ Norm Skalası
Skor Aralığı | Seviye İsmi | Tanım |
9 – 10 | Yüksek Etki | Hedef kitle üzerinde güçlü iz bırakan, hatırlanabilirliği ve marka etkisi çok yüksek reklam kampanyası. |
7 – 8,99 | Başarılı Performans | Hedeflere büyük ölçüde ulaşan, dikkat çeken ve marka mesajını net ileten reklam. |
5 – 6,99 | Stratejik Uyum | Mesajı yerinde, hedefle uyumlu. Etkisi yeterli düzeyde, ancak daha yaratıcı ya da duygusal dokunuşla geliştirilebilir. |
4,99 | Düşük Performans | Mesajın iletimi, marka uyumu ya da izleyici etkisi açısından belirgin zayıflıklar var. |
Ocak 2025’in en yüksek AdQ Skoruna sahip ilk 3 reklam filmi
1. Sleepy – Süper Lifli Havlu (Proje ADQ: 8.0)
Ana Kategori: Dayanıklı Olmayan Tüketici Ürünleri (Hızlı Tüketim)
Alt Kategori: Ev Temizlik Malzemeleri (Bezler, Fırçalar, Süngerler vb.)
İrem Sak’ın reklam yüzü olduğu ve İlancılık imzası taşıyan Sleepy’nin reklamı, marka uyumu ve kategori uyumunda aldığı yüksek skorlarla dikkat çekiyor. Reklam, hem ilgili ana kategori ortalaması (7.01) hem de tüm zamanlar ortalaması (7.10) üzerinde performans sergileyerek, Ocak 2025 ortalaması olan 7.05’in yaklaşık yüzde 14 üzerinde. Bu proje, AdQ Norm Skalası kapsamında “Güçlü ve Etkili” kategorisinde yer alıyor.
2. Korkmaz Porselen – Her İşin Bir Korkmaz’ı Var (Proje ADQ: 7.9)
Ana Kategori: Dayanıklı Tüketici Ürünleri
Alt Kategori: Mutfak ve Sofra Ürünleri
Hybrid imzasıyla yayınlanan Korkmaz Porselen’in reklamı, etkili mesajı ve yüksek marka uyumuyla dikkat çekiyor. Reklam, ilgili ana kategori ortalaması (7.41) ve tüm zamanlar ortalaması (7.2) değerlerinin üzerinde performans sergileyerek, Ocak 2025 ortalaması olan 7.05’e kıyasla üstünlük sağlamış durumda. Bu proje, AdQ Norm Skalası kapsamında “Öncü Performans” kategorisinde yer alıyor.
3. Doğuş Çay – Tiryakisi Olacaksınız (Proje ADQ: 7.8)
Ana Kategori: Dayanıklı Olmayan Tüketici Ürünleri (Hızlı Tüketim)
Alt Kategori: Çay
Doğuş Çay reklam filmi, samimi ve akılda kalıcı yaklaşımıyla tüketicinin duygusal bağ kurmasını sağlamış gözüküyor.
Reklam, ilgili ana kategori ortalaması (7.01) ve tüm zamanlar ortalamasının (7.00) üzerinde kalarak, Ocak 2025 ortalaması olan 7.05’e göre yaklaşık yüzde 11 üstün performans sergilemeyi başarıyor. Ali Sunal’ın başrolde olduğu reklam filmi AdQ Norm Skalası kapsamında “Öncü Performans” kategorisinde yer alıyor.
Ocak 2025 Ölçüm Sonuçlarının Genel Özeti:
Ocak 2025’de AdQ sistemiyle ölçümlemeye alınan 83 reklam projesi, 58 farklı markaya ait olup; reklamlar 11 farklı ana kategoriye dağıtıldı. Ölçümler; “Dayanıklı Olmayan Tüketici Ürünleri (Hızlı Tüketim)”, “Finansal Hizmetler”, “Dayanıklı Tüketici Ürünleri”, “Toptan ve Perakende”, “Telekom ve Bit”, “OTC, İlaç, Medikal Ürün ve Hizmetler”, “Hizmet”, “Holding”, “Medya ve Eğlence Sektörü”, “Otomotiv” ve “Seyahat ve Turizm” gibi ana kategorilerde gerçekleştirildi. Ayrıca, projeler 45 farklı alt kategori kapsamında da sınıflandırıldı. Ocak 2025 Proje ADQ ortalaması tüm projeler için 7.05 olarak gerçekleşti.
Yaratıcı yaklaşımlar fark yaratıyor!
AdQ yaratıcı ekibinin üyesi olan, Pazar Araştırmaları ve İçgörü Uzmanı Alev Bayrak, Ocak 2025 ölçüm sonuçlarını değerlendirirken şunları ifade ediyor:
“Ocak 2025 ölçümlerinde, Sleepy’nin Süper Lifli Havlu kampanyası, reklamın marka uyumu ve kategori uyumundaki gücünü gösteriyor.
Korkmaz Porselen’in reklamında ise alt detaylara baktığımızda kadınlar üzerinde reklam performansının çok daha yüksek olduğu dikkat çekiyor. Burada da markanın birincil hedef kitlesini bu reklam hikayesi ile etkilediği görülüyor.
Doğuş Çay’ın kampanyası ise tüketiciyle duygusal bir bağ kurarak fark yaratıyor.
Bu üç kampanya da Ocak 2025 Proje ADQ ortalaması olan 7.05’in üzerinde performans sergileyerek, reklam stratejilerinde önemli bir referans noktası oluşturuyor. Bu veriler, ajanslarımızın ve yapımcılarımızın yaratıcı yaklaşımlarıyla desteklenen kampanyaların, markalarımızın reklam yatırımlarını nasıl optimize ettiğini açıkça ortaya koyuyor.”
Araştırmanın metodolojisi
AdQ Endeksi, reklam filmlerini 14 farklı ulusal televizyon kanalını takip ederek (TRT 1, Kanal D, Show TV, Star TV, CNN TÜRK, TV8 vb.) hazırlanır. Reklam filmleri bu televizyon kanallarında yayınlandıktan 15–30 gün sonra, Adgager platformunda 200 doğrulanmış tüketici (Gager) tarafından, sesi açık ve bir kere izlenerek skorlanması esasına dayanıyor. Projelere Gagerlar tarafından verilen cevaplar ADQ skorlarının belirlenen kriterler doğrultusunda ağırlıklı olarak hesaplanmasını sağlıyor. Ölçümler, her projenin hatırlanma, beğeni, dikkat çekicilik, akılda kalıcılık gibi kriterler üzerinden hesaplanan Proje ADQ skorlarına dayanıyor. Tüm veriler, benzersiz proje, marka, ana kategori ve alt kategori bilgilerine göre analiz edilmiş ve karşılaştırılabilir kılındı. Ayrıca, 2022’den bu yana ölçülen projelerde gözlemlenen skor dağılımı, norm skalası belirlenmesinde temel oluşturdu.