Oyun uygulamaları için mobil ölçümleme analitiği rehberi…
2022’de mobil oyunlar dünya çapında oyun sektöründeki cironun yüzde 45’ine sahip oldu ve mobil oyun endüstrisinin 2025’e kadar 138 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Akıllı telefonların yüksek oranda kullanımı ve mobil oyunların tüm dünyadaki popülerliği endüstriyi yeni zirvelere taşımaya devam ediyor. Mobil oyunlarda başarıyı yakalamak isteyen uygulama geliştiricileri ve pazarlamacılar, uygulamalarının rakiplerinden her zaman bir adım önde olması için performansı sıkı bir şekilde takip etmek zorunda. Bu alanda sunduğu hizmetlerle öne çıkan Adjust Senior VP Global Revenue Ender Özcan pazarlamacıların ölçümlemesi gereken dört ana unsuru, mobil oyunlarda en çok takip edilen metrikleri ve mobil analitik ile başarıyı yakalayan oyun uygulamalarını anlattı.
Oyun uygulamalarımda neleri takip etmeliyim?
Mobil uygulamanızdaki hangi metrikleri takip etmeniz gerektiğini belirlemek ilk bakışta zor gibi görünebilir, ancak hedeflerinizi belirlediğinizde kullanmak istediğiniz metrikleri netleştirmek çok daha kolaylaşacak. Bu metriklerden birkaçı pazarlamasını yaptığınız oyunun türüne göre değişkenlik gösterecek olsa da, mobil ölçümleme söz konusu olduğunda tüm oyun uygulamaları için geçerli olan dört temel unsur var.
Odak 1: Kullanıcı kazanımı
Uygulamanızı monetize etmeden önce kullanıcı tabanını büyütmelisiniz, bunun için de stratejik bir planlama gerekir. Amacınız sadece genel olarak kullanıcı kazanmak değil, uygulamanızda yüksek derecede etkileşim yaratacak ve yüksek değere sahip olan kullanıcıları kazanmak olmalı. Bu nedenle, yeni kullanıcıları nerede ve nasıl edindiğiniz oldukça önemli. Başlarda yüksek değere sahip kullanıcıları bulmak için sosyal medya, ödüllü video reklamları ve CTV gibi yöntemleri deneyebilirsiniz. Yüksek değere sahip kullanıcıların nereden geldiğini, hangi reklamların onlar için en iyi sonucu verdiğini anlamak ve pazarlamanızı gelecekte buna göre optimize etmek için hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu belirlemek kritik bir önem taşıyor.
Mobil oyunların EMEA bölgesindeki yükselişi ve APAC bölgesinde büyümeye devam etmesi de hesaba katıldığında, kullanıcı tabanınızı büyütürken diğer bölgeleri de hedeflemek iyi bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Ancak bu hedef pazarlarda en iyi sonuçları nasıl alacağınızı belirlemek için mobil analitiğe ihtiyacınız var.
Attribution takibi için Adjust gibi bir mobil analitik platformu ile çalışarak tüm verilerinizi bir araya getirebilir ve daha akılcı kararlar verebilirsiniz. Bir mobil analitik platformu ile çalışarak bu soruların cevaplarını kolaylıkla alabilirsiniz:
- Hangi kreatifler en iyi sonuçları veriyor?
- En değerli kullanıcılar hangi kaynaklardan geliyor?
- Hangi temas noktalarının kombinasyonu dönüşüm sağlıyor?
Kullanıcı kazanımına dair daha fazla içgörü elde etmeniz için hazırladığımız rehbere göz atabilirsiniz: Uygulamanızı 1 Milyon Kullanıcıya Ölçeklemek, 1. Bölüm. App Store optimizasyonundan ücretli kampanyalara kadar bilmek istediğiniz her şeyi ve uygulamanızı 1 milyon kullanıcıya ulaştıracak ipuçlarını kapsamlı rehberde bulabilirsiniz.
Odak 2: İlk katılım deneyimi
İlk katılım süreci kullanıcı yolculuğunun bir parçası olsa bile, sahip olduğu önem nedeniyle bunu ayrıca incelemek istedik. Kullanıcılarınız uygulamanızın nasıl kullanılacağını tam olarak anlayamazlarsa ya da onlara sunduğu değeri tam olarak göremezlerse, uygulamanızı kullanmayı bırakacaklardır. Bu nedenle ilk katılım sürecini rafine etmek, kullanıcıları uygulamanıza hangi unsurların çektiğini ve kullanıcıların uygulamanızı nerede ve neden bıraktığını anlamak kritik bir öneme sahip. Yolculuklarının bu noktasında hangi bilgilere ihtiyaçları var? Kullanıcılarınızın uygulamada kalmaları ve ilk katılım sürecini tamamlamaları için onlarla paylaşabileceğiniz şeyler nedir?
İlk katılım sürecinde unutulmaması gereken dört nokta:
- Hızlı bir süreç tasarlanmalı
- Etkileşimli ve eğlenceli olmalı (Sonuçta bu bir oyun uygulaması!)
- Sürecin sonunda kullanıcılar uygulamanın nasıl kullanılacağını bilmeli ve sunduğu değeri görmeliler
- Bu süreç sürekli gözden geçirilmeli ve güncellenmeli
Odak 3: Kullanıcı deneyimi
Oyun uygulamanızın başarısı, sunduğunuz kullanıcı deneyimine bağlıdır. Belirli oyuncuların katıldığı bir anket yaparak değerli içgörüler elde edebilirsiniz. Ancak uygulama geliştiricileri ve pazarlamacılar, kullanıcı memnuniyetini ölçümlerken öncelikle tüm kullanıcıların dahil olduğu kullanıcı yolculuğu metriklerini takip eder.
Analitiklerin kullanıcı deneyimine dair sağladığı bilgilerden birkaç örnek:
- Ortalama bir kullanıcı kaç level tamamlıyor?
- Oyun uygulamalarının sahip olduğu oturumların ortalama süresi ne kadar?
- Kullanıcı başına ne kadar uygulama içi ciro sağlanıyor?
- Ortalama kullanıcı tutma oranı nedir?
Uygulamanızın kullanıcı yolculuğuna dair analitiklere sahip olmak ve oyuncu davranışları için tahminler yürütmek, uygulamanın geliştirilebilecek yönlerini, fırsatları ve ayrıca oyuncuların uygulamanızdaki amaçlarını belirlemekte kritik bir önem taşıyor. Ana performans göstergelerinizi (KPI) belirlemeden önce kullanıcı yolculuğunun amaçlarını belirlemelisiniz. Örneğin, kullanıcılarınızın alışveriş yapmalarını mı yoksa oyunu oynamaya ve reklam izlemeye devam etmelerini mi istiyorsunuz? Kullanıcı yolculuklarınızın haritasını çıkarmak için bu hedefleri net bir şekilde belirlemelisiniz. Büyük olasılıkla farklı segment ve cohort’lar için birden fazla yolculuğa sahip olacaksınız, bu da her yolculuğun takibi için KPI seçimlerinizi ayrı ayrı yapmanız gerektiği anlamına geliyor.
Odak 4: Yeniden etkileşim
Oyun endüstrisinde görülen kullanıcı kaybı genellikle diğer uygulama kategorilerinden daha fazla çünkü kullanıcılar oyunlardan sıkılabiliyorlar. Örneğin hyper casual oyuncuları sürekli etkileşimde olmazlarsa oyunu bırakıyorlar. Adjust’ın kullanıcı hayat döngüsü verilerine göre, bir kullanıcının son oturumu ve uygulamayı kaldırması arasında geçen sürenin ortalaması sadece 3 gün. Bu nedenle kullanıcıları elde tutmak veya geri kazanmak için çok kısa bir süreye sahipsiniz.
Yeniden hedefleme kampanyaları ile kullanıcı kaybının önüne geçebilir ve kullanıcı yolculuğunun ilk safhalarında değerli içgörüler elde edebilirsiniz. Kaybettiğiniz kullanıcıları geri kazanmak uygulamanızın büyümesi için çok önemli olduğundan, yeniden etkileşimi pazarlama stratejinizin bir parçası haline getirmeyi unutmayın. Bu konuda daha fazla bilgi arıyorsanız, oyunlar için yeniden hedeflemenin 5 sırrı ve ROI’ınızı yükseltirken kullanıcılarınızı etkileşimde tutmaya dair Facebook ile birlikte düzenlediğimiz webinar’ımıza göz atabilirsiniz.
Oyun uygulamaları için en iyi KPI’lar
Mobil oyun endüstrisi, eksiksiz bir KPI yelpazesini barındırıyor. Hangilerini takip etmek istediğiniz oyununuzun kategorisine, uygulamanızın büyüklüğüne ve pazarlama ekibinizin stratejisine bağlı olacaktır. Ancak mobil oyun sektöründe herkesin bilmesi gereken birkaç standart KPI var. Kullanıcı tutma oranından kurulumların kalıcılığına kadar oyun uygulamalarında en çok kullanılan metriklerin bir listesini aşağıdaki tabloda bir araya getirdik.