Pandemi döneminde hazırlanmış en popüler 10 reklam filmi
Sosyal mesafe ve sağlık önlemleri hayatımıza girdiğinden beri tüm dünyada başlayan yeni düzen elbette yaratıcılığı ve yaratıcı ajansları da hayli etkiledi. Ancak yeni şartlarda dahi yaratıcılığını sürdüren ve kendini yeni bir biçimde ifade etmenin yollarını bulan ajanslarda yok değildi. The Drum buradan hareketle pandemi döneminde hazırlanmış en popüler 10 reklam filmini derledi…
Ikea: Evde Kalıyorum
Evlerimiz bize her zaman sığınak olmuştu ancak pandemi sırasında kıymetini daha da çok anladık. IKEA İspanya yayınladığı kampanyasında tüm ‘evlere’ saygı göstermeye karar verdi ve onları akşamları iyi geceler diyene kadar sabah uyandığımızda bizi karşılayan bir alan olarak kutladı. McCann İspanya tarafından yaratılan film, insanları evlerini yeni bir perspektiften görmeye teşvik ediyor.
Facebook: Birbirimizi Bulabilirsek Asla Kaybolmayız
Işığın çatlaklardan nasıl gelebileceğini gösteren Facebook, insanların koronavirüs salgını sırasında bağlantılarını sürdürme biçimlerine dikkat çekerek “Birbirimizi Bulabilirsek Asla Kaybolmayız” dedi. Kampanyasında gerçek insanlardan elde edilen kişisel görüntüleriyle birlikte İngiliz şair Kate Tempest, “İnsanların Yüzleri” şiirini meydan okurcasına okuyor.
BBDO: Eviniz
Reklam ajansı BBDO, çalışanlarının evden çalışmanın üstesinden gelmeye yardımcı olmak için çalışanlarının ‘kendi BBDO ofisini açabilecekleri’ bir girişim tasarladı. Bunu yapmak için, personelin e-posta imzalarına eklenebilecek resmi bir BBDO kişiselleştirilmiş ev adresi logosu oluşturmak için adreslerini yazabilecekleri bir mikro site oluşturdu.
Audi: Sürüş
Avustralya’da pandemi başladığında, Audi evde kalan araba severlerin evlerini terk etmeden açık yolun özgürlüğünü deneyimlemelerinin bir yolunu buldu. ‘The Drive’, 4 saat sürüyor ve izleyicileri, Audi A6 Sedan’da Avustralya’nın manzaralarında dolaşan sürükleyici bir yolculuğa çıkarıyor.
Mint Mobile: New ManageMint
Panemide üretimin durduğuna esprili bir dille dikkat çeken Mint Mobile kampanyasında Ryan Reynolds’a yer verdi. Aslında efsanevi bir reklam olacaktı ama şimdi elimizde sadece Power Point var diyen Reynolds sözlerinin ardından mizahi bir Power Point sunumu gerçekleştiriyor.
Apple: Yaratıcılık Devam Ediyor
Pandemideki insanların montajlarından oluşan ‘Yaratıcılık Devam Ediyor’, Apple’ın ürünlerinin ve yazılımının evden çalışırken yaratıcı kalmak isteyen kullanıcılara nasıl yardımcı olabileceğini vurguluyor. Oprah Winfrey ve John Krasinski de dahil olmak üzere ünlü yüzlere de yer verilen kampanyada, Macbook’larda video içeriği üreten, iPad’lerde resim çizen ve yaratıcı fikirleri paylaşmak için FaceTime’ı kullanan insanları gösteriyor.
Vodafone: Yaklaşamasak Bile Birlikte Olabiliriz
Bağlantının önemini vurguluyan ve Kızıl Haç için para toplayan Vodafone İtalya, tamamen pandemiden görüntülerle filme alınan iç açıcı bir reklam yayınladı. “Yakın olamazsak bile, birlikte olabiliriz” sloganını öne çıkaran kampanya müşterilerinin birlikte öğrendiği, birlikte rahatladığı ve birlikte pişirdiği çeşitli görüntülere yer verdi.
Women’s Aid: Kilitlenme
‘Women’s Aid, “Kilitlenme”yi, aile içi istismar mağdurlarının bu talimatlarla’ güvenli ‘olmadığına işaret eden bir ürpertici kampanya ortaya koydu. Sokakların boşluğu tomlumun bir kısmı için saldırganardan arınmak anlamına gelse de bu kişilerin artık sürekli aileleriyle olmasının yarattığı tehlikeyi vurgulayan Women’s Aid kampanyası insanları desteğe davet etti.
Ford: El Uzatmak İçin Üretildi
Geçmişten bugüne ülkenin en zor zamanlarında yanında olduğunu vurgulayan Ford “El uzatmak için Üretildi” sloganlı kampanyasını pandemi döneminde yayınladı. Ford’un savaş dönemlerinden doğal afetlere dek geçmişten günümüze orada destek olmak için var olduğunu görüntülerle destekleyen Ford, kampanyasının sonunda bu süreçte 150.000’den fazla müşteriye ödeme kolaylığı sağladığını da ekledi.
Pornhub: En Temiz Porno
Pornhub; günlük 150 Milyon izleyicisine, pandemi sürecinde nasıl temiz ve güvenli kalabileceğini yayınladığı kampanya ile gösterdi.
Kaynak: The Drum