Ayın öne çıkan global kampanyaları…
Süper Mario dünyaya adım attı…
Dünyanın en ünlü tesisatçısı Süper Mario, her yıl 10 Mart’ta kutlanan “Dünya Süper Mario Günü”nde sevenleri tarafından çeşitli etkinliklerle anılıyor. Ayakkabı markası Red Wing, bu yılki kutlamalar çerçevesinde Süper Mario’nun piksellerden oluşan meşhur kahverengi botunu gerçeğe dönüştürdü. Hazırlanan reklam filminde ise botun yapımı aşama aşama anlatıldı…
Doritos, Burger King için kendini ateşe verdi…
Doritos, hafızalara “Ateş seni çağrıyooo!” sloganıyla kazınan ünlü fast-food zinciri Burger King ile yaptığı ortaklığın şerefine kendi reklam panosunu ateşe verdi. Tabelasında “1954’ten beri ızgara alevi…” yazılı bir Burger King restoranının önünde bulunan Doritos panosu kontrollü bir şekilde tutuşturuldu ve dakikalar içinde kül oldu… Kampanya için çekilen filme ise yoldan geçerken yangına şahit olan insanların şaşkınlıkları yansıdı.
Her şey sağa kaydırmakla başlar…
Birinden hoşlanmayı ya da hoşlanmamayı tanımlarken kullanılan “kaydırmak” terimini literatüre kazandıran flört uygulaması Tinder, “Her şey sağa kaydırmakla başlar” sloganlı son kampanyasını ilişkilere dair yaptığı yeni araştırması ışığında şekillendirdi. Araştırma sonuçlarına göre platforma kayıtlı Z kuşağının yüzde 40’ı uzun süreli bir ilişki ararken yalnızca yüzde 14’ü kısa süreli ilişkiler istiyor. Reklam filmi ise ilk buluşmadan sevgililiğe uzanan yoldaki kilometre taşlarına odaklanıyor.
Coca-Cola sanat dünyasını karıştırdı
Andy Warhol’un pop-art klasiklerinden 1962 yapımı “Coca-Cola” eserindeki şişe, tablodan fırlayıp diğer sanat eserleri arasında yolculuğa çıksaydı neler olurdu? Muhtemelen sanat dünyası karışır ancak ortaya bambaşka eserler çıkardı… Coca-Cola’nın son kampanyasında genç bir sanatçının hayal dünyası böylesi bir yolculuk etrafında şekilleniyor. Warhol’un pop-art baskısından sıçrayan Coca-Cola şişesi, müzede çizim yapan bir grup genç sanatçının etrafında çeşitli manevralar alarak farklı resimlerin parçası oluyor. Şişe önce JMW Turner’ın “The Shipwreck”ine sonra Munch’ın “The Scream”ine ardından Van Gogh’un “Bedroom in Arles”ına uğruyor. Finalde ise İnci Küpeli Kız, grubun içinde kalem oynatamayan gence şişeyi açıp uzatarak ilham veriyor…
Taciz, koşarken de bitmiyor
adidas’ın yaptığı araştırmaya göre kadınların yüzde 69’u koşarken bol giysiler giymek gibi önlemler almak zorunda hissediyor. Önlemlere rağmen kadın koşucuların yüzde 56’sı koşarken rahatsız edici davranışlara maruz kaldığını ifade ediyor. adidas’ın araştırmanın sonuçlarını vurgulamak için çektiği “The Ridiculous Run” filmi çalışmanın sonuçlarını çarpıcı bir biçimde ortaya koyuyor. Araştırmaya göre kadınların yüzde 51’i dışarıda koşarken saldırıya uğramaktan korkuyor. Sonuç olarak yüzde 69’u bol giysiler giymek veya kendilerini koruyabileceğini düşündükleri bir partnerle koşmak gibi tedbirlere başvuruyor. Ayrıca koşucuların yarısından fazlası koşarken cinsiyetçi yorumlara veya takip edilmeye varan rahatsız edici davranışlara maruz kaldığını söylüyor.
Swatch’tan “giyilebilir” sanat eserleri…
Swatch Art Journey” koleksiyonu için dünyanın önde gelen müzeleriyle iş birliğine giden Swatch, saatlerini giyilebilir sanat eserlerine dönüştürdü… Koleksiyonda Roy Lichtenstein’ın ikonik eseri “Girl” Swatch’un kadranında karşımıza çıkıyor. Kayışın arka yüzü ise sanatçının işlerinde sıklıkla görülen çizgi roman stiline nazire yapıyor. Koleksiyonun dikkat çeken diğer tasarımlarında ise René Magritte imzalı “The Son of Man” eseri ve “Bu bir pipo değildir” anlamına gelen “Ceci n’est pas une pipe” yazan “İmgelerin İhaneti” resmi var. Hokusai Katsushika’nın yüzlerce yıla meydan okuyan eseri “The Great Wave off Kanagawa” ve Muhammad ibn Ahmad Al-Battûtî’nin usturlabı Swatch Art Journey’de buluşuyor ve iki dünyayı birleştiren bir saat ortaya çıkıyor… İngiltere’de 16 Mart’ta online olarak satışa sunulacak olan “Swatch Art Journey” serisi Türkiye’de ise 13 Nisan’da satışta olacak…
Dove, TikTok’un meşhur filtresine savaş açtı
Instagram ve TikTok’ta, cildi pürüzsüzleştiren, kirpikleri uzatan, burnu küçülten ve yüz hatlarını keskinleştiren filtreler, güzellik standartlarını yeniden belirleyerek “kusursuz güzellik” anlayışını dayatıyor. Son günlerde TikTok’ta fırtına gibi esen “Bold Glamour” da bu filtrelerden biri… Dove ise yeni kampanyasıyla Bold Glamour ve yarattığı “kusursuz güzellik” kalıplarına meydan okuyor. Kampanya Dove Self-Esteem Project tarafından yapılan bir araştırmanın sonucunda elde edilen çarpıcı veriler ışığında hazırlanmış. Araştırma sonuçlarına göre ABD’deki genç kızların yüzde 38’i sosyal medyanın güzellik standartlarına ulaşamayacaklarını düşünüyor ve yüzde 80’i on üç yaşına kadar fotoğraflarına çoktan bir filtre uygulamış oluyor…
“Yaşlı” sana benzer!
İçecek markası Liquid Death, yeni çıkardığı soğuk çayları tanıttığı reklam filminde başrolü büyükannelere vererek yaşlılarla ilgili basmakalıp yargıları yıkmaya çalışıyor. Açılışta markaya “Soğuk çay dediğin büyükannemin enerji içeceğidir” diye serzenişte bulunan genci çamura bulayan iki büyükanne film boyunca yaşlılıkla anılan ne varsa tam tersini yaparak adeta dünyaya meydan okuyor… İkiliyi önce death metal konseri verirken ardından ringe çıkıp boks yaparken izliyoruz…
“Evet değilse, hayır demektir”
Konu rıza kavramı ve cinsel şiddete karşı mücadele olduğunda “Hayır, hayır demektir” ifadesi yıllardır vurgulanıyor. Cinsel şiddetle mücadele için çalışan Fransa merkezli sivil toplum kuruluşu Handsaway ise bu ifadenin önemini yinelemek için 8 Mart Dünya Kadınlar gününde TBWA Paris imzası taşıyan bir kampanya yayınladı. “Evet değilse, hayır demektir” sloganı taşıyan reklam filmi, kadınları anlamanın “zor” olduğunu iddia eden erkekler için rehber niteliği taşıyor.