Ayın öne çıkan küresel kampanyaları…
Eski aşk mektupları tuvalet kağıdına dönüştü
Avusturyalı temizlik kağıdı üreticisi Who Gives a Crap, 14 Şubat’ta hissettiği şey aşk değil de kalp kırıklığı olanlar için bir kampanya başlattı. Eski sevgililerden kalan aşk mektuplarını tuvalet kağıdına dönüştüreceğini duyuran şirket kampanyayla hem kötü anıları ortadan kaldırmayı hem de çevreye faydalı olmayı hedefliyor.
Kalp kırıklığı fren mesafesini etkiler mi?
Arabayla çıkılan yolculuğun güvenli bir biçimde tamamlanması için muhakkak pek çok farklı faktör var. Bunların başında kullanılan aracın sağlıklı şekilde çalışıyor olması geliyor ancak peki ya direksiyonun başında kalbi kırık bir sürücü varsa? Volvo Cars, bu sorudan yola çıktı ve sürüş güvenliğini duygular dünyasına taşıyarak “For Life” adlı bir platform kurduğunu duyurdu. Platform üzerinden müşterilerine yöneltilen “Kalp kırıklığınız fren mesafesini etkiler mi?” gibi sorularla kazaları öngörmenin yolları aranıyor.
“Alo, Tavuk Yardım Hattı mı?”
Gündelik hayatın pek de kolay olmayan koşturmacası içinde insan bazen yaşadığı zorlukları birine anlatıp bir nebze yükünü hafifletmeye ihtiyaç duyabiliyor… Bu ihtiyaçtan yola çıkan Popeyes Singapur’da müşterilerinin arayıp sorunlarını dile getirebileceği bir “Tavuk Yardım Hattı” kurdu. Popeyes, Singapur halkının gündelik sıkıntılara dair serzenişlerde bulunmayı ve kızarmış tavuğu oldukça sevdiğini belirtiyor. Dolayısıyla kampanya, Singapurluların çok sevdiği iki şeyi bir araya getirmeyi hedefliyor.
McDonald’s reklam panolarını seyyar restorana dönüştürdü
Seyyar arabalarda hazırlanıp servis edilen sokak lezzetleri, dünyanın pek çok yerinde kültürün bir parçası. Sokak lezzetlerinden ilham alan McDonald’s İsveç’in dört bir yanındaki reklam panolarını seyyar restoranlara dönüştürdü. Reklam panoları, sarıya boyanarak ve tekerlekler eklenerek yeniden tasarlandı. Ancak müşterilere seyyar restoranlardan hamburger yerine restoranlarda kullanılabilecek bedava hamburger kuponu verildi. Kampanya kapsamında panonun önünde sıraya giren müşteriler, ekrandaki QR kodu okutarak bedava hamburger kuponunu almaya hak kazandı.
Son mağaza kapılarını kapatana dek!
Dünyanın en büyük VHS kaset ve DVD kiralama şirketlerinden biri olan Blockbuster’dan geriye yalnızca bir mağaza kaldı. Şirket Super Bowl 2023 sırasında yayınladığı son reklam kampanyasında, ayakta kalan son mağazasının varlığını hatırlatarak hiçbir yere gitmediğini vurguluyor. ABD’nin Oregon eyaletinde bulunan son Blockbuster mağazasına global nükleer felaketlerin ardından dahi hayatta kalacağı öngörülen hamam böceğinin yolculuğu etrafında şekillenen kampanya, film kiralama sisteminin olası geri dönüşüne imada bulunuyor.
Coca-Cola akıllı telefon formuna büründü
Telefonunuzun kilidini açtığınızda sizi köpüren kola kabarcıkları karşılasın ister miydiniz? İflah olmaz bir kola severseniz bu soruya yanıtınız “Evet” olacaktır… Tam da buradan yola çıkan Coca-Cola, Çin menşeili akıllı telefon markası Realme iş birliğiyle piyasaya çıkardığı konsept telefon modelini tanıttı. “Realme 10 Pro Coca-Cola Edition” adlı modelin kaplaması, Coca-Cola’nın efsanevi metal kutusunda ilham alarak tasarlandı ve cihazla fotoğraf çekildiğinde ise deklanşörden Coca-Cola şişesi açıldığında çıkan ses duyuluyor.
İnternet gol rekortmenini yanlış biliyor
Yaşadığımız enformasyon çağında hayati ihtiyaçlardan biri olan internet, ne yazık ki her zaman doğru ya da aranan bilgiyi vermiyor. Kadınların başarılarının erkek meslektaşlarına atfedilmesi konusunda farkındalık yaratmak için kurulan “Correct The Internet” platformu ise DDB Group Aotearoa imzası taşıyan kampanyasıyla arama motorlarının yanıltıcı sonuçlarını düzeltmeyi hedefliyor. Reklam filmi, küçük bir kız çocuğunun gece saatlerinde stadyumun ortasında internete gol rekoruna sahip futbolcuyu sormasıyla açılıyor. Soruya verilen “Cristiana Ronaldo” yanıtıyla stadyum aydınlanıyor ancak internetin verdiği yanıt ile gerçekler örtüşmeyince stadyum yeniden karanlığa bürünüyor… Zira rekorun esas sahibi 190 gol ile kadın futbolunun yıldız ismi Christine Sinclair…
Patili dostlar ekonomik darboğazda…
Ekonomik baskının böylesi ağır olduğu bir dönemde evcil hayvanların refahı da ne yazık ki ciddi hasarlar aldı. İngiltere merkezli “Ulusal Köpek Savunma Birliği” olarak bilinen yardım kuruluşu Dogs Trust, GOOD imzalı son kampanyasında evcil hayvanların barınma gibi acil sorunlarının çözüme kavuşması için destek çağrısında bulunuyor. Dokunaklı film, evcil hayvan bakım maliyetleriyle mücadele edenlere destek olunabilmesi için kuruma bağış çağırısıyla sona eriyor.
Boş bir kavanoz olasılıklarla doludur
Kahve tiryakisi olmayanlar bile Nescafé’nin ikonik cam kavanozuna aşinadır. Hatta pek çokları kahve bittiğinde dahi kavanozu atmaz. Baharatlığa dönüştüren de olur kuru gıdaları saklamak için kullanan da… “Boş bir kavanoz olasılıklarla doludur” diyen Nescafé, son kampanyasında kavanozlarının çok yönlülüğünü hatırlatıyor. Kavanozda kalan son kahve kırıntılarının kullanıldığı bir sahneyle açılan filmin sonunda kavanoz saksı olarak karşımıza çıkıyor.
Film kısa, dram uzun…
Fransa’nın medya devlerinden CANAL+, yedinci sanata olan saygısını Clermont Kısa Film Festivali’nin ana sponsoru olmanın ötesine taşıdı ve sponsorluğunu bir kısa filmle duyurdu. Kendilerini büyükbabalarının ölümüne hazırlayan bir aileyi konu alan film, hastane odasında geçiyor. Oldukça üzgün olan aile bireylerinin duygusal atmosferi yer yer değişirken finalde ise hem aileyi hem de izleyenleri bir sürpriz bekliyor…
Marketing Türkiye 11 ili etkileyen büyük felakette basılı yayınlara ulaşmanın zorluğunu da göz önünde bulundurarak Mart sayısını web sitesi üzerinden tüm okurlarının erişimine açtı.
Görselin üstünü tıklayarak Marketing Türkiye Mart sayısını okumaya başlayabilirsiniz…