Outdoor Awards ödülleri sahiplerini buldu
Outdoor Türkiye ve Marketing Türkiye iş birliğiyle 14 Ekim’de Kadıköy Festival Park’ta İstanbul OutdoorFest sahnesinde düzenlenen Outdoor Awards kapsamında, “Gelecek, Gelecek mi?” mottosu ile outdoor’cunun tercih ettiği markalar ödüllendirildi.
Outdoor Türkiye ve Marketing Türkiye’nin WWF ve Küresel Ayak İzi Ağı‘nın (Global Footprint Network–GFN) tarafından yapılan Dünya Limit Aşım Günü uyarısına dikkat çekmek amacıyla Gelecek, Gelecek mi? mottosuyla düzenlediği “Outdoor Awards” sürdürülebilirliğe yatırım yapan ve outdoor’cunun tercih ettiği markaları ödüllendirdi.
Outdoor Awards’da ödül değerlendirme ve belirleme süreci iki aşamadan oluştu. İlk aşamada YouGov Araştırma’nın saha çalışmasını yaptığı kapsamlı araştırmayla tüketici algısında öne çıkan “out the door” markalar tanımlanırken, “out the door’’ yaşamın fikir önderlerinden oluşan uzman jüri görüşleriyle de kazananlar belirlendi.
Outdoor Awards’ta markalar, tüketicilerinin beğenisini, hayatı kolaylaştıran çözümlerini ve sürdürülebilirliğe yaptığı yatırımlar üzerinden değerlendirilerek ödüllendirilirken, Jüri başkanlığını Nöro Rekreasyon Uzmanı Marka İletişim Direktörü Şöhret Pakiş yaptı.Diğer jüri üyeleri ise; Akademisyen Gezgin Asil Özbay, Doğada Yaşam Okulu Kurucusu Serhat Akbel, İz TV Belgesel Yapımcısı Savaş Karakaş, Karavan Gurusu Berat Çetinkaya, Marketing Türkiye Haber Müdürü Ferruh Altun oldu.
14 Ekim’de Kadıköy Festival Park’ta İstanbul OutdoorFest sahnesinde düzenlenen “Outdoor Awards” kapsamında toplam 27 kategoride ödül verildi.
Ourdoor Awards bir ilk
Günseli Özen
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni
“Pandemide açıkhavanın değerini bir kez daha anladık ve o güne kadar çekmediğimiz bir açık hava yoksunluğu çektik. Bu süreç gösterdi ki açık havada olmak istiyoruz. Outdoor yaşam biçimi; karavan, çadır, motor, tırmanış ve yürüyüş üzerinden zaten ilerliyor. Pandemiyle bu süreç çok hızlandı. Açıkhava ürünleriyle kocaman bir pazardı, giderek ihtiyaçlarlar çeşitlendi, şekillendi. En az inhouse kadar out the door pazar da oluştu. Ürünleriyle pahalı bir pazar da… Şimdi hepimiz açık havanın değerini anlayıp onu daha fazla yaşamak istiyoruz. Büyüyen her pazarda olduğu gibi markalar kendi ürün segmentlerini bu yeni mecraya göre tasarladılar. Markaların olduğu yerde elbette Marketing Türkiye de var. Açıkhava pazarının doğru konumlanması, başarılı markaların öne çıkarılması, işini iyi yapanların ödüllendirmesi bizim markalara karşı sorumluluğumuz. Sürdürülebilirlik temasıyla tasarlanan OutdoorFest çok önemli bir misyonu yerine getiriyor. Dolayısıyla Marketing Türkiye de bu çalışma içerisinde yer alarak sürecin tanımlanmasında ve yürütülmesinde OutdoorFest ile birlikte ilerliyor. Ourdoor Awards bir ilk. Öne çıkan markaları kutluyorum.”
Markalar gelişirse ülke değişir!
İlker Tulunay
Outdoor Türkiye CEO’su
“Festivalde sürdürülebilirliği ön planda tuttuk. Gezegene olan sorumluluğumuzun farkındalığını sadece sokaktaki, evdeki insanın değişimiyle bekliyor gibiyiz. Fakat dokundukları kitlelerin büyüklüğünü düşünürsek değişimin öncüleri kulvarlarında önde gelen markalar olmalı. Biz de Outdoor Türkiye Platformu ve Marketing Türkiye olarak bir süredir düşündüğümüz bir konuyu hayata geçirmek istedik ve çevre, doğa, enerji gibi gelecek politikalarına emek veren, sürdürülebilirliğe yatırım yapan markaları kullanıcısının takdiriyle öne çıkarıp ödüllendirdik. Umarım firmaların bu farkındalıkları küresel anlamda büyür, uykularımız hariç her yerde rastlaştığımız markaların mesajları insanların gelişimine, gelişen insanların oyları markaların değişimine katkı sağlar. İnsan değişirse marka gelişir, marka gelişirse ülke değişir!”
İşte Outdoor Awards’da ödül kazanan markalar!
Akaryakıt İstasyonu Kategorisi:
Altın : Shell Türkiye
Gümüş: Opet Gümüş
Bronz: Petrol Ofisi
Mobil Bankacılık Kategorisi:
Altın : Garanti BBVA Mobil Yapıkredi Mobil
Gümüş: Ziraat Mobil ve Akbank Direkt Mobil
GSM Operatörü Kategorisi:
Altın : Turkcell
Gümüş: Vodafone
Bronz : Türk Telekom
Araba Modelleri / SUV Kategorisi:
Altın : Ford
Gümüş: Volkswagen ve Nissan
Bronz : Mitsubishi
Araba Modelleri / Crossover Kategorisi:
Altın : Volkswagen
Gümüş: Honda ve Subaru
Bronz : Opel ve Peugeot ve Mercedes ve Volvo
Araba Modelleri / Pick Up Kategorisi:
Altın : Toyota
Gümüş: Ford ve Mitsubishi
Bronz : Nissan
Sigorta Markaları Kategorisi:
Altın : Groupama Sigorta
Gümüş: Allianz ve Anadolu Sigorta
Bronz : HDI ve Doğa ve Quik
Karavan Modelleri / Çekme Karavan Kategorisi:
Altın : Crawler
Gümüş: Hobby
Bronz : Hunter
Karavan Modelleri / Motokaravan Kategorisi:
Altın : Citroen
Gümüş: Volkswagen ve Mercedes ve Crawler
Bronz : Ford
Karavan Kiralama Markaları Kategorisi:
Altın : Avis
Gümüş: Karavana Başlıyorum
Bronz : Ultra Karavans ve Lotus Karavan ve Go Karavan
Lastik Markaları / Off Road Kategorisi:
Altın : BF Goodrich
Gümüş: Kumho Off
Bronz : Yokohama
Lastik Markaları / Kış Lastiği Kategorisi:
Altın : Bridgestone
Gümüş: Goodyear
Bronz : Kumho
Motosiklet Markaları Kategorisi:
Altın : Honda
Gümüş: BMW
Bronz : Yamaha
Bisiklet Markaları Kategorisi:
Altın : Trek
Gümüş: Scott
Bronz : Bianchi
Akıllı Telefon Markaları Kategorisi:
Altın : Apple
Gümüş: Samsung
Bronz : Xiaomi ve Huawei
Akıllı Saat Markaları Kategorisi:
Altın : Garmin
Gümüş: Apple
Bronz : Samsung ve Huawei ve Suunto
Yolculuk Aplikasyonları Kategorisi:
Altın : Booking. com
Gümüş: Obilet ve Martı ve Airbnb ve Skyscanner
Bronz : Ucuzabilet ve Pegasus App ve Uber ve Tripadvisor
Outdoor Giyecek Markaları / Outdoor Ayakkabı Kategorisi:
Altın : Salomon
Gümüş: Columbia
Bronz : The North Face
Outdoor Giyecek Markaları / Outdoor Kıyafet Kategorisi:
Altın : The North Face
Gümüş: Salomon
Bronz : Quecha
Spor Ayakkabı Markaları Kategorisi:
Altın : Adidas
Gümüş: Nike
Bronz : New Balance
Spor Kıyafet Markaları Kategorisi:
Altın : Adidas
Gümüş: NikeBronz : Helly Hansen
Yiyecek İçecek Markaları / Kahve Markaları Kategorisi:
Altın : Starbucks
Gümüş: Kuru Kahveci Mehmet Efendi
Bronz : Kahve Dünyası ve Tchibo
Su Markaları Kategorisi:
Altın : Erikli
Gümüş: Hayat ve Damla
Bronz : Nestle ve Abant
Günlük Atıştırmalık Markaları Kategorisi:
Altın : ÜlkerGümüş: EtiBronz : Doritos
Sağlıklı Atıştırmalık Markaları Kategorisi:
Altın : Peyman
Gümüş: Tadım
Bronz : Malatya Pazarı
Ulaşımda Tercih Edilen Markalar / Havayolu Kategorisi:
Altın : Türk Hava Yolları
Gümüş: Pegasus
Bronz : Anadolu Jet
Ulaşımda Tercih Edilen Markalar / Karayolu Kategorisi:
Altın : Kamil Koç
Gümüş: Pamukkale
Bronz: Varan Turizm