Paket servisin en “hızlı ve lezzetli”leri
Paket servis restoranlar artık herkesin vazgeçilmezi. Z kuşağıyla birlikte başlayan popülaritesi pandeminin de etkisiyle zirveye çıktı. Üstelik tüketiciler artık siparişleri üzerinden markaları hızı, lezzeti ve servis kalitesini ayrıştırarak puanlıyor, bu puanlar yeni müşteriler için de referans olup markaların kaderini belirliyor. Peki ama nedir bu işin standardı? Tüketiciler paket servisten neler bekliyor? Bu zorlu yarışta öne çıkan markalar hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Hızlı ve Lezzetli” araştırmasında…
Fast food siparişlerini Burger King topluyor
Dışarıdan yemek söylemek uzun yıllar boyunca fast food kültürüyle ilişkilendirilen bir kavram oldu. Kullanıcılara en çok tercih ettiği fast food markası sorulduğunda yüzde 72 ile Burger King ilk sırada yer alıyor. Onu yüzde 61 ile Dominos ve yüzde 56 ile McDonald’s takip ediyor.
Erkekler Bereket Döner kadınlarsa Popeye’s diyor
Kadın ve erkeklerin fast-food restoran tercihlerinde belirgin farklar var. Erkekler yüzde 25 oranla Bereket Döner’i kadınlardan daha fazla tercih ederken; kadınlar Popeye’s (yüzde 37) ve Pizza Hut’tan (yüzde 20) yana.
Sipariş butonunu hız ve lezzet kodu çalıştırıyor
Yemeğin lezzeti yüzde 96, ısısı yüzde 92 ve fiyatı yüzde 88 ile katılımcıların vazgeçilmez kriterleri oluyor. Yemeğin gelme hızı (yüzde 83), markası (yüzde 72) ve promosyonlarının olması (yüzde 72) da tüketicinin tercihlerinde belirgin bir rol oynuyor.
30 dakikadan fazlası makul süreyi aşıyor
Kullanıcıların yüzde 59’u ideal getirme hızının “20-30 dakika arası” olduğunu söylüyor. Bunda bir önceki soruda yüzde 92 ile yemeğin ısısının yarattığı hassasiyetin yanında “beklemek” eyleminin negatif çağrışımı da etkili.
“Dışarıdan yemek söylemek sağlıksız” inancı kırılıyor
Katılımcıların yalnızca yüzde 8’i dışarıdan yemek söylemeyi sağlıklı buluyor. Yüzde 48’lik bir kesim ise bu konuda kararsız olduklarını kaydediyor. Bu sonuç son zamanlarda başlayan sağlıklı beslenme trendinin paket servise de yansımaya başladığına işaret ediyor.
Özel günlerin ödülü yemek siparişi
Dışarıdan yemek söylemenin sadece özel günler için verilen bir ödül olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 24. Bu oran 18-24 yaş arasındakilerde aynı seyrederken, 45-50 yaş grubunda yüzde 35’e yükseliyor. İngiltere’deki oranlar daha yüksek. İngiltere’de 18-24 yaş arasındakilerin yüzde 69’u, 45-54 yaş arasındakilerin yüzde 72’si dışarıdan yemek söylemeyi özel günlerle eşleştiriyor. ABD’de ise bu ifadeye katılanların oranı, 18-24 yaş arasında yüzde 62 olurken, 45-54 yaş arasında bu oran yüzde 57’ye düşüyor.
Yemek söylemek pratik bir çözüm
Bunlara ek olarak, yemek sipariş etmenin pratik bir çözüm olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 81 olurken, dışarıdan yemek söylemenin evde yapmaktan daha ekonomik olduğunu düşünenlerin oranı yalnızca yüzde 13.
Araştırmanın Metodolojisi:
Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği Hızlı ve Lezzetli” araştırması, paket servis kullanan 14-50 yaş arası 609 kişiyle gerçekleştirildi. A, B, C1 ve C2 sosyo-ekonomik gruplarına dahil olan bu katılımcıların yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si erkek. Görüşmelerin tamamı CAWI yöntemiyle online olarak YouGov’un 46 başka ülkede de faaliyet gösteren 160 bin kişilik paneli üzerinden gerçekleştirildi.
Potansiyel büyük!
Özge Akçizmeci Üstün, YouGov Türkiye Genel Müdürü
“Araştırma bize Türkiye’deki insanların dışarıdan yemek yemeyi sadece özel günlerde yapılan bir aktivite olarak görmemesine rağmen, ABD ve İngiltere’ye kıyasla, dışarıdan yemek söylemekle evde yemek yapmayı kıyasladıklarında daha çok evde yemek yaptıklarını gösteriyor. Bu sonuçların sebebi ise Türkiye’deki katılımcıların alım gücünün, İngiltere ve ABD’dekilere kıyasla daha düşük olması. Buna ek olarak dünyadaki diğer pazarlara göre Türkiye’nin online yemek siparişi verme konusunda çok daha büyük bir potansiyel barındırdığını, özellikle sağlıklı alternatiflerin arttırılıp Türkiye’deki servis ve ikram kültürüyle birleştirilerek markaların iyi bir ivme kazanabileceğini söylemek mümkün.”