Oyun arasındaki reklamlar tüketicinin ilgisini çekiyor
Akıllı telefonların adeta bir organımız haline gelmesi, reklamverenlerin stratejilerine de yön veriyor. Reklamların mobil forma bürünerek tüketicinin karşısına çıkması, markanın hedef kitleye ulaşmasını kolaylaştırıyor. Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları, yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli videolar.
Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex iş birliğiyle Türkiye’den 110 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği “Reklam Dikkat Araştırması”na göre katılımcıların yüzde 75’i televizyon izlerken, yüzde 68’i yatakta uyumadan önce, yüzde 65’i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66’sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
En çok video tıklanıyor
Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54’i “30 dakika ile 1 saat arası” yanıtını veriyor. Katılımcıların yüzde 83’ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların yüzde 55’i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ediyor. Kullanıcıların yüzde 30’u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, yüzde 29’u ise reklama tıkladığını söylüyor. “En çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçiyorusunuz?” sorusuna ise, yüze 53’ü video reklamları, yüzde 50’si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33’ü yerel reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.
Duygusal hikayeler akılda kalıyor
Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 79’u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtiyor. Ayrıca yüzde 89’u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, yüzde 84’ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 57’si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, yüzde 52’si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, yüzde 38’i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtiyor.
Reklam 15 saniyeyi geçmemeli
Rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu dijital reklam dünyasında, marka ve reklam verenler için hedef kitlelerinin dikkatini çekmek öncelikler arasında yer alıyor. Bu nedenle markaların alıcısını pozitif bir anında yakalaması kaçınılmaz. Araştırmaya göre kullanıcıların yüzde 51’i bir reklamla etkileşime geçerken mutlu, yüzde 42’si neşeli, yüzde 41’i ise rahat hissettiğini belirtiyor. Markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 40’ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.