Ocak ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları…
Bütün problemlerin sebebi cinsiyetinde gizli…
Portekiz kökenli Association of Women Against Violence (AMCV) derneği, “Kadına karşı şiddetin, tüm dünyada 16-44 yaş aralığındaki kadınları kanserden daha fazla öldürdüğü” gerçeğinde yola çıkarak “Doctor” isimli çok çarpıcı bir kampanya başlattı. Fuel imzalı kampanyanın reklam filminde, bebek sahibi olmayı bekleyen bir çifti doktoru endişeyle dinlerken görüyoruz. Doktor, hastalıkları sayar gibi; bebeğin dünyaya geldikten sonra tecavüz, önyargı, fiziksel-psikolojik-cinsel saldırı, ayrımcılık gibi travmatik olaylara maruz kalabileceğini ve bu durumun tamamen genetik yani cinsiyetinin “kız” olmasından kaynaklandığını anlatıyor. Ustaca kurgulanmış kampanya filminin yönetmen koltuğunda Fred Oliveira oturuyor.
Samsung’tan “özel” bir reklam filmi
Samsung, Hindistan’ın kırsal bölgelerinde elektronik cihazlarının tamiri için kilometrelerce yol gitmesi gereken müşterilerini düşünerek yeni bir hizmet sunmaya başladı. İhtiyaç duyulan bölgelere gönderilmek üzere 535 kamyon hazırlayan Samsung, bu hizmeti tanıtmak içinse etkileyici bir kampanya hazırladı. Cheil imzalı reklam filminde Samsung sürücüsü, genç bir kadının araması üzerine bozulmuş televizyonu tamir etmeye gidiyor ve adrese vardığında kadının, engelli çocuklara eğitim veren bir rehabilitasyon merkezinde görme engelli bir öğretmen olduğunu fark ediyor.
https://www.youtube.com/watch?v=G19cDebTd2s
Gazeteciler nasıl korunuyor?
Miami Ad School New York, gazetecilerin “korunma” bahanesiyle maruz kaldığı kısıtlamalara “Ülkeniz sizi neyden koruyor?” sloganlı kampanyasıyla tepki gösterdi. Kampanya afişlerinde gazetecilerin temel materyalleri olan kalem ve fotoğraf makinesine geçirilmiş prezervatifler dikkat çekiyor. Kampanya, basın özgürlüğünü kutlayan ve devlet sansürüne savaş açan Dünya Basın Özgürlüğü Günü için hazırlandı.
Hareketli yaşa, özgür ol!
adidas, “Break Free” temalı yeni reklam filminde, insanları her ne olursa olsun hareketli yaşamaları için teşvik ediyor. Filmakademie Baden-Württemberg imzalı kampanya filminde eski bir maratoncu olan ve şuan bakım evinde yaşayan yaşlı bir adamın, eski hareketli günlerine dönmek için verdiği mücadele işleniyor. Eski ayakkabılarını giyerek koşmaya devam etme çabaları, bakıcılar ve doktor tarafından sürekli engellense de yaşlı adam sonunda arkadaşlarının da yardımıyla bakımevinden kaçıyor ve özgürlüğüne kavuşuyor.
Yeni başlayanlar için tampon kullanma metotları
Publicis New York, tampon ve kadın bakım ürünleri markası Tampax için ders niteliğinde dört videodan oluşan bir kampanya yayınladı. “How-to: First Tampon Stories” ismindeki eğlenceli kampanya filmlerinde regl döneminde, “Tampon nasıl seçilir ve nasıl kullanılır?” sorularını yanıtlıyor. Markanın YouTube kanalında yayınlanan videoların illüstrasyonlarını Jordan Bruner ve Barry Bruner yaparken animatörlüğünü ise Kun-I Chang ve Jisoo Sim üstlendi.
https://www.youtube.com/watch?v=vBtVBaZ1ef4
https://www.youtube.com/watch?v=_z0oANiEdq8
https://www.youtube.com/watch?v=OVlK8dLDTzE
https://www.youtube.com/watch?v=Hvp5OZlzvN0
Aile içi şiddetin görünmeyen izleri…
Zaman zaman çeşitli çalışmalara ve reklam kampanyalarına konu olan aile içi şiddete bu sefer de Helsinki polisi dikkat çekti. TBWA Helsinki iş birliğiyle hazırlanan 20 saniyelik reklamlarda ve afişlerde böyle bir olaya tanık olan insanlar duyarsız kalmamaları konusunda uyarılıyor. Otobüs duraklarına asılan “You cannot wipe off violence” isimli afişlerde şiddetin izleri, gece ve gündüz birbirinden farklı gözüküyor ve “Eğer aile içi şiddeti yaşadıysanız, bu duruma tanık olduysanız ya da şiddetten şüphelendiyseniz 112’yi arayın” yazısı bulunuyor.
Bir fotoğraf her şeyi değiştirebilir…
Kodak, Eskimo tarafından yaratılan son kampanyasında tutucu ve geleneksel olduğu görülen bir babayla, cinsel yönelimi ve ondan beklenenler arasında sıkışan bir çocuğun hikayesini anlatılıyor. Uzun süre oğlunun tercihlerini kabul edemeyen baba, bir gün oğlu ve erkek arkadaşının beraber çekilmiş fotoğrafını bulunca hikayenin tüm seyri değişiyor. Oğlunun doğum gününde bu fotoğrafı büyültüp ona hediye ediyor… Tek bir fotoğraf karesinin bazen sayfalarca yazıdan veya saatlerce süren diyaloglardan daha fazlasını anlattığını vurgulayan “Understanding” isimli film, Terry Rayment imzası taşıyor.
NBA, Çin Yeni Yılı’nı kutluyor
NBA, 28 Ocak’ta başlayan Çin Yeni Yılı için The Marketing Arm’ın hazırladığı “Secret Envelop” isimli eğlenceli bir kampanyaya imza attı. Kampanyada James Harden, Anthony Davis, Stephen Curry ve Jeremy Lin bir dedenin torununa aldığı hediyenin içerisinden origami karakterler olarak çıkıyor ve sehpanın üzerinde kısa bir basketbol maçı yapıyor. Yönetmenliğini Rob Meltzer’in yaptığı reklam filmi NBA TV’den ve kanalın sosyal medya hesaplarından 30 gün boyunca yayınlanacak.
Bir tuvalet kağıdı, üç duygusal hikaye…
Tuvalet kağıdı markası Angel Soft, Deutsch reklam ajansının hazırladığı reklam serisinde birbirinden farklı üç hikaye anlatıyor. Kızını yalnız yetiştirmek zorunda kalan ve ona her konuda destek olmaya çalışan bir baba, günün büyük bir bölümünü tuvalette geçiren hamile bir anne adayı ve aşk acısı çeken oğlunu teselli eden bir babanın hikayesi farklı noktalardan kalplere dokunuyor. Hikayelerin ortak yanıysa Angel Soft tuvalet kağıdı…
https://www.youtube.com/watch?v=WBpTAkveaOA
https://www.youtube.com/watch?v=_Etk49hDRno
https://www.youtube.com/watch?v=r7tRf0dtK7E
Devasa Hyundai kutuları bir “tık” ötede
Hyundai, henüz sadece İngiltere’de kullanıma açılan yeni online alışveriş sitesi “Click to Buy”un tanıtımı için Innocean reklam ajansıyla yeni bir kampanyaya imza attı. Şirketin yeni sitesinden satın alınabilen Tuscon ve Sante Fe modellerinin “eve teslim” konusuna odaklanan kampanyada, insanlar bir sabah kapılarının önüne gelen devasa kutuları görüp şaşkına dönüyor ardından büyük bir sevinçle paketleri açıyorlar.
https://www.youtube.com/watch?v=MURipIPEr48
Daha iyi bir uyku için savaşa gerek yok…
IKEA, #WonderfulEverynight hashtag’iyle müşterilerinin konforuna ve rahat bir uyku çekmelerine önem verdiğini gösteren bir reklam filmi yayınladı. Mother London tarafından hazırlanan kampanyada oldukça bitkin görünen insanların savaşa hazırlanır gibi uyumaya hazırlandığı görülüyor. Yatak odasını sakin ve huzurlu bir yere dönüştürerek daha iyi bir uykunun tadını çıkarmayı vurgulayan reklamın yönetmenleri ise Jones+Tino.
https://www.youtube.com/watch?v=7YwmESPTZFM
Beni bir de tek çek!
iPhone, in-house ekibi tarafından hazırlanan “Take Mine” isimli yeni reklam filminde iPhone 7 Plus’ta bulunan “Portre Modu”nu tanıtıyor. Büyükannesini ziyarete, Yunanistan’ın bir köyüne giden genç kadının macerası büyükannesinin bir fotoğrafını çekmekle başlıyor. Fotoğraf çok beğenilince tüm köy halkı fotoğraf çektirmek için sıraya girmesi kampanya filmi boyunca esprili bir dille anlatılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=r8mR33cp_Fk
HSBC gizli kapıları sesle açıyor
HSBC, JWT’nin hazırladığı, oyuncu Kate Winslet’ın seslendirdiği “The Secret Den” isimli kampanyasında sesten kimliği tanımlayarak bankacılık işlemlerinin yapılabildiği yeni teknolojisini müşterilerine tanıtıyor. Yönetmenliğini Louis Sutherland’ın yaptığı reklamda arkadaşlarının gizli sığınağına girmeye çalışan bir çocuk klasik yöntemler işe yaramayınca telefonuna sesli mesaj bırakıyor. Sonunda sesli mesaj işe yarıyor ve küçük çocuk arkadaşlarının gizli alanına girmeyi başarıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=nuryNqltt_o
İşi bir kenara bırak, tatile bak!
Tatil hizmeti sunan HomeAway şirketi, “Get HomeAway From It All” isimli reklam filmiyle hem iş hayatından bir süreliğine uzaklaşıp tatilin tadını çıkarmanın altını çiziyor hem de diğer tatil platformlarına küçük göndermeler yapıyor. Saatchi & Saatchi London imzası taşıyan kampanya filminde ev ve iş hayatının tekdüzeliğine karşı tatilin ne kadar keyifli olabileceği eğlenceli bir dille anlatılıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=G19cDebTd2s