Okula dönüşte hangi ürünlere rağbet var? – Son 24 saatin gündemi
TÜİK işsizlik rakamlarının yükseldiğini açıkladı
Kurumun verilerine göre temmuzda bir önceki aya göre 1,4 puan artış kaydedildi. Haziran ayında mevsimsel düzeltilmiş verilerle işsizlik oranı yüzde 10,6 olarak açıklanmıştı. Bu oran işsizlik temmuz ayında yüzde 12’ye kadar çıktı.
Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı 2021 yılı Temmuz ayında bir önceki aya göre 506 bin kişi artarak 3 milyon 902 bin kişiye ulaştı. Haziran ayında yüzde 22,4 olan atıl işgücü oranı temmuzda yüzde 23,6 olarak kaydedildi. Genç işsizlikse temmuzda yüzde 23,1 oldu.
Apple, #AppleToo hareketinde yer alan çalışanlarından birinin işine son verdi!
Apple, son zamanlarda sıkça taciz ve ayrımcılık skandallarıyla gündeme gelmeye başladı. Özellikle kadın ve erkek çalışanlar arasındaki ücret eşitsizliği, şirket içerisinde konuya duyarlılık gösteren herkesin adeta damarına basmış durumda. #AppleToo hareketi adı altında örgütlenen çalışanlar ABD’li firmaya karşı yoğun bir protesto başlatmışlardı.
Haksızlıkları aylardır sosyal medya hesabından duyuran önemli isimlerden bir tanesi de Ashley Gjøvik. Apple’da kıdemli mühendislik programı yöneticisi olan Gjøvik, geçen ay bir açıklama yapmıştı. Şirket içerisindeki cinsiyet ayrımı, cinsel taciz, güvensiz çalışma koşulları gibi sorunlarla mücadele ettiğini söylemişti. Bunun ardından süresiz izne çıkarıldığını ifade eden Gjøvik hakkında yeni bir gelişme yaşandı. Ashley Gjøvik, kendi ifadesine göre Apple’daki sorunları dile getirdiği için kovuldu. Tüm gelişmeleri detaylarıyla sosyal medya hesabından aktaran Gjøvik, şirket yetkilileri tarafından kendisine iletilen e-postaları paylaştı. Çalışan ilişkileri departmanıyla iletişim kuran Ashley Gjøvik, ilk olarak Apple’ın kendisiyle fikri mülkiyet kuralları konusunda sesli görüşmek istediğine dair mail almıştı.
Ancak Gjøvik, gönderdiği yanıtta görüşmenin sesli olarak yapılması taraftarı olmadığını ve yazılı şekilde devam etmek istediğini ifade etti. Buna karşın şirket temsilcisi de, Ashley Gjøvik’e görüşmeye katılmaması nedeniyle Apple sistemlerine erişiminin askıya alındığını bildirdi. Aradan saatler geçtikten sonra, Gjøvik’e Apple ile olan sözleşmesinin tamamen feshedildiği tebliğ edildi.
Okula dönüşte hangi ürünlere rağbet var?
Pandemi nedeniyle uzun süredir kapalı olan okullar, yüz yüze eğitime geçilmesiyle birlikte yeniden açıldı. Online alışverişlerde suluk yüzde 133, okul çantası yüzde 28, matara yüzde 5 arttı. Kalem kutusu ise yüzde 140 artarak okul alışverişi ürünlerinde kendi rekorunu kırdı.
2020 yılında 14.838,45 TL ciroya sahip okul çantası yüzde 28 artarak 2021 Ağustos ayında 18.922,62 TL’ye, 39.616,28 TL ciroya sahip suluk yüzde 133 artarak 92.412,29 TL’ye, 67.674,08 TL ciroya sahip matara yüzde 5 artarak 71.146,18 TL’ye, 1.763,02 TL ciroya sahip kalem kutusu ise yüzde 140 artarak 4.228,92 TL‘ye yükseldi. E-ticarette okul alışverişi ürün kategorisinde en büyük büyümeyi kalem kutusu sağladı. Yazı tahtasında ise satış adedi yüzde 43 artarken, 2020 Ağustos ayında 22.943,46 TL olan ciro rakamı, 2021 Ağustos ayında yüzde 10 düşerek 20.609,03 TL olarak gerçekleşti.
Twitter merakla beklenen özelliği ilk defa Türkiye’de test edecek!
Twitter, Tweetlere emojilerle tepki verme özelliği Reactions’ı ilk olarak Türkiye’de test ediyor. Mayıs ayından bu yana beklenen özellik, kullanıcıların Tweetlere 5 farklı emoji ile tepki verebilmesini sağlıyor.
Hatırlarsanız geçtiğimiz aylarda, Twitter’ın bir çeşit “Tweetlere emojilerle tepki verme özelliği” duyuracağı haberi sızdırılmıştı. Üstelik bazı Twitter kullanıcıları bizzat Twitter üzerinden, bu emojilerin nasıl görüneceğini bile paylaşmıştı. O ara elimizdeki bilgiler atılan bu Tweetlerle sınırlı kalmıştı. Şimdi ise Twitter, nihayet resmi bir açıklama yaparak emojili tepki butonlarının yer alacağı Twitter Reactions özelliğini başlattığını duyurdu. Ayrıca sosyal medya devi, bu özelliğin, sınırlı bir süre için sadece Türkiye’de deneneceği bilgisini verdi.
TikTok, YouTube’u kendi evinde yendi
Kısa videolara olan ilgi artmaya devam ediyor. Öyle ki App Annie tarafından yayınlanan veriler, TikTok kullanıcılarının artık YouTube kullanıcılarından daha fazla içerik izleyerek daha fazla zaman harcadığını ortaya koyuyor. Verilere göre, ABD’de bulunan kullanıcılar TikTok’ta ayda 24 saatten fazla vakit geçirirken, YouTube’da 22 saat 40 dakika geçiriyor.
Birleşik Krallık’ta ise fark daha da açılıyor. Burada kullanıcılar, TikTok’ta ayda ortalama 26 saat içerik izlerken YouTube’da 16 saatten az izliyor. Bu rakamlar yalnızca Android verilerini kapsıyor. Yani, iOS kullanıcıları eklendiğinde ortaya farklı bir tablo çıkma ihtimali var. Ancak, yalnızca bu rakamlar bile TikTok’un son yıllardaki hızlı yükselişini ortaya koyuyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | SANA GÜVENİYORUZ REİS |
2 | #AşıMaşıOlmıycam |
3 | #9Eylül |
4 | Turgay Güler |
5 | Ahmet Altan |
6 | Eda Erdem Dündar |
7 | #YılmazGüney |
8 | Hasan Tahsin |
9 | #CHP98Yaşında |
10 | #Pegasus |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | 9 Eylül İzmir’in kurtuluşu |
2 | Naim Süleymanoğlu |
3 | Yılmaz Güney |
4 | 9 eylül İzmir’in kurtuluşu |
5 | Can Bozdoğan |
6 | Haber Global |
7 | Fahrettin Koca |
8 | İzmir’in kurtuluşu |
9 | DÜĞÜM SALONU |
10 | Camdaki |