Oyun sektöründe krize doğru!
Google ve Deconstructor of Fun iş birliğiyle düzenlenen Istanbul Gaming Summit 9 Mart’ta tüm dünyadan konuşmacılar ve katılımcılarla, oyun sektörünün bileşenlerini Divan Kuruçeşme’de bir araya getirdi. Etkinliğe ağırlıklı olarak mobil oyun sektörünün içinden geçtiği zorlu dönem damgasını vurdu. Zirvede trendler, global çapta yaşanan değişiklikler ve kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri konuşuldu. İşte Istanbul Gaming Summit izlenimleri…
Oyun sektörü Google ve Deconstructor of Fun ev sahipliğinde İstanbul’da buluştu. Sektörün güncel durumunun, ilerleyen yıllarda trendleri belirleyecek gelişmelerin ve içgörülerin paylaşıldığı etkinlikte, tüm gün boyunca katılımcılar ilham veren konuşmacıları dinleme fırsatı elde etti. Zirvenin gündemi, küresel resesyonun ve Apple’ın Identifier for Advertisers (IDFA) programında yaptığı değişikliklerin oyun sektörüne etkileri oldu.
Konuşmacılar farklı alanlarda sunumlar yapsalar da mesaj ortaktı: Oyun sektöründe yaklaşmakta olan bir kriz var… Etkisini Türkiye’de oyun geliştiricilerinin yoğunlaştığı “hypercasual” tarafında hissettiren, paradigmaların değişmesi gerektiğine işaret eden bir kriz sürecine giriyoruz. Uygulama mağazalarında yüksek indirme rakamlarına ulaşan formatların benzeri onlarca hatta yüzlerce oyunun yapıldığı bir ortamda sektör doygunluğa ulaşmaya yakınken, iki önemli gelişme problemi daha da derinleştirdi.
Apple’ın geçtiğimiz yıllarda IDFA (Identifier for Advertisers) sistemini yürürlükten kaldırmasıyla reklam hedefleme çalışmalarında yeni bir dönem başlarken, bu durum mobil platformlarda gelir modelini reklamlar üzerine kuran oyunları derinden etkiledi. Buna pandemi sonrası dönemde baş gösteren küresel ekonomik durgunluk da eklenince sektör bir çözüm arayışına girdi. Global ekonomik durgunluk elbette hiçbir sektör için yeni bir haber değil. Ancak oyun endüstrisi gibi ürünleri kripto varlıklar, dijital reklamlar ve platform trendlerine bağlı olan bir alanda, durgunluğun çarpan etkisi çok daha yoğun bir biçimde gözleniyor.
İçe dönüş başlıyor
Istanbul Gaming Summit’te bu problemli döneme yönelik perspektifler ve öneriler tüm konuşmacıların gündemindeydi ancak özellikle üç oturumda kritik mesajlar verildi. Google Retail, Apps & Gaming Director Alpagut Çilingir konuşmasında değişken koşullara adapte olma becerisinin, ilerleyen dönemde önemli olacağını vurgularken, Kim Nordström CEO’lar ve yöneticilerle yaptığı röportajlardan oluşturduğu içgörülerle başarılı stratejiler yaratmanın püf noktalarını paylaştı. Son olarak, Sr Product Manager, Game Economy & F2P Monetization Specialist Javier Barnes yeni dönemde kullanıcıları elde tutmak adına, oyun tasarımının temel dinamiklerinden faydalanılması gerektiğine dikkat çekti. Bu üç perspektifin birleştiği kritik nokta mobil oyun endüstrisinde kurumsal aklın yeni koşullara adapte edildiği, markalaşma çalışmalarına ağırlık verildiği, oyun tasarımının köklerine inilerek ürünlerin gözden geçirildiği bir “içe dönüş” süreciydi.
Istanbul Gaming Summit’teki izlenimlerimize dayanarak, mevcut dönemin sektör adına “varoluşsal” bir kriz olmadığını söylemek mümkün. Pazarlama yatırımlarını oyun sektöründe değerlendiren markalar için de yeni bir dönem ufukta görünüyor. Reklam hedeflemenin zorlaştığı bir dünyada daha fazla markanın oyun sektörünün bileşenleriyle doğrudan temas haline geçtiğini görmek pek de şaşırtıcı olmayacaktır.