OpenAI o3 tanıtıldı | Son 24 saatin gündemi
OpenAI, “12 Days of OpenAI” kapsamında on iki gün boyunca çeşitli tanıtımlar ve duyurular gerçekleştirdi. Bu etkinliğin sonunda ise firmanın “düşünebilen” yapay zeka modeli olan o1’in yeni sürümü olan OpenAI o3 ve OpenAI o3-mini tanıtıldı. Firma yeni yapay zeka modelinin mevcut modellerden daha insan benzeri muhakeme yeteneğine sahip olduğunun altını çizdi.
OpenAI o3, özellikle karmaşık matematik, ileri düzey bilim soruları ve kodlama gibi alanlarda önceki modelden üç kat daha iyi performans gösteriyor. Model, ARC-AGI gibi yapay zekaların mantıksal çıkarım yeteneklerini test eden bir benchmarkta da üstün başarı sağlıyor.
McDonald’s Japonya, Evangelion ile sürpriz iş birliğini duyurdu
McDonald’s Japonya, Neon Genesis Evangelion ile iş birliği yaptığını duyurdu. İş birliği kapsamında, McDonald’s‘ın sınırlı sayıda üretilen Big Mac menüsünde EVA‘dan esinlenen mecha temalı robotlara dönüşebilen üç oyuncak yer alıyor.
McDonald’s içecek bardağı Rei Ayanami‘nin Unit-00‘ına dönüşürken, Asuka Langley Soryu‘nun Unit-02‘si patates kızartması kutusundan doğuyor.
Tüketiciler yılbaşı sezonunda “pazarlama yorgunu” mu?
Tüketici davranışlarının sürekli değiştiği bir çağda, markalar için mevsimlik alışveriş alışkanlıklarını ve tatil dönemi pazarlamalarına verilen duygusal tepkileri anlamak giderek daha önemli hale geliyor. Özellikle özel günlerde, markaların dikkat çekme yarışında sınırları zorlaması, “marketing fatigue” olarak bilinen pazarlama yorgunluğuna yol açıyor. İngiltere’de Noel dönemi, bu yorgunluğun en yoğun yaşandığı zamanlardan biri.
Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli Quals.ai platformumu kullanarak yürüttüğü araştırma, bu dinamikleri derinlemesine inceliyor. 30 farklı katılımcıyla yapılan kapsamlı görüşmelerle Noel sezonunun duygusal dokusunu, promosyon reklamlarının etkisini ve tatil ruhunu besleyen değerli geleneklerini ortaya koyuyor.
Genç nüfusun yüzde 53’ü fırsat bulursa yurt dışında yaşamak istiyor
Virtua Consult, Türkiye’de genç nüfusun harcama alışkanlıklarına, eğilimlerine ve güven algılarına odaklanan yeni bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya göre 15-24 yaş arası gençlerin yarısı ailelerinden finansal destek veya harçlık alıyor. Ayrıca gençlerin yüzde 53’ü fırsat bulursa yurt dışında yaşamak istiyor.
Virtua Consult, Türkiye’de genç nüfusun harcama alışkanlıklarına, eğilimlerine ve güven algılarına odaklanan yeni bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya göre 15-24 yaş arası gençlerin yarısı ailelerinden finansal destek veya harçlık alıyor. Ayrıca gençlerin yüzde 53’ü fırsat bulursa yurt dışında yaşamak istiyor.
Virtua Consult’ın araştırmasına ulaşmak için TIKLAYIN!
Kasım ayı perakendeye can suyu oldu
Kasım ayında düzenlenen Efsane Cuma ve tüm aya yayılan indirim kampanyalarının sektöre hareketlilik getireceğini önceden tahmin ettiklerini belirten BMD Başkanı Sinan Öncel, sonuçların beklentilere paralel gerçekleştiğini ifade etti. Öncel, “Kasım ayında üyelerimizin yüzde 67’si adet satışlarında ekim ayına kıyasla artış yaşadı. Cirosunda artış bildiren üyelerimizin oranı ise yüzde 76’ya ulaştı.” dedi.
Organize markalı perakende sektörü, son dört aydır yaşanan daralmanın ardından, indirim kampanyalarının etkisiyle kasım ayında hem adet satışlarında hem de cirolarda toparlanma yaşadı. Sektör, yaklaşan yılbaşı alışverişi nedeniyle aralık ayının ikinci yarısında da hareketliliğin devam edeceğini öngörüyor.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN!