Önce tehdit sonra özür! Patiswiss krizinin merkezinde CEO var…
Bir LinkedIn kullanıcısı, satın aldığı Patiswiss çikolatanın son tüketim tarihi geçmemesine rağmen küflendiğini belirten bir paylaşım yaptı. Marka’nın CEO’su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu kişisel sosyal medya hesabından verdiği yanıtla kullanıcıya sert bir dille tepki gösterdi ve dava açma tehdidinde bulundu.
“Kendi işimi kendim çözerim”
Tunaoğlu markasına karalama yapıldığını söylerek şu ifadeleri kullandı:
“Bu ürünler hayatta küflenmez biliyor musun? Hadi doğru diyelim. Sen bence acil şekilde evindeki nem oranına falan baya bir bakmalısın. Bir de linkedinde paylaşacak hiç başka içeriğinin olmaması ne acı. Haklısın prim yapmak için bize baya ihtiyacı var herkesin. Baksana aşağıya “çöp” falan yazanlara. Bizim avukatların marka Karalama, Marka değeri düşürme vs’den isteyeceğinden herkes habersiz. Ayrıca! Bize böyle bir durum olsa söyler telafisini istersin. Karşında senin dev Migros ve biz varız. Herkes ürünün öyle arkasındaki. Haydi size kolay gelsin. Avukatlarımız iletişime geçecektir sizinle ama ben kendi işimi kendim çözmeyi severim”
Tunaoğlu’nun bu paylaşımı kısa sürede tepkilerin odağına yerleşti. Tepkiler üzerine paylaşımını kaldıran Tunaoğlu yine sosyal medya hesabından bir açıklama daha yaptı ve şöyle dedi:
“Ah ülkemin güzel insanları… Ah güzel rakiplerim ki bizi rakip görenlere göre baya küçüğüz. Neyse. Sadece imla kurallarıma takıldınız. Özür dilerim herkesten imla kurallara uyumun yazılarımda hız kaynaklı eksik kalmış. Sosyal medya uzmanlarıma bırakmayacak kadar tez canlılığımın da etkisi var tabii. Kabul edelim şimdi işi bilene bırakmak lazım. Ben bu kadar önemli değilim ya da güzel dilimizi sosyal medya içinde kullanım notum hiç bir şeye referans değil. Tıpkı İngilizce yazma ve konuşma arasındaki farklılıklar gibi. Bu arada telefonum ing. klavye ve gözlerimde çok ciddi bir kuruluk var göremiyorum. Size zahmet benim hatalarımı yazım ve imla denetimini yapıp/düzeltir misiniz. Bu cümledeki yanlışları bulacak ve düzeltecek insanlara şimdiden teşekkür ederim.”
Migros Mobil’den kaldırıldı
İlk açıklamasında Migros’u da işaret eden Tunaoğlu’nun açıklamaları sonrası, Migros’tan dikkat çeken bir adım geldi. Resmi bir açıklama henüz yapılmadı ancak Migros Mobil’den Patiswiss ürünleri kaldırıldı.
Markadan açıklama
Markanın resmi sosyal medya kanallarından Tunaoğlu’nun açıklamalarıyla örtüşmeyen bir açıklama yapıldı. Olumsuz kullanıcı deneyimi için özür dilenen açıklamada, “Patiswiss markası olarak ürünlerimizin raf ömrü boyunca taze ve sağlıklı bir şekilde kalmasını sağlamak içim yoğun bir çaba sarf ediyoruz. Her geri bildirimi, ürünlerimizi geliştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Müşterimizin yaşadığı olumsuz deneyimden dolayı derin bir özür diler, sorunun çözümü için elimizden geleni yapacağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz.”