Olimpiyatları ele geçiren markalar!
Paris 2024 Olimpiyatları sadece sporcuların değil, aynı zamanda markaların da rekabetine sahne oluyor. Başarılı sponsorluk anlaşmaları ve güçlü kampanyalarıyla kimi markalar oyunları adeta “ele geçirdi.” Samsung, açılış töreninde 200’den fazla Galaxy S24 Ultra akıllı telefon kullanarak canlı yayın deneyimini yeniden tanımlarken, Omega, hassas zaman tutuculuğu ve özel koleksiyonlarıyla dikkat çekti. Louis Vuitton ise hem madalya kutularıyla hem de sponsor olduğu Fransız takımlarının üniformalarıyla büyük beğeni topladı. Adidas, Team Türkiye dahil olmak üzere birçok takımın sponsoru olarak sahnede yerini alırken, Nike da ABD, Kanada, Çin ve birçok ülkenin takımlarına desteğiyle Olimpiyatların yıldız markalarından biri oldu. İşte, Paris 2024’te iz bırakan markalar…
Samsung
Olimpiyat ve Paralimpik Oyunlarının Global Partneri Samsung Electronics’in Paris 2024 Olimpiyatları Açılış Töreni’nde 85 farklı noktaya yerleştirdiği 200’den fazla Galaxy S24 Ultra akıllı telefonla yapılan çekimler, olimpiyat oyunlarının canlı yayın deneyimine yeni ve farklı bir yorum getirdi. Galaxy kameralarının gücüyle desteklenen anlık çekimler spor severleri aksiyona daha da yaklaştırırken, sporcuların madalya sevincine Galaxy Z Flip6 Olympic Edition akıllı telefonlarla Zafer Selfie’leriyle eşlik etti. Ayrıca, Olimpiyat Köyü’ne yerleşen sporcuların her birine de bu telefonlardan hediye edildi.
Omega
Tabii ki Olimpiyat Oyunları söz konusu olduğunda her saniye üstün hassasiyetle ölçülmeli. Olimpiyat Oyunlarının resmi zaman tutucusu Omega, 31. kez hem olimpiyat sahnesindeki saatlerde yerini aldı hem de oyunlara özel bir koleksiyon hazırladı. Altın dokunuşlu özel sürüm saat modelini tanıttı. “Paris 2024” Özel Sürümü Seamaster Diver 300M, XXXIII. Olimpiyat Oyunları’na özel olarak tasarlanan bu saat sadece Paris’te bulunan Omega mağazalarında satılıyor.
Louis Vuitton
2024 Olimpiyat Oyunları’nın 26 Haziran’daki görkemli açılış töreninde en çok öne çıkan marka şüphesiz Louis Vuitton’du… Zira açılış töreninde Olimpiyat meşalesini taşıyan gizemli kişi bir anda Louis Vuitton’un atölyesine daldı ve soluğu markanın ikonik kahverengi derisini işleyen ustalarının yanında aldı. Ve böylece Olimpiyat kazananlarına takdim edilmek üzere 468 madalya için özel olarak hazırlanan madalya kutularının Louis Vuitton tarafından üretildiğini öğrendik.
Louis Vuitton’un da bünyesinde bulunduğu LVMH grubuna ait mücevher markası Chaumet tarafından üretilen madalyalar, oyunları kazanan Olimpik ve Paralimpik sporculara özel Louis Vuitton kutularda takdim edilmeye başlandı. Ayrıca, Paris Olimpiyatları ile Louis Vuitton’un 150 milyon euroluk sponsorluk anlaşmasının bir parçası olarak Fransız takımlarının üniformalarını da yine bir LVMH markası olan Berluti tasarlandı.
adidas
Team Türkiye’nin de kıyafet sponsoru olan adidas, kuşkusuz Olimpiyatların en görünür markalarından biri. Türkiye ile birlikte 9 olimpik 6 paralimpik takımın sponsoru olan adidas’ın Olimpiyat sahnesinde bu denli görünür olması kaçınılmaz… Ayrıca adidas, bu Olimpiyat takımlarının yanı sıra Paris 2024’te Fransız Atletizm, Fransız Hentbol ve Polonya Voleybol Federasyonları’nın da sponsoru. Paralimpik Oyunları’nda; Almanya, Birleşik Krallık, İrlanda, Küba, Polonya ve Türkiye ise markanın sponsor olduğu Paralimpik takımlarını oluşturuyor.
Nike
Neredeyse tüm zamanların en öne çıkan spor markalarından Nike, Paris 2024 Olimpiyatlarında da deyim yerindeyse şöhretinden bir şey kaybetmedi… Tüm spor dallarında ABD’li atletlerin giyim sponsoru olan marka, bunun yanı sıra Olimpiyatlarda Kanada, Çin, Kenya, Almanya ve Uganda’nın atletizm takımlarına, Çin, Fransa, Japonya ve İspanya’nın basketbol takımlarına ve Kore’nin breaking dalındaki atletlerine de malzeme sponsoru oldu. Ayrıca Mülteci Takımı’na da sponsorluk desteği veren marka Olimpiyat markalarının yıldızlarından…
Powerade
Olimpiyatlarda kampanyaları ve iş birlikleriyle dikkat çeken markalardan biri de Powerade oldu. Oyunlar öncesinde ünlü jimnastikçi Simone Biles ile iş birliği yapan marka, “The Vault” adlı kampanyasında mental sağlığın önemine vurgu yaptı. Kampanya, hem Biles’ın yolculuğunu hem de Team Powerade’deki diğer sporcuların dayanıklılık ve güç hikayelerini öne çıkararak büyük beğeni topladı. Ayrıca Powerade, Olimpiyat Köyü’nde sporculara fiziksel iyileşme ve mental hazırlık için özel alanlar hazırladı. Team USA’nin resmi spor içeceği olan Powerade, tüm sporculara markanın adının yazılı olduğu mataralar hediye etti ve sporcular bu mataralardan su içerek markanın görünürlüğüne katkı sağladı.