Ocak ayının en çok indirilen uygulamaları
Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, kullanıcılar yeni yıla fiziksel ve zihinsel olarak yenilenmiş girmek istediler. Ocak ayının ilk haftasında Sağlık ve Fitness uygulamalarındaki kurulumlar Aralık ortalamasına göre yüzde 89 arttı ve oturumları yüzde 24 yükseldi. Pandemi önlemleriyle yeni yıla girerken sosyal iletişim ve yeme-içme uygulamalarının kullanımı dünya genelinde zirveye ulaştı.
Pandemi önlemleri ve artan COVID-19 vaka sayılarıyla birlikte, 2020’deki yeni yıl, diğerlerinden çok farklıydı. Uygulama pazarlaması platformu Adjust’ın son verileri, tüketicilerin eğlence ve iletişim ihtiyaçları için telefonlarına ne kadar bağlı olduklarını gösteriyor.
Bu yıl geniş kitlelerin bir araya gelmesinin yasaklanmasıyla birlikte, insanlar arkadaşlarıyla ve aileleriyle sosyal iletişim uygulamaları üzerinden bağlantı kurdu. Türkiye’deki kullanıcılar, yeni yıl yaklaştığında daha fazla mesajlaşıyorlar ve ailelerini ve arkadaşlarını arıyorlardı. 31 Aralık’ta sosyal iletişim uygulamalarının indirmeleri yüzde 11 arttı. Yeme-içme uygulamaları, en iyi performanslarını yeni yıl arifesinde gösterdi ve oturumları Aralık ortalamasının yüzde 87 üzerine çıktı.
Araştırma, aynı zamanda pandeminin kullanıcıların yeni yıl kararlarındaki motivasyonlarını etkilemediğini ortaya çıkardı. Ocak ayının ilk haftasında Sağlık ve Fitness uygulamalarındaki kurulumlar Aralık ortalamasına göre yüzde 89 arttı ve oturumları yüzde 24 yükseldi. Kalori takibi uygulamalarında da benzer bir trend görülüyor. Bu uygulamaların kurulumları yüzde 91 arttı ve oturumları yüzde 34 yükseldi.
Gelen kutusu yönetim araçları, yapılacaklar listeleri ve takvimler gibi üretkenlik uygulamaları da Ocak ayının başlarında kurulumlarda yüzde 51 ve oturumlarda yüzde 12 artış gösterdi. Kişisel gelişim konusunda, birçok kullanıcı bu yıl yeni bir dil öğrenmek istiyor. Ocak ayının ilk haftasındaki dil öğrenme uygulamalarının kurulumları yüzde 35 arttı.
Türk kullanıcıların 2021’de forma girmek için motivasyonları yüksek. Fitness uygulamalarının kurulumları Ocak ayının ilk haftasında yüzde 15 ve oturumları yüzde 9 artış gösterdi. Kalori takibi uygulamaları da bu trende ayak uyduruyor ve kurulumlar yüzde 60 artarken oturumlar Aralık ortalamasından yüzde 16 yüksek.
Yeni yıl sezonu boyunca zirveler ve dipler her zaman beklenen bir şey olsa da, markaların bu sezonda kazandığı kullanıcıları tutmaları çok önemli. Pazarlamacılar bu sürede kazandıkları kullanıcılarla sadık bir kitle oluşturabilirler, cirolarını artırabilirler ve uygulamalarının yatırım getirisini yükseltebilirler.