Otomobilde renk tercihimiz değişti… | Son 24 saatin gündemi
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı verilere göre Türkiye’de 2023 yılında bir önceki yıla göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı yüzde 80,3 artarak 2 milyon 290 bin 280 adede ulaştı. Trafikten kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 10,9 azalarak 31 bin 721 adet oldu.
Ocak-Aralık döneminde trafikteki toplam taşıt sayısında 2 milyon 258 bin 559 adet artış gerçekleşti. Aralık ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların yüzde 45,3’ünü otomobil, yüzde 38,3’ünü motosiklet, yüzde 9,7’sini kamyonet, yüzde 4,7’sini traktör, yüzde 1,2’sini kamyon, yüzde 0,4’ünü minibüs, yüzde 0,3’ünü otobüs ve yüzde 0,1’ini özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
Verilere göre bir önceki yıl Türkiye’de en çok gri renk otomobil tercih edildi. TÜİK verilerine göre Ocak-Aralık döneminde trafiğe kaydı yapılan 945 bin 768 adet otomobilin yüzde 36,2’si gri, yüzde 26,8’i beyaz, yüzde 12,3’ü mavi, yüzde 11,3’ü siyah, yüzde 7,4’ü kırmızı, yüzde 2,7’si yeşil, yüzde 2,0’ı turuncu, yüzde 0,6’sı sarı ve yüzde 0,5’i kahverengi renkli oldu.
Bugüne kadar en çok satan cep telefonları belli oldu!
Visual Capitalist tüm zamanların en çok satan cep telefonlarını gözler önüne serdi. Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle birlikte tahtından olan Nokia hala en çok satan 15 cep telefonunun 7’sinin üreticisi konumunda. İlk 3’te ise iki modeliyle yer alıyor…
Tüm zamanların en çok satan telefonu, 2003 yılında piyasaya sürülen Nokia 1100 modeli. Bu cihaz, basit özellikleri ve uygun fiyatıyla özellikle gelişmekte olan ülkelerde büyük bir popülerlik kazandı. Nokia 1100, toplamda 250 milyon adet satarak bu alanda bir rekora imza attı.
Nokia 1100’ü, yine aynı üreticiye ait Nokia 1110 modeli takip etti. Bu cihaz da 248 milyon adet satarak büyük bir başarı elde etti. Listenin üçüncü sırasında ise 2014 yılında piyasaya sürülen iPhone 6 ve 6 Plus modelleri yer alıyor. Apple’ın bu modelleri, günümüzde hala en popüler telefonlar arasında yer alıyor. iPhone 6 ve 6 Plus, toplamda 222 milyon adet satarak bu alanda önemli bir başarı elde etti.
Instagram’ın 2. yüzü: Flipside
Instagram, “Flipside” adını verdiği yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Bu özellik, kullanıcılara 2. bir profil oluşturma imkanı tanıyacak ve sadece belirlenen kişilerin erişebileceği bir Instagram profili sunacak. Flipside profili, kendi profil resmi, ismi, biyografisi ve özel bir fotoğraf galerisine sahip olacak. Yakın arkadaşlar özelliğinden farklı olarak, Flipside kullanıcılara yeni bir profil oluşturma olanağı tanıyacak.
Kullanıcılar, Flipside profilini seçerek hikayeler veya gönderiler paylaşabilecekler ve bu profilde ayrı bir mesaj kutusu bulunacak. Instagram’da mevcut olan topluluk kurallarının tamamı Filipside’da da geçerli olacak.
Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri, Flipside özelliğini doğruladı ancak henüz prototip aşamasında olduğunu ve test edilmediğini belirtti. Bu nedenle, özelliğin tamamen iptal edilme olasılığı bulunuyor.
Sosyal medyanın en “etkileyici” isimleri
Cep telefonlarımızın markalar için adeta birer sanal vitrine dönüştüğü günümüzde pazarlama evreninin en güçlü aktörlerinden biri de elbette kitleleri etkileme gücüne sahip influencer’lar oluyor. Pek çok markanın pazarlama stratejisinde anlamlı bir yer kaplayan influencer marketing için doğru isimlerle iş birliği yapmaksa projenin başarısı için tartışmasız en önemli faktörlerden… Özellikle de influencer skandallarıyla dolu bir yılı geride bırakırken… Peki, yılın en etkili influencer’lerı kimler oldu? Hangi markalar influencer marketing stratejileriyle fark yarattı? Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğindeki CreatorDen ekibinin hazırladığı analiz işte bu sorulara yanıt veriyor…
Sosyal medyanın en “etkileyici” isimlerini incelemek için TIKLAYIN!
Çalışanların bilinçaltı yanıtladı: Nasıl bir iş hayatı istiyoruz?
Pluxee Türkiye, çalışanların sesini işverenlere duyurabilme ve mutlu bir çalışma ortamı yaratabilme vizyonuyla FutureBright iş birliğinde bir araştırma gerçekleştirdi. Geleneksel araştırma yöntemlerinin aksine sadece beyana dayalı değil, katılımcıların bilinç dışını anlamaya yönelik içgörülere dayanan ZMET yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmada 25-40 yaş aralığında ve farklı sektörlerde çalışan kadın ve erkeklere mevcut ve ideallerindeki iş yerleri sorularak duygu ve düşüncelerini yansıtan resimleri seçmeleri istendi. Metafor olarak seçilen resimlerden elde edilen sonuçlar, çalışanların zihnindeki iş dünyasına yönelik ilginç sonuçlar ortaya koydu. Peki çalışanlar iş yerlerinden nasıl bir yaklaşım bekliyor? çalışan bağlılığı ve “kopuşlar” hangi adımlarla oluşuyor?
Araştırmanın öne çıkan verilerini incelemek için TIKLAYIN!