Pazarlama dünyasının kalbi 27 Nisan’da İstanbul’da atacak
Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) düzenlediği, dünyanın en prestijli pazarlama etkinliklerinden Küresel Pazarlama Konferansı, “Sürdürülebilir Büyüme” temasıyla 27 Nisan’da İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilecek. Konferans pazarlama sektörünün en etkili liderlerini İstanbul’da bir araya getirecek.
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) iş birliğiyle 2009 yılından bu yana her sene dünyanın farklı bir şehrinde gerçekleştirilen Küresel Pazarlama Konferansı, Reklamverenler Derneği iş birliğiyle ikinci kez İstanbul’da düzenlenecek. Reklam ve pazarlama alanında global vizyonu belirleyen isimleri bir araya getirecek etkinlikte, pazarlama ve yaratıcılık endüstrisinin bugünü ve geleceği konuşulacak. 27 Nisan 2023 tarihinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenecek konferansın biletleri Biletino.com üzerinden satışa sunuldu.
Dünya çapında en önemli markaları yöneten liderlerin, Türkiye’deki reklam ve pazarlama uzmanlarıyla bir araya geleceği organizasyonda, 30’un üzerinde üst düzey konuşmacı yer alacak. WFA CEO’su Stephan Loerke’nin açılış konuşmasıyla başlayacak ve tüm gün sürecek oturumlarda, “Sürdürülebilir Büyüme” ana teması çerçevesinde etkin iş ortaklıkları, pazarlama endüstrisinin yarattığı etki ve değerin ölçümü, yapay zekanın, yeni teknolojilerin endüstride etkin kullanımı ve pazarlamanın süper gücü olarak nitelendirilen yaratıcılık konuları ele alınacak.
Geleceği gözeten “Yeşil Konferans”
Bu yıl “Sürdürülebilir Büyüme” ana temasından yola çıkan ve uzman konuklarıyla pazarlama dünyasında büyük önem taşıyan konferans, aynı zamanda çevreye olan etkisinin kontrolüyle de önemli bir farkındalık yaratacak. Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilirlik amaçlarıyla uyumlu olacak şekilde planlanan etkinlik, “yeşil konferans” olma hedefi taşıyacak. Etkinlik süresince oluşacak fazla gıdalar, tüm organik ve dönüştürülebilir atıklar toplanıp döngüsel ekonomiye kazandırılacak. Alanında uzman partnerlerle yapılacak iş birlikleri ile etkinliğin çevreye olan etkisi minimize edilecek. Gıda israfı ve yiyecek atığını en düşük seviyeye getirmek amacıyla, ikramlar geri dönüşüme uygun malzemelerle misafirlere sunulacak. Ayrıca, konferansta yurtdışından gelecek katılımcıların, yolculukları nedeniyle oluşacak toplam karbon ayak izinin hesaplanarak telafi edilmesi de hedefler arasında.
“Yapay zeka bir yanıyla mucize bir yanıyla çok basit”
Dünya reklam sektörüne yön veren uzmanların buluşacağı zirvenin merakla beklenen yıldız konuşmacıları ile dijitalleşmeden tüketici tercihlerine, pazarlama dünyasına yön veren başlıkları konuştuk. VICE Medya Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve İnovasyon Başkanı Mark Adams, 2023’ün dijital stratejileri hakkında yaptığı değerlendirmede, “yapay zeka bir yanıyla mucize fakat diğer yandan incelendiğinde ise hala ne kadar basit olduğunu unutmamak gerekir” dedi.
Rekor düzeyde katılım beklenen etkinliğin merakla beklenen konuşmacılarından VICE Medya Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve İnovasyon Başkanı Mark Adams, Unilever Dijital ve Pazarlama Global Direktörü Conny Braams ve Bumble’ın Avrupa ve Orta Doğu Pazarlama Lideri Naomi Walkland’ın görüşlerini derledik.
“Demografik segmentasyonun işe yaramadığını kabul etmeliyiz”
Etkinlikte konuşma yapacak Hollywood A listesinin “dijital adamı” olarak anılan VICE Medya Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve İnovasyon Başkanı Mark Adams, 2023’ün dijital stratejilerini değerlendirirken son dönemin en çok konuşulan başlıklarından yapay zeka teknolojisi hakkında şunları söyledi: “Yapay zeka bir yanıyla mucize fakat diğer yandan bakıldığında hala ne kadar basit olduğunu unutmamak gerekir. Önümüzdeki 10 yıl boyunca yapay zekanın yapabileceği tek şey örüntü tanıma olacak. İnternet kendi kendine düşünmüyor, konuşmuyor ya da internet demografik segmentasyona göre tasarlanmadı. Fakat markalar bu fikri 20. yüzyıldan günümüze taşıyarak uygulamaya çalışıyor. Demografik segmentasyonun işe yaramadığını kabul etmeliyiz. Markaların yüzde 90’ının hala demografik segmentlere diğerlerinden daha fazla güvendiğine ve pazar paylarını aniden ortaya çıkan markalara kaptırma nedenlerinin bu olduğuna inanıyorum.”
“Tüketiciler amacı olan markalara yöneliyor”
Etkinliğin konuklarından Unilever Dijital ve Pazarlama Global Direktörü Conny Braams ise dijital davranışa geçişin artmasıyla birlikte tüketicilerin daha düşünceli ve bilinçli hale geldiğine tanık olduklarını ifade ederek: “Pandemi nedeniyle pek çok insan artık tek bir gezegenimiz olduğunu ve eylemlerinin önemli olduğunu anladı. Dolayısıyla, gezegen ve toplum üzerinde etkisi olan her şeyin gerçekten giderek daha fazla farkına varıyorlar. Bunda Covid 19’un ve siyahilerin yaşamları değerlidir hareketi etkili oldu. Tüketiciler artık markaların yalnızca neyi savunduklarını söylediklerine değil, aynı zamanda yaptıkları eylemlerle de özgün bir şekilde adım atan ve ‘amacı olan markalara’ yöneliyorlar” dedi.
“Markaların başarılı olması için 3 önemli adım var”
Küresel Pazarlama Konferansı ile Türkiye’ye gelecek Bumble’ın Avrupa ve Orta Doğu Pazarlama Lideri Naomi Walkland ise markaların başarısını şöyle özetliyor: “Bir markanın başarılı olmasında üç önemli adım var; ‘önce tüketici’ ilkesi, ürün ya da hizmetin kullanıcıyla ilgisi, etkisi ve büyümesi. Her bir kampanyanın hem büyümeyi sağlaması, hem de iş ve ticari hedeflerle uyumlu olması gerekiyor. Tüketicinin ilk sıraya konulması, her zaman markanın hitap ettiği topluluğa karşı empati kurduğunu gösterir. Tüketici odaklı strateji, araştırmanın, kullanıcı içgörülerinin, pazar trendlerinin aynı zamanda iç güdünün bir birleşimidir.”
Küresel Pazarlama Konferansı 2023 İstanbul hakkındaki tüm detaylara gmwistanbul.com adresinden ulaşılabilir.
Küresel Pazarlama Konferansı’nın konuşmacıları
- Mastercard Pazarlama ve İletişim Direktörü WFA Başkanı Raja Rajamannar
- VICE Medya Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı ve İnovasyon Başkanı Mark Adams
- Bumble’ın Avrupa ve Orta Doğu Pazarlama Lideri Naomi Walkland
- ABinBEV Global Pazarlama Direktörü Marcel Marcondes
- Unilever Dijital ve Pazarlama Global Direktörü Conny Braams
- Reckitt Pazarlama, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Direktörü Fabrice Beaulieu
- The Brandtech Grubu Kurucusu ve CEO’su David Jones
- Scope3’ün Kurucusu ve CEO’su Brian O’Kelley