Oyuncularla etkileşime geçmek ve gelir elde etmek için 3 ipucu
Mobil oyunların hayatımızdaki yeri özellikle geçirmekte olduğumuz bu sıradışı yıl içerisinde yadsınamaz bir noktaya geldi. Evde geçirdiğimiz zaman ile birlikte özellikle birçok yeni kullanıcının mobil oyunlara yönelmesiyle bu endüstri müzik ve sinemayı bile geride bırakarak eğlence sektörünün en büyük endüstrisi haline geldi. Ve bu gelişmede mobil oyunların rolü çok büyük. Her geçen yıl yüzde 10 büyümekte olan oyun endüstrisinin 2020 yılı sonunda 165 milyar dolarlık gelir elde etmesi bekleniyor ve asıl dikkat çekici olan ise, bu rakamın yüzde 51’i mobil oyunlara ait.
Mobil oyun dünyası sessiz ve derinden büyüyor
En son 2018 yılında 2.3 milyar olarak kaydedilen global mobil oyun oynayanların sayısının2023 yılında 3 milyara ulaşması bekleniyor. Belki geçmişte sadece vakit öldürmek için yapılan bir aktivite olarak düşünülen mobil oyun dünyası sessiz ve derinden dünyanın en büyük cirolu eğlence sektörü koltuğuna oturmuş durumda. Peki bu dünyanın kapılarını yeni aralayan sizler monetization’a, yani gelir elde etmeye nereden başlamalısınız?
2020 yılında öne çıkan oyun kategorisi: Hypercasual
Özellikle son birkaç yılda ortaya çıkan teknolojik gelişmelerin mobil oyun dünyasında da büyük bir etki yarattığını söyleyebiliriz. Casual’dan hardcore oyunlara tüm spektrumdaki oyun geliştiricileri analitik altyapılarla oyun içi ekonomilere yön vermeye devam ederken bir yandan da oyunlara abone olmak ve deneme sürümleri gibi yeni uygulama içi harcama trendlerini de yakından takip ediyorlar.
Öte yandan 2018 yılında ortaya çıkan hypercasual oyun kategorisi 2020 ve ilerleyen yıllarda da hem yeni kurulan oyun stüdyoları için akıllı bir başlangıç noktası olmaya hem de yayıncı rolü üstlenen firmalar için de karlı bir iş modeli olmaya devam ediyor. Öyle ki Hypercasual alt kategorisi 2019 yılında en çok indirilen oyunların yüzde 78’ini oluşturmuştu ve 2020 yılı birinci çeyrekte oyun indirme sayılarında yüzde 103’lük bir artış gözlemleyerek iki katına çıktı.
Son olarak ise reklam sektöründeki programatik teklif verme sistemine geçişi sinyalleyen gerçek zamanlı teklif verme teknolojisi özellikle gelirlerinin yüzde 95’ini reklamlarla karşılayan mobil oyunlar için teknolojik anlamda yeni bir çağa geçişi simgeliyor.
Kullanıcılarla nasıl etkileşimi artırmalı ve bir gelir modeli geliştirmeli?
Mobil oyun kullanıcıları, uygulama mağazalarındaki uygulamaların çoğunluğunun “freemium” diye adlandırılan genellikle uygulama içi harcama ve uygulama içi reklamlara dayalı ücretsiz indirilebilen oyunlar olmalarından memnun. Öyle ki, bu model uygulama mağazaları ilk ortaya çıktıklarında popüler olmasa da, 2020 yılında örneğin Google Play’deki oyunların yüzde 95’ini oluşturacak bir seviyeye gelmiş durumda.
Bu model kullanıcılara yeni birçok oyunu denemeye fırsat sunduğu için, oyun geliştiriciler olarak yeni kullanıcı edinmek ve bu kullanıcıları memnun tutmak bir hayli zorlaştı. Özellikle artan rekabet koşullarında yeni bir oyun olarak keşfedilmek için varolan kullanıcılarınızı koruyabilmeniz her zamankinden daha önemli. Google geliştirdiği tüm ürün ve platformlarda kullanıcıyı ön planda tutarak sizlere en iyi hizmeti sunmanız için gerekli araçları sağlıyor.
- Kullanıcılarınıza uygun bir oyun tecrübesi sununMobil oyun oyuncuları diğer birçok sektöre kıyasla çok daha çeşitli bir kitleye sahip. Dolayısıyla oyunlarınızı tasarlarken hangi oyuncu kitlesine hitap etmek istediğinizden emin olun ve kullanıcılarınızın beklentileri doğrultusunda özel oyun tecrübeleri sunun.Oyun içi reklam ve harcama sistemlerinizin kullanıcılarınızın beklenti ve tolerans seviyelerine uygun olması hayli önemli. Örneğin, uygulama içi reklam ağırlıklı bir model kullanmayı düşünüyorsanız, ilk olarak hangi reklam formatlarını kullanmak istediğinize karar verip ardından bureklam formatlarını sunan reklam ağlarını seçerken en iyi kullanıcı tecrübesine sağlayacak tasarıma ve teknolojiye sahip ağları değerlendirebilirsiniz.
- Farklı modellerle kullanıcılarınızın tümüne ulaşın
Ortalama bir uygulamada kullanıcıların yüzde 95’i hiçbir zaman uygulama içi harcama yapmıyor. Dolayısıyla gelirlerinin büyük çoğunluğunu uygulama içi harcamalardan elde eden bir oyun geliştiricisi iseniz, kullanıcılarınızın büyük bir kısmı ile etkileşime giremiyorsunuz.Fakat gelir modelinizde hibrit bir modele geçmeniz için gereken tüm altyapı 2020 yılında mevcut. Uygulamalarınıza rewarded video reklam formatını ekleyip, kullanıcılarınıza oyun içi etkileşimi artıracak ödüller sunarak hem gelir modelinizi çeşitlendirebilir hem de kullanıcılarınızın oyunlarınızda geçirdiği zamanı artırabilirsiniz. - Veri ve makine öğrenimi sizin dostunuzAtacağınız tüm adımları Firebase gibi uzman programlar yardımıyla, testler uygulayarak atın. Örneğin, oyunlarınızda ilk defa uygulama içi reklam kullanmayı düşünüyorsanız fakat bunun kullanıcılar tarafında negatif bir tepki yaratacağından çekiniyorsanız, bu denemenizi Google Play üzerinden küçük bir yüzdelik gruba sunarak test edin.Daha detaylı bir araştırma yapmak isterseniz, Firebase A/B Testing tarifleriyle test grupları oluşturup kullanıcılarınız uygulama içi reklamlarla tanıştıklarında bunların uygulama içi geçirilen zaman, etkileşim ve uygulamadan uzaklaşma ve kaldırma metriklerine nasıl bir etkisi olduğunu test edebilirsiniz.Reklam gösterim stratejinizi sade tutmak isterseniz, makine öğrenimi ile birlikle AdMob Smart Segmentation ürününden faydalanıp kullanıcılarınız arasından sadece uygulama içi harcama yapmayan kullanıcılarınıza uygulama içi reklam gösterilmesini tanımlayabilirsiniz.
Kaynak: Think With Google